Gå til innhold

Mensen eller hva er dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli sprø her! Jeg hadde for en eller to uker siden en bitteliten blødning som varte ca et døgn. Det var så merkelig, for jeg har gått på den samme pilla i snart 10 år, og har slitt med mellomblødninger tidligere (som varte mye lenger og kom og gikk i dagevis).

Jeg har konsultert lege over ang tid for å få bukt med mellomblødningene og har vært kvitt dem lenge (resultat av å hoppe over mensen for lenge). Denne gangen hadde jeg hatt mensen bare en ukes tid tidligere. Det jeg tenker litt på nå i ettertid er at jeg hadde vært dårlig i magen en dag uka før denne blødningen. Nå, 2 uker senere er jeg steintrøtt hele tiden, forstoppet og ekstremt humørsyk.

Begynner å bli litt redd for om den lille blødningen kan ha vært en festeblødning?

Ja, jeg vet at ingen her vet og at kun en test kan gi meg svaret. MEN jeg er ganske sikker på jeg bare kjenner på alt dette/tenker på alt dette fordi jeg har fått litt panikk for om det kan være graviditet.

Spørsmål 1: Denne merkelige blødningen var for litt over en uke siden, er et vits i å ta test enda og få roet ned hodet mitt?

Spørsmål 2: Skulle egentlig fått mens i dag, men har valgt å gjøre et unntak og utsette den pga desember, reising, jobb osv som gjør at det er sjeldnere mulighet for å møte kjæresten, og jeg vil derfor ikke at mensen skal være i veien for sengekos når jeg først ser han denne mnd. Burde jeg likevel la mensen komme bare for å forsikre meg? Kan jeg stole på at jeg ikke er gravid hvis den kommer, eller bør jeg ta test uansett?

Anonymous poster hash: f7555...0bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når var sist gang du tok celleprøve?

Anonymous poster hash: 3afc5...fc3
Skrevet

Når var sist gang du tok celleprøve?

Anonymous poster hash: 3afc5...fc3

I sommer, juli tror jeg. Den var helt fin :) Tok også gynekologisk undersøkelse og de sa at alt var som det skulle være!

Anonymous poster hash: f7555...0bf

Skrevet

Skader ikke å ta en test. Hvis du skulle hatt mensen nå, men utsatte, så vil det vel gi utslag på testen om du er gravid i så fall. Kjipt å gå inn i desember (med god mat og (ofte) mye alkohol....), og så skulle det vise seg at du hadde et barn i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...