Gå til innhold

Hvor mye koster en 17 åring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

1900 kr i barnetrygd skal ikke dekke bolig eller strøm. 200 kr i uka er mye. Jeg fikk aldri ukespenger. Hvorfor skal en ungdom få det? Jeg spurte bare moren min når jeg trengte penger, og da fikk jeg jo det alltid. Hvorfor man skal få penger hver uke som ikke er til et spesielt formål er for meg uforståelig. Da er det garantert at disse pengene går til vås.

Anonymous poster hash: 2e49f...211

Så du mener at en 17-åring som snart fyller 18 skal gå fra å spørre mor og far om penger til buss, til å betale ALT og styre ALT av penger selv? Dette må jo selvfølgelig læres over tid, altså er ukepenger på et par hundringser en fin måte å lære litt om penger på. Nei hutte meg tu, du henger igjen i førkrigs-tiden.

Anonymous poster hash: 275cb...5c0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for støtten dere😊jeg tørker tårene å går en tur bort til ei venninne og tar et par glass vin, så blir det nok bra igjen! Hun blir jo så sint at jeg får bøtter av selvtillit igjen😊tror jeg får vente til de får penger inn på kontoen før jeg sier noe mer..TS

Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3

• Liker 5
Skrevet

Takk for støtten dere😊jeg tørker tårene å går en tur bort til ei venninne og tar et par glass vin, så blir det nok bra igjen! Hun blir jo så sint at jeg får bøtter av selvtillit igjen😊tror jeg får vente til de får penger inn på kontoen før jeg sier noe mer..TS

Lykke til :)

Gjest Groupon
Skrevet

1900 kr i barnetrygd skal ikke dekke bolig eller strøm. 200 kr i uka er mye. Jeg fikk aldri ukespenger. Hvorfor skal en ungdom få det? Jeg spurte bare moren min når jeg trengte penger, og da fikk jeg jo det alltid. Hvorfor man skal få penger hver uke som ikke er til et spesielt formål er for meg uforståelig. Da er det garantert at disse pengene går til vås.

Jeg tenker at ungdom faktisk trenger lommepenger for å lære seg verdien av penger. Hva mener du egentlig er vås? 200 kr til kino, kafé, en bolle i handa på vei hjem ? 200 kr rekker ikke til så mye og det må prioriteres, man kan ikke våse så mye for den summen..

Skrevet

TS her.. Han svarte: jeg snakket med banken i går og de sa at du har spart 50 tusen til hver av dem på BSU, selvfølgelig har du det din lille perfekte "jeg gjør alt riktig og eksmannen min suger". Det har tydeligvis ikke vært så smalt for deg. Jeg setter inn tilsvarende på samme konto og anser denne diskusjonen som avsluttet" ..

Han får alltid til å få meg til å føle meg som en dritt- dette var omtrent derfor jeg ikke har krevd noe fra han. Fortsetter jeg nå spiser han meg til frokost så jeg får bare være glad at det ble litt mer egenkapital til dem da.. Æsj nå begynte jeg å grine også! Faen også.. Jeg jobber hardt for å forsørge oss!

For en drittsekk. Da venter du til han har overført pengene til jentenes bsu og så går du til nav og krever bidrag :tommel: Ikke la han slippe unna

• Liker 1
Skrevet

200kr i uken? Og i tillegg til det spør om mere penger? Æsj, for noen unger. Jeg er 18 og fikk aldri noe ukepenger. Jeg lærte å spare og ønske meg penger til bursdag/jul. Be de kutte ut all alkohol, snus, røyk, fastfood, hvor enn de pengene forsvinner. Får de noe stipend utenom da? Det fikk ikke jeg heller.

Anonymous poster hash: 0f33e...6c9
  • Liker 1
Skrevet

Nr 1: Samfunnet endrer seg og det er ekstremt dyrt i dagens samfunn.

Nr 2: bedre å lære verdi av penger enn å bare få hver gang man spørr. Får man 200kr i uka har man såvidt råd til å noenting! Det er virkelig veldig lite penger.

Det du kaller vås er også med andre ord sosiale settinger.

