Gå til innhold

Ekskludert på jobb


Fremhevede innlegg

Skrevet

For 6 mnd siden gikk jeg fra en deltidsstilling til en fulltidsstilling i en annen avdeling, men samme firma. I starten trivdes jeg greit, men etter hvert merka jeg at jeg ikke kom overens med en av kollegaene på min avdeling. Det er en liten avdeling, som igjen gjorde at dette var slitsomt. Vedkommende bestemte seg for å slutte etter en stund, og jeg var lettet. Vi hadde ingen direkte konfrontasjoner, men det var heller ikke god stemning. Etter hvert følte jeg at andre kollegaer på andre avdelinger oppførte seg rart mot meg, og etter hvert også ekskluderende. Også folk som jeg tidligere har hatt god tone med. Tidligere var jeg med på litt sosiale ting, men nå gruer jeg meg til å spise lunsj, går omveier for å unngå kolleger o.l. Jeg merker at jeg blir baksnakket, og jeg har ikke vært ut for dette tidligere og aner ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg merker at jeg ikke er velkommen blir jeg helt rar og klarer ikke å si noe som helst, som helt sikkert ikke hjelper på situasjonen. Dette skjer flere ganger i uka. Dette skjer med kollegaer i ulik alder og stillinger. Nå har det gått så langt at jeg får helt vondt inni meg når jeg tenker på at jeg skal gå på jobb, og har ikke lyst til det i det hele tatt. Håper noen har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre.

Anonymous poster hash: 5cd6a...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For 6 mnd siden gikk jeg fra en deltidsstilling til en fulltidsstilling i en annen avdeling, men samme firma. I starten trivdes jeg greit, men etter hvert merka jeg at jeg ikke kom overens med en av kollegaene på min avdeling. Det er en liten avdeling, som igjen gjorde at dette var slitsomt. Vedkommende bestemte seg for å slutte etter en stund, og jeg var lettet. Vi hadde ingen direkte konfrontasjoner, men det var heller ikke god stemning. Etter hvert følte jeg at andre kollegaer på andre avdelinger oppførte seg rart mot meg, og etter hvert også ekskluderende. Også folk som jeg tidligere har hatt god tone med. Tidligere var jeg med på litt sosiale ting, men nå gruer jeg meg til å spise lunsj, går omveier for å unngå kolleger o.l. Jeg merker at jeg blir baksnakket, og jeg har ikke vært ut for dette tidligere og aner ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg merker at jeg ikke er velkommen blir jeg helt rar og klarer ikke å si noe som helst, som helt sikkert ikke hjelper på situasjonen. Dette skjer flere ganger i uka. Dette skjer med kollegaer i ulik alder og stillinger. Nå har det gått så langt at jeg får helt vondt inni meg når jeg tenker på at jeg skal gå på jobb, og har ikke lyst til det i det hele tatt. Håper noen har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre.

Anonymous poster hash: 5cd6a...753

Når flere har samme type atferd mot deg så bør du gå i deg selv og se etter om du gjør noe som gjør at andre holder en avstand til deg. At en eller to holder avstand er en ting, men når flere gjør det, så kan det være noe ved din atferd som kan være problemet. Eller det kan være at arbeidsplassen er spesiell og sær som passer spesielle personligheter. Det er kanskje det du føler på?

Endret av extra
  • Liker 3
Skrevet

De føler vel du har vært urettferdig mot hun som sluttet, da? Og hun sluttet kanskje mest pga deg, sånn egentlig?

Dette er en fin mulighet til å lære noe om deg selv, hvis du er interessert i det. Hvis ikke må du nok finne deg i å bli utstøtt.



Anonymous poster hash: a560f...e02
Skrevet

Til TS, jeg har det likedan på studiet. Ble ikke så godt behandlet av en på praksisgruppa mi, det gikk utover praksisen min, og etter det, har folk i klassen oppført seg sånn merkelig, og tatt avstand. Ikke noe hyggelig, og jeg bare skulle ønske at noen sa noenting som helst, for føler meg veldig misforstått. Mest sannsynlig har hun som sluttet, sagt noe som har gjort deg upopulær. Noe som hun kanskje egentlig skulle ha sagt til bare deg istedet. Er hun en psykopatperson, så er det veldig lett for hemme å få andre til å snu seg imot en person. Dette kan også ha skjedd i tilfellet ditt, som dette i mitt.

Anonymous poster hash: 0a99b...c78

Skrevet

Når flere har samme type atferd mot deg så bør du gå i deg selv og se etter om du gjør noe som gjør at andre holder en avstand til deg. At en eller to holder avstand er en ting, men når flere gjør det, så kan det være noe ved din atferd som kan være problemet. Eller det kan være at arbeidsplassen er spesiell og sær som passer spesielle personligheter. Det er kanskje det du føler på?

Det samme tenkte jeg.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er noe du gjør galt. Det kan være at hun som sluttet har manipulert de andre og vendt de mot deg, det er dessverre mange som gjør sånt. Hvis slike erfaringer gjenspeiler seg i livet ditt om og om igjen, ja da ville jeg vært enig i at du må gå inn i deg selv for å se om du gjør noe "galt" eller sender ut en energi som tiltrekker deg slike situasjoner. Men jeg får ikke inntrykk av at det er tilfelle her :)

Skrevet

Dette høres ut som mobbing. (Utfrysning er jo også mobbing). Er det mulighet for å ta det opp med ledelsen? Jeg hadde ikke orket å jobbe en slik plass ihvertfall.

Anonymous poster hash: 7e2f8...3a2

Skrevet

Du merker at du blir baksnakket? Hvordan utarter dette seg?



Anonymous poster hash: c5dcf...f7a
Skrevet

Du merker at du blir baksnakket? Hvordan utarter dette seg?

Anonymous poster hash: c5dcf...f7a

Det er ikke så vanskelig å merke slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...