AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har tvillinger på 17 år ( jenter) som jeg er aleneforsørger for. De har en far som aldri har betalt noe til dem, noe han mener er helt innenfor siden jeg får 1900 kr i barnetrygd som han mener dekker alt av klær og fritid.. Han er selvsagt helt på jordet men jeg har ikke orket diskutere med han og har tjent godt nok til å forsørge dem selv. De får hver seg 200 kr i lommepenger pr uke og de ber om penger utover det, til busskort, frisør, kosmetikk, dansetimer- ja, alt som en ungdom forbruker. Faren dems tjener mer enn meg og har giftet seg på nytt med ei som har ei datter som er like gamle som mine jenter. Jentene spurte han om 500 kr nå til en skoletur på sms som han nå avslå for det var slike ting de måtte spørre meg om! Datteren til den nye kona har han ingen problemer med å betale for mens hans egne-ja, det driter han rett og slett i. Samtidig virker han utad som en svært oppegående mann som sørger for ungene sine, og jeg har tenkt at det får forbli en familie hemmelighet at han ikke gjør... Jeg har alltid skjermet ungene for dette fakta men nå begynner de jo og se det selv.. Jeg tenker nå at de kan søke om barnetrygd direkte fra han fra NAV nå som de har blitt så store? Uten at jeg legger noen føringer.. Hva tenker du 2 tvillingjenter på 17 år koster pr mnd?Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3
Gjest RompeRusk Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Du har jo mulighet til å kreve inn barnebidrag gjennom nav. Og når de er såpass gamle som 17, ville jeg oppfordret dem til å skaffe seg en liten helgejobb. 5
Gjest Belle âme Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Eg er 2 år yngre og spurte pappa om det. Svaret var:"Ein formue,momtrekt heile månedslønna mi!"
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Overraskende at du ikke har bedt om bidrag, far jo jo faktisk en forsørgelsesplikt. Det er ikke valgfritt. Anonymous poster hash: 21a36...822 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Du har jo mulighet til å kreve inn barnebidrag gjennom nav. Og når de er såpass gamle som 17, ville jeg oppfordret dem til å skaffe seg en liten helgejobb. Jeg har latt det være for å late som vi har et godt forhold ovenfor barna, det hadde blitt full krig om jeg hadde gjort det. Jeg har forsørget de alene i 11 år. Nå har de blitt så store at jeg tenker at han kan sette i gang den krigen om han vil, han bør gi de en 500 lapp om de spør og skal på skletur..Jeg gidder ikke mer, den siste dråpen var den 500 lappen. Enig at de kan jobbe litt, og de prøver å få seg en jobb på en kveld eller helg begge to. Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3
Gjest RompeRusk Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har latt det være for å late som vi har et godt forhold ovenfor barna, det hadde blitt full krig om jeg hadde gjort det. Jeg har forsørget de alene i 11 år. Nå har de blitt så store at jeg tenker at han kan sette i gang den krigen om han vil, han bør gi de en 500 lapp om de spør og skal på skletur..Jeg gidder ikke mer, den siste dråpen var den 500 lappen. Enig at de kan jobbe litt, og de prøver å få seg en jobb på en kveld eller helg begge to. Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3 En ungdom koster en god del, to dobbelt så mye! Når fyller de 18? Synes at far kan få betale bidrag frem til du ikke lengre kan kreve noe. Nå er jo jentene såpass store at de ser hvor gnien far er uansett, så tenker at krangel fra eller til ikke vil utgjøre en stor forskjell 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Hei. Jeg er 20 år og jeg fikk aldri "jevnlig" penger fra mor og far da jeg var i tenårene. Spurte bare hvis det var noe jeg trengte. hvis du gir dem 2000 kr jevnlig hver måned, så blir de nok sløst bort tenker jeg. Skaffet meg en deltidsjobb da jeg fylte 17 og da betalte mor og far mobilregning, ellers betalte jeg for alt sånt "uviktig" selv.. som klær, sminke, hygieneprodukter osv. Ser ikke helt hva de bruker 2000 kr i måneden på for å være ærlig jeg vil si at når jeg fikk jobb brukte jeg cirka 1000 - 2000 kr i måneden og det var ikke akkurat nødvendige ting jeg brukte på (men jeg koste meg) dro på restaurant med venner, kino, klær osv.... , så sparte jeg resten som jeg kunne bruke hvis det var noe stort som måtte betales (jakke, pc eller no) . Anonymous poster hash: 3b042...13a 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 En ungdom koster en god del, to dobbelt så mye! Når fyller de 18? Synes at far kan få betale bidrag frem til du ikke lengre kan kreve noe. Nå er jo jentene såpass store at de ser hvor gnien far er uansett, så tenker at krangel fra eller til ikke vil utgjøre en stor forskjell Jeg tenker det samme😊mener jeg har lest at etter 18 kan de kreve bidrag selv til de har gått ut av vgs..skal sjekke opp litt med NAV om hva de har krav på. Ahhh når de er 18 er det null planlegging om barna med han- fantastisk, da skal jeg feire med sjampange! 