Skrevet

Kan man ikke kreve sent barnebidrag? Og få alt av barnebidrag som du skulle ha fått opp i igjennom årene men har ikke fått

Skrevet

Kan man ikke kreve sent barnebidrag? Og få alt av barnebidrag som du skulle ha fått opp i igjennom årene men har ikke fått

Nei. Det kan man ikke. :)

Skrevet

TS her.. Han svarte: jeg snakket med banken i går og de sa at du har spart 50 tusen til hver av dem på BSU, selvfølgelig har du det din lille perfekte "jeg gjør alt riktig og eksmannen min suger". Det har tydeligvis ikke vært så smalt for deg. Jeg setter inn tilsvarende på samme konto og anser denne diskusjonen som avsluttet" ..

Han får alltid til å få meg til å føle meg som en dritt- dette var omtrent derfor jeg ikke har krevd noe fra han. Fortsetter jeg nå spiser han meg til frokost så jeg får bare være glad at det ble litt mer egenkapital til dem da.. Æsj nå begynte jeg å grine også! Faen også.. Jeg jobber hardt for å forsørge oss!

Jævla drittsekk. Har en pappa som er/var helt lik. Men nå vant du da, du fikk det døtrene dine ttrenger. Så får han sutre så mye han vil.

Hadde gått til NAV å jeg, og krevd han for alle de årene han skylder deg penger. Hva så om han slenger med leppa, jentene er snart 18 og dere har vært "fraskilt" i 11 år. Hadde kjørt på jeg. Kunne ønske mamma sto opp for seg selv og gjorde det samme...

Anonymous poster hash: 6a076...b70

Skrevet

Hvor mye koster en 17 åring? tja.... du kan få min for 5 kr :P

Anonymous poster hash: d297e...bac

• Liker 1
Skrevet

Nei. Det kan man ikke. :)

Hm, husker en kompis av meg fortalte meg det. Og at han kunne kreve penger fra barnebidrag som han ikke fikk

Skrevet (endret)

Hm, husker en kompis av meg fortalte meg det. Og at han kunne kreve penger fra barnebidrag som han ikke fikk

Tror det er 3 måneder tilbake i tid nav maksimalt strekker det til, uten at jeg husker nøyaktig.

Man kan ikke komme årevis etterpå og kreve bidrag.

"En kompis som sa"- er mye brukt :)

Endret av Rotemor
Skrevet

Til AB over det igjen:

Når barnet er fylt 18 vil eventuell bidragsgjeld utbetales direkte til "barnet"

"Barnet" kan også velge at den foreldren det gjelder kan fritas den gjelden som er til barnet, men ikke gjelden til NAV selvsagt.

Skrevet

Tror det er 3 måneder tilbake i tid nav maksimalt strekker det til, uten at jeg husker nøyaktig.

Rart

Skrevet

Rart

Dette er egentlig ikke så rart. Vi ville endt opp med mange som ble gjeldsofre om det var mulig å kreve barnebidrag etterbetalt for hele et barns liv.

• Liker 1
Skrevet

Dette er egentlig ikke så rart. Vi ville endt opp med mange som ble gjeldsofre om det var mulig å kreve barnebidrag etterbetalt for hele et barns liv.

Jo men siden jeg har hørt det jeg sa ovenfor syns jeg det er rart at det faktisk ikke skal være mulig :klo:

Skrevet

Jeg har prøvd å kreve etterbetaling av barnebidrag for en 2 årsperiode og NAV tar knapt i slike saker. Klagde det opp for nemda, og de argumenterte med at "det blir for mye for bidragsyter betale" så de ville ikke overprøve det. Det til tross for at det var snakk om en som hadde millioner på konto. Det sjekket de neppe...

Skrevet

Jo men siden jeg har hørt det jeg sa ovenfor syns jeg det er rart at det faktisk ikke skal være mulig :klo:

Jeg synes heller ikke de er rart.

Bidrag skal dekke løpende utgifter..

At NAV kan kreve inn bidragsgjeld som allerede er opparbeidet er noe annet.

Slik historier blir ofte pyntet på...

Skrevet

Jeg har faktisk en fetter i 40 årene som ennå får barnebidrag fra sin far. Men nå stakk denne mannen fra landet for å unngå bidraget da så mulig det er derfor.

Anonymous poster hash: 837d4...c41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...