AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Vil være 28 år når jeg er ferdig med master i rettsvitenskap. Hva tenker dere om å jobbe dom jurist noen år, for senere å bli advokatfullmektig, så advokat? Eller er smartere å bli advokatfullmektig rett etter studiet? Tenker på om det har stor betydning for arbeidsgiver Anonymous poster hash: f2b38...9ff
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Var like gammel da jeg var ferdig. Valgte å kjøre på og få bevilling på to år, og deretter søke litt friere utenfor advokatverden. Vil jeg inn i advokatfirma igjen kan jeg gjøre det senere uten å måtte være fullmektig som 40-åring. Går det også, men det gir mer pondus særlig utad til klient og motpart å være advokat og ikke fullmektig. Anonymous poster hash: 50259...9ce
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Jeg var ferdig jurist da jeg var 24. Jobbet i det offentlige som jurist til jeg var 28, da begynte jeg som advokatfullmektig. Fikk bevillingen min rett før jeg fylte 30. Det var praktiske grunner til at jeg ventet med å bli advokatfullmektig, fikk barn mens jeg studerte og hadde ikke lyst på det verste jobbstresset når de var så små. Tror ikke det har så veldig mye å si, men det er kjekt å ha advokatbevillingen i boks, så slipper man tenke mer på det. Kan jo gå tilbake til en vanlig juristjobb etterhvert, men da slipper man å tenke på at det er noe man skal ha. Jeg ser mange av de jeg jobbet sammen med tidligere føler veldig på det ar det er noe de mangler. Så har du muligheten er det egentlig bare å kjøre på Anonymous poster hash: 1000a...0dc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Nå er det vel ikke bare bare å bli advokatfullmektig. Man må vel ha et visst karaktersnitt for i det hele tatt å bli vurdert.Anonymous poster hash: 391f0...d5d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå