AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Jeg og kjæresten min har begge fått påvist Mycoplasma (kjønnssykdommen) for andre gang, og skulle derfor starte på en sterkere type antibiotika, en som heter Avelox. Da vi skulle hente pakkene våre på apoteket, var det bare en som hadde kommet (må bestilles fra utlandet), men apotekeren sa at vi kunne dele på pakken, og så komme tilbake over helga for å få den andre pakken, og dele på denne også. Men da jeg dro for å hente den andre pakken i dag, fikk jeg beskjed om at den ikke kommer før på onsdag. Dermed har vi ikke nok tabletter, så begge får ikke tatt i morgen. Det betyr jo at vi må starte på kuren helt på nytt på onsdag... Men jeg har jo allerede tatt fire tabletter, og lurer derfor på om det kan være farlig å ta så mye antibiotika? Blir liksom fire tabletter av den første kuren, og så sju tabletter (som er alle) av den neste. Noen som vet?? Anonymous poster hash: e9a2e...e7b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Dette er ikke farlig. Det går helt fint. Det aller viktigste er at dere begge fullfører kuren Anonymous poster hash: 81f9f...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Det er nok ikke farlig nei Anonymous poster hash: 59de4...588
Gjest Lille-pus Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Når du får en kur avbrutt (som dere i dette tilfellet gjør) så snakk med apotekbetjeningen eller legen din, ikke spør på et forum. Om dere starter kuren på nytt på onsdag så har dere vel ikke nok tabletter tild ere begge to og en full kur? - det er det bare legen som kan ordne opp i. Endret 8. desember 2014 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Når du får en kur avbrutt (som dere i dette tilfellet gjør) så snakk med apotekbetjeningen eller legen din, ikke spør på et forum. Om dere starter kuren på nytt på onsdag så har dere vel ikke nok tabletter tild ere begge to og en full kur? - det er det bare legen som kan ordne opp i. Jeg får kuren min på onsdag, og kjæresten min har snakket med legen sin, slik at han også får en ny kur senest på torsdag TS Anonymous poster hash: e9a2e...e7b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Antakeligvis LIVSFARLIG!!! Skulle ha antibakterielle øyedråper til ungne min som hadde øyekatarr. Ringte og ba om øyedråper, men ikke SØREN om de kunne skrive en resept på det uten å se på øynene først, nei! Så min konklusjon er at det er ekstremt farlig å ta for mye. Anonymous poster hash: a2d96...60d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Snakk med den som har skrevet resepten, da dette ikke er bra, og ikke skal gjøres!Anonymous poster hash: 9f99f...e9e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 Antakeligvis LIVSFARLIG!!! Skulle ha antibakterielle øyedråper til ungne min som hadde øyekatarr. Ringte og ba om øyedråper, men ikke SØREN om de kunne skrive en resept på det uten å se på øynene først, nei! Så min konklusjon er at det er ekstremt farlig å ta for mye. Anonymous poster hash: a2d96...60d Det er vel heller fordi øyekatarr like gjerne skyldes virus og uansett går over av seg selv i de fleste tilfeller at de gjerne ville se barnet først. Anonymous poster hash: 346a2...dcd
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Det er vel heller fordi øyekatarr like gjerne skyldes virus og uansett går over av seg selv i de fleste tilfeller at de gjerne ville se barnet først. Anonymous poster hash: 346a2...dcd 1: de fleste i barnehagen har hatt øyekatarr, og 100% av dem trengte dråper for å bli kvitt betennelsen. 2: legen så på 2 meters avstand på ungen og sa: ja, jeg ser det renner av øynene. Ehhhhhhhh, jaaaaaa, sa jeg ikke det da jeg ringte? Det hadde f*en meg holdt at jeg ringte og sa det. Tror de foreldre synes det er så j*vlig gøy å kline salve i øynene til en hylende unge at de lyver om øyekatarr? Så: antibiotika er livsfarlig.Anonymous poster hash: a2d96...60d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 1: de fleste i barnehagen har hatt øyekatarr, og 100% av dem trengte dråper for å bli kvitt betennelsen. 2: legen så på 2 meters avstand på ungen og sa: ja, jeg ser det renner av øynene. Ehhhhhhhh, jaaaaaa, sa jeg ikke det da jeg ringte? Det hadde f*en meg holdt at jeg ringte og sa det. Tror de foreldre synes det er så j*vlig gøy å kline salve i øynene til en hylende unge at de lyver om øyekatarr? Så: antibiotika er livsfarlig.Anonymous poster hash: a2d96...60d Ja, for det er sånn helsevesenet fungerer - man bare ringer inn sin egen diagnose og får reseptbelagte medisiner pga dette. Vi ser allerede hva overforbruk av antibiotika medfører, så jeg forstår godt at helsevesenet ikke har lyst til å overlate denne beslutningen til hysteriske foreldre.Anonymous poster hash: 346a2...dcd 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Ja, for det er sånn helsevesenet fungerer - man bare ringer inn sin egen diagnose og får reseptbelagte medisiner pga dette. Vi ser allerede hva overforbruk av antibiotika medfører, så jeg forstår godt at helsevesenet ikke har lyst til å overlate denne beslutningen til hysteriske foreldre.Anonymous poster hash: 346a2...dcd På hvilken måte mener du legen foretok en undersøkelse? Barnehageansatte som har sett øyekatarr på hundrevis av barn er ikke kompetente til å kjenne igjen øyekatarr? Men en fastlege som ofte feilbehandler, han kan ta en 2-sekunders titt på to meter avstand og konkludere med øyekatarr? Beklager, argumentene dine henger ikke på greip. Anonymous poster hash: a2d96...60d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 På hvilken måte mener du legen foretok en undersøkelse? Barnehageansatte som har sett øyekatarr på hundrevis av barn er ikke kompetente til å kjenne igjen øyekatarr? Men en fastlege som ofte feilbehandler, han kan ta en 2-sekunders titt på to meter avstand og konkludere med øyekatarr? Beklager, argumentene dine henger ikke på greip. Anonymous poster hash: a2d96...60d Jeg har en toåring selv og jeg vet hvordan øyekatarr ser ut og det vet de i barnehagen også. Men det må kanskje være noe feil med dem, for de klarer ikke skille mellom øyekatarr som skyldes bakterier og øyekatarr som skyldes virus. I vår barnehage er det ingen som har fått behandling for øyekatarr utover at man skyller øyet med saltvann og vasker hendene godt, og alle som en er blitt bra igjen. Helt unødvendig med antibiotika mao, og slik er det faktisk for de aller fleste.Anonymous poster hash: 346a2...dcd
Kosemose Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 kjære TS, vi har ingen mulighet til å vite noe om kompetansen som ligger til grunn for svarene du får. Jeg stenger derfor tråden din, og ber deg snakke med legen din eller en farmasøyt på apoteket. Da får du ordentlig svar på spørsmålet ditt. Mvh Kosemose, mod 1
Fremhevede innlegg