😊Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 unnskyld: jeg leste feil tall Anonymous poster hash: 3b042...13a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Hei. Jeg er 20 år og jeg fikk aldri "jevnlig" penger fra mor og far da jeg var i tenårene. Spurte bare hvis det var noe jeg trengte. hvis du gir dem 2000 kr jevnlig hver måned, så blir de nok sløst bort tenker jeg. Skaffet meg en deltidsjobb da jeg fylte 17 og da betalte mor og far mobilregning, ellers betalte jeg for alt sånt "uviktig" selv.. som klær, sminke, hygieneprodukter osv. Ser ikke helt hva de bruker 2000 kr i måneden på for å være ærlig jeg vil si at når jeg fikk jobb brukte jeg cirka 1000 - 2000 kr i måneden og det var ikke akkurat nødvendige ting jeg brukte på (men jeg koste meg) dro på restaurant med venner, kino, klær osv.... , så sparte jeg resten som jeg kunne bruke hvis det var noe stort som måtte betales (jakke, pc eller no) . Anonymous poster hash: 3b042...13a Leste du i det hele tatt innlegget til TS. Det står at de får 200 kr i uka i lommepenger, det er virkelig ikke mye. Bolig, strøm, mat og andre nødvendige ting koster faktisk en del for barn i den alderen, og de 1900 kr i barnetrygd er ikke i nærheten av å dekke disse kostnadene. Anonymous poster hash: 21a36...822
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Leste du i det hele tatt innlegget til TS. Det står at de får 200 kr i uka i lommepenger, det er virkelig ikke mye. Bolig, strøm, mat og andre nødvendige ting koster faktisk en del for barn i den alderen, og de 1900 kr i barnetrygd er ikke i nærheten av å dekke disse kostnadene. Anonymous poster hash: 21a36...822 jeg skrev et nytt innlegg under der jeg skrev jeg leste feil tall Anonymous poster hash: 3b042...13a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Sendte han en sms nå: et barn koster ca 1 mill fra fødsel til de er 18 år ( statlig beregning) hvor stor del av de 2 millionene tenker du at det har kostet deg? Jentene har brukskonto med hvert sitt bankkort- jeg foreslår at du betaler 1500 kr til hver av dem inn til deres konto ( så er du helt sikker på at ikke jeg får kloa i pengene dine) i motsatt fall vil NAV beregne hva du skal betale. Ser ikke du at jentene dine glir bort fra deg, tror ikke du de ser forskjellsbehandlingen du gir ditt bonusbarn? Håper for din del at de tilgir deg" ! .... Så klarte jeg Ikke holde meg og ble barnslig og skrev : dust!Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3 10
Gjest brutal_mann Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 Tja, You go girl! Han fikk som fortjent. Han har tross alt svindlet sine døtre så det griner etter. 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Sendte han en sms nå: et barn koster ca 1 mill fra fødsel til de er 18 år ( statlig beregning) hvor stor del av de 2 millionene tenker du at det har kostet deg? Jentene har brukskonto med hvert sitt bankkort- jeg foreslår at du betaler 1500 kr til hver av dem inn til deres konto ( så er du helt sikker på at ikke jeg får kloa i pengene dine) i motsatt fall vil NAV beregne hva du skal betale. Ser ikke du at jentene dine glir bort fra deg, tror ikke du de ser forskjellsbehandlingen du gir ditt bonusbarn? Håper for din del at de tilgir deg" ! .... Så klarte jeg Ikke holde meg og ble barnslig og skrev : dust!Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3 Må bare si jeg irriterer meg over fedre som ikke vil at eksen skal få kloa i pengene deres. De pengene er jo for å dekke utgiftene eksen har til barna, ikke personlig forbruk. Tviler på at det er så mange barn som har bankkort som går direkte til barnebidragskontoen som de bruker på mat, utstyr og boutgifter. Anonymous poster hash: 21a36...822
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #15 Skrevet 8. desember 2014 Leste du i det hele tatt innlegget til TS. Det står at de får 200 kr i uka i lommepenger, det er virkelig ikke mye. Bolig, strøm, mat og andre nødvendige ting koster faktisk en del for barn i den alderen, og de 1900 kr i barnetrygd er ikke i nærheten av å dekke disse kostnadene. Anonymous poster hash: 21a36...822 1900 kr i barnetrygd skal ikke dekke bolig eller strøm. 200 kr i uka er mye. Jeg fikk aldri ukespenger. Hvorfor skal en ungdom få det? Jeg spurte bare moren min når jeg trengte penger, og da fikk jeg jo det alltid. Hvorfor man skal få penger hver uke som ikke er til et spesielt formål er for meg uforståelig. Da er det garantert at disse pengene går til vås. Anonymous poster hash: 2e49f...211 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #16 Skrevet 8. desember 2014 TS her.. Han svarte: jeg snakket med banken i går og de sa at du har spart 50 tusen til hver av dem på BSU, selvfølgelig har du det din lille perfekte "jeg gjør alt riktig og eksmannen min suger". Det har tydeligvis ikke vært så smalt for deg. Jeg setter inn tilsvarende på samme konto og anser denne diskusjonen som avsluttet" .. Han får alltid til å få meg til å føle meg som en dritt- dette var omtrent derfor jeg ikke har krevd noe fra han. Fortsetter jeg nå spiser han meg til frokost så jeg får bare være glad at det ble litt mer egenkapital til dem da.. Æsj nå begynte jeg å grine også! Faen også.. Jeg jobber hardt for å forsørge oss! Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3
lykkelige.meg Skrevet 8. desember 2014 #17 Skrevet 8. desember 2014 1900 kr i barnetrygd skal ikke dekke bolig eller strøm. 200 kr i uka er mye. Jeg fikk aldri ukespenger. Hvorfor skal en ungdom få det? Jeg spurte bare moren min når jeg trengte penger, og da fikk jeg jo det alltid. Hvorfor man skal få penger hver uke som ikke er til et spesielt formål er for meg uforståelig. Da er det garantert at disse pengene går til vås. Anonymous poster hash: 2e49f...211 Du fikk alltid penger når du spurte? Hva er bedre med det enn med å få fast 200 kr i uken? 1
Violetta Skrevet 8. desember 2014 #18 Skrevet 8. desember 2014 TS her.. Han svarte: jeg snakket med banken i går og de sa at du har spart 50 tusen til hver av dem på BSU, selvfølgelig har du det din lille perfekte "jeg gjør alt riktig og eksmannen min suger". Det har tydeligvis ikke vært så smalt for deg. Jeg setter inn tilsvarende på samme konto og anser denne diskusjonen som avsluttet" .. Han får alltid til å få meg til å føle meg som en dritt- dette var omtrent derfor jeg ikke har krevd noe fra han. Fortsetter jeg nå spiser han meg til frokost så jeg får bare være glad at det ble litt mer egenkapital til dem da.. Æsj nå begynte jeg å grine også! Faen også.. Jeg jobber hardt for å forsørge oss! Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3 Er det ikke nå du skal søke barnebidrag? 3
Gjest RompeRusk Skrevet 8. desember 2014 #19 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Bare søker barnebidrag du ts, så får exen din sitte og furte for seg selv. Av det jeg leser har du ikke gjort annet enn å prøve å gi døtrene dine en god økonomisk start på livet, mens exen din har trukket seg helt unna. Drit i ham! Endret 8. desember 2014 av RompeRusk 1
Klar*a Skrevet 8. desember 2014 #20 Skrevet 8. desember 2014 TS her.. Han svarte: jeg snakket med banken i går og de sa at du har spart 50 tusen til hver av dem på BSU, selvfølgelig har du det din lille perfekte "jeg gjør alt riktig og eksmannen min suger". Det har tydeligvis ikke vært så smalt for deg. Jeg setter inn tilsvarende på samme konto og anser denne diskusjonen som avsluttet" .. Han får alltid til å få meg til å føle meg som en dritt- dette var omtrent derfor jeg ikke har krevd noe fra han. Fortsetter jeg nå spiser han meg til frokost så jeg får bare være glad at det ble litt mer egenkapital til dem da.. Æsj nå begynte jeg å grine også! Faen også.. Jeg jobber hardt for å forsørge oss!Anonymous poster hash: 7f5cd...5b3 Du har da ingenting å føle deg dårlig for. Det er rimelig usmakelig av han å bruke det at du har vært flink til å spare imot deg. Slutt å gråt, vent til han setter inn pengene han lovet og søk da om bidrag via nav. Se heller på de pengene som en liten nedbetaling av det han skulle ha betalt de siste 11 årene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå