AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 For 6 mnd siden gikk jeg fra en deltidsstilling til en fulltidsstilling i en annen avdeling, men samme firma. I starten trivdes jeg greit, men etter hvert merka jeg at jeg ikke kom overens med en av kollegaene på min avdeling. Det er en liten avdeling, som igjen gjorde at dette var slitsomt. Vedkommende bestemte seg for å slutte etter en stund, og jeg var lettet. Vi hadde ingen direkte konfrontasjoner, men det var heller ikke god stemning. Etter hvert følte jeg at andre kollegaer på andre avdelinger oppførte seg rart mot meg, og etter hvert også ekskluderende. Også folk som jeg tidligere har hatt god tone med. Tidligere var jeg med på litt sosiale ting, men nå gruer jeg meg til å spise lunsj, går omveier for å unngå kolleger o.l. Jeg merker at jeg blir baksnakket, og jeg har ikke vært ut for dette tidligere og aner ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg merker at jeg ikke er velkommen blir jeg helt rar og klarer ikke å si noe som helst, som helt sikkert ikke hjelper på situasjonen. Dette skjer flere ganger i uka. Dette skjer med kollegaer i ulik alder og stillinger. Nå har det gått så langt at jeg får helt vondt inni meg når jeg tenker på at jeg skal gå på jobb, og har ikke lyst til det i det hele tatt. Håper noen har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre. Anonymous poster hash: 5cd6a...753
Gjest extra Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 (endret) For 6 mnd siden gikk jeg fra en deltidsstilling til en fulltidsstilling i en annen avdeling, men samme firma. I starten trivdes jeg greit, men etter hvert merka jeg at jeg ikke kom overens med en av kollegaene på min avdeling. Det er en liten avdeling, som igjen gjorde at dette var slitsomt. Vedkommende bestemte seg for å slutte etter en stund, og jeg var lettet. Vi hadde ingen direkte konfrontasjoner, men det var heller ikke god stemning. Etter hvert følte jeg at andre kollegaer på andre avdelinger oppførte seg rart mot meg, og etter hvert også ekskluderende. Også folk som jeg tidligere har hatt god tone med. Tidligere var jeg med på litt sosiale ting, men nå gruer jeg meg til å spise lunsj, går omveier for å unngå kolleger o.l. Jeg merker at jeg blir baksnakket, og jeg har ikke vært ut for dette tidligere og aner ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg merker at jeg ikke er velkommen blir jeg helt rar og klarer ikke å si noe som helst, som helt sikkert ikke hjelper på situasjonen. Dette skjer flere ganger i uka. Dette skjer med kollegaer i ulik alder og stillinger. Nå har det gått så langt at jeg får helt vondt inni meg når jeg tenker på at jeg skal gå på jobb, og har ikke lyst til det i det hele tatt. Håper noen har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre.Anonymous poster hash: 5cd6a...753 Når flere har samme type atferd mot deg så bør du gå i deg selv og se etter om du gjør noe som gjør at andre holder en avstand til deg. At en eller to holder avstand er en ting, men når flere gjør det, så kan det være noe ved din atferd som kan være problemet. Eller det kan være at arbeidsplassen er spesiell og sær som passer spesielle personligheter. Det er kanskje det du føler på? Endret 7. desember 2014 av extra 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 De føler vel du har vært urettferdig mot hun som sluttet, da? Og hun sluttet kanskje mest pga deg, sånn egentlig? Dette er en fin mulighet til å lære noe om deg selv, hvis du er interessert i det. Hvis ikke må du nok finne deg i å bli utstøtt. Anonymous poster hash: a560f...e02
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Til TS, jeg har det likedan på studiet. Ble ikke så godt behandlet av en på praksisgruppa mi, det gikk utover praksisen min, og etter det, har folk i klassen oppført seg sånn merkelig, og tatt avstand. Ikke noe hyggelig, og jeg bare skulle ønske at noen sa noenting som helst, for føler meg veldig misforstått. Mest sannsynlig har hun som sluttet, sagt noe som har gjort deg upopulær. Noe som hun kanskje egentlig skulle ha sagt til bare deg istedet. Er hun en psykopatperson, så er det veldig lett for hemme å få andre til å snu seg imot en person. Dette kan også ha skjedd i tilfellet ditt, som dette i mitt.Anonymous poster hash: 0a99b...c78
Jolene Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Når flere har samme type atferd mot deg så bør du gå i deg selv og se etter om du gjør noe som gjør at andre holder en avstand til deg. At en eller to holder avstand er en ting, men når flere gjør det, så kan det være noe ved din atferd som kan være problemet. Eller det kan være at arbeidsplassen er spesiell og sær som passer spesielle personligheter. Det er kanskje det du føler på? Det samme tenkte jeg. 1
2shy Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er noe du gjør galt. Det kan være at hun som sluttet har manipulert de andre og vendt de mot deg, det er dessverre mange som gjør sånt. Hvis slike erfaringer gjenspeiler seg i livet ditt om og om igjen, ja da ville jeg vært enig i at du må gå inn i deg selv for å se om du gjør noe "galt" eller sender ut en energi som tiltrekker deg slike situasjoner. Men jeg får ikke inntrykk av at det er tilfelle her
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Dette høres ut som mobbing. (Utfrysning er jo også mobbing). Er det mulighet for å ta det opp med ledelsen? Jeg hadde ikke orket å jobbe en slik plass ihvertfall.Anonymous poster hash: 7e2f8...3a2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 Du merker at du blir baksnakket? Hvordan utarter dette seg? Anonymous poster hash: c5dcf...f7a
2shy Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 Du merker at du blir baksnakket? Hvordan utarter dette seg? Anonymous poster hash: c5dcf...f7a Det er ikke så vanskelig å merke slike ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå