Gå til innhold

Betaling for å gi blod?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt på å gi blod til blodbanken. Dessuten hadde det vært kult å vite blodtypen min (regner med at jeg kan finne ut av dette her?)

Men jeg lurte på hvor mye man får i betaling for å gi blod? Er dette litt kynisk av meg og lure på? :P

Og hvor mye får man eventuelt betalt?

Anonymous poster hash: 71138...1e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får heldigvis ikke penger for å gi blod.

Anonymous poster hash: 1c63c...173

• Liker 6
Skrevet

Det kalles å gi blod fordi det er akkurat det du gjør. Du gir.

• Liker 4
Skrevet

0 kr, selvfølgelig!

Anonymous poster hash: d588b...d8d

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært flere som hadde gitt om man fikk penger. Man fikk det i gamledager har jeg hørt :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg aner ikke om man får noe hver gang, men romkameraten min har fått med seg vinglass og mummi-krus ved forskjellige anledninger :)

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært flere som hadde gitt om man fikk penger. Man fikk det i gamledager har jeg hørt :)

Ja enn å gi for å bare gi liksom.. (Ikke rettet mot deg)

Anonymous poster hash: 1c63c...173

• Liker 1
Skrevet

Du kan få en gave fra blodbanken, i form av en ryggsekk, et håndkle, et glass, en kopp eller noe tilsvarende. Eller du kan be om at tilsvarende beløp gis til en veldedig organisasjon (Unicef?) Men det stemmer at du tidligere fikk penger for å gi blod, men dette gikk bort da det viste seg at noen prøvde å gi ekstra omganger med blod nettopp for å få ekstra betaling....

Skrevet

Såpass.

Jeg leste nemlig på denne siden av man enten kunne få gave eller betaling. Men jeg så først nå at den artikkelen var datert 2007.

Og jeg vil jo gi blod uansett om jeg får betalt eller ikke, jeg var bare nysgjerrig. Men gave er jo koselig det også :-)

- TS

Skrevet

Jeg er dessuten veldig skeptisk til å gi penger til veldedigheter. Stoler ikke så mye på at ALLE pengene folk gir, kommer fram. Det finnes mange sleipe mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Du får en gave du kan velge mellom, også får du mat og drikke mens du sitter der etter at du har gitt blod

Anonymous poster hash: afbc8...947
Skrevet

Du får en gave du kan velge mellom, også får du mat og drikke mens du sitter der etter at du har gitt blod

Anonymous poster hash: afbc8...947

Høres fint ut, egentlig. Det føles sikkert ganske godt etterpå da, når du vet at blodet ditt kan hjelpe andre mennesker. Har du gitt blod før?

Og er det noen som faktisk har gitt blod her, som kan si noe om hvordan det er? Jeg snuser da, og går på p-piller, men ellers er jeg frisk og rask. Har tatt blodprøver før, og får alltid skryt av at blodet mitt er rent og friskt.

- TS

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Du kan få en gave fra blodbanken, i form av en ryggsekk, et håndkle, et glass, en kopp eller noe tilsvarende. Eller du kan be om at tilsvarende beløp gis til en veldedig organisasjon (Unicef?) Men det stemmer at du tidligere fikk penger for å gi blod, men dette gikk bort da det viste seg at noen prøvde å gi ekstra omganger med blod nettopp for å få ekstra betaling....

Jeg har en fin samling av vinglass og tykke, flotte badehåndklær :).

PS: Når jeg tenker meg om, har jeg fire kunstkopper også. Synd jeg ikke får gi blod lenger på grunn av sykdom.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Jeg begynner å få ei fin samling av mummikopper fra blodbanken nå :)

Før du gir blod Ts så går de igjennom ei sjekkliste med deg, enkelte medisiner kan du gi blod på (som p-piller). Du kan også gi blod selv om du snuser/røyker.

De har også et vektkrav, du får ikke gi blod hvis du er under 50kg.

Men alt du lurer på får du vite når du melder deg som blodgiver. Supert at du vil gi blod!! Tommel opp :)

Skrevet

Jeg tenkte å bygge opp en stor samling mummikopper, men så fikk jeg vite at det var så få som hadde min blodtype, at de ikke kom til å trenge så mye. Ble innkalt 1 gang for 8-9 mnd siden, og har ikke hørt noe etter det. Folk med attraktive blodtyper blir visst innkalt oftere.

Anonymous poster hash: caa46...218

Skrevet (endret)

Kona mi har fått mumikrus, sekk, verktøysett, vinglass, håndklær, tskjorte og lignende. Aldri penger. Det er uansett ikke gavene som er motivasjonen for at hun gir blod. Det er en bra ting å gjøre, som flere burde vurdere.

Jeg skulle gjerne gitt selv, men blodårene mine er veldig lite samarbeidsvillig, og jeg blir dårlig bare av å ta en ordinær blodprøve.

Endret av fruBeist
Skrevet

Jeg tenkte å bygge opp en stor samling mummikopper, men så fikk jeg vite at det var så få som hadde min blodtype, at de ikke kom til å trenge så mye. Ble innkalt 1 gang for 8-9 mnd siden, og har ikke hørt noe etter det. Folk med attraktive blodtyper blir visst innkalt oftere.

Hvilken blodtype er det a?

Anonymous poster hash: 2422e...f4a

Gjest Eurodice
Skrevet

Den absolutt foretrukne blodtypen er 0, rhesus - (minus). De som har denne blodtypen, kalles universelle blodgivere, for dette blodet kan alle få.

Skrevet

Jøss, imponert over hva folk har samlet på! Ble nesten litt mer motivert av dét enn penger, for å være helt ærlig :)

Kult å ha en ordentlig vinglass-samling. Og jeg elsker mummitrollet! Jeg skal jammen dra opp til sykehuset i morgen og melde meg på som blodgiver og gjøre en god gjerning (for en gangs skyld) :fnise:

- TS

Skrevet

Men hvordan er det etter man har gitt blod? Blir man svimmel/ør/kvalm?

- TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...