AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Hei! Jeg har vært syk siden onsdag kveld med feber, kraftig hodepine og tett i hele hodet. Hoster og nyser så fælt at jeg har fått støle magemuskler av det. Hodet vil nesten sprenges hver gang jeg hoster. Har nok pådratt meg en kraftig forkjølelse. Var hjemme fra jobb torsdag og fredag. Det er foreløpig ingen tegn til bedring, men håper selvfølgelig jeg friskner til i løpet av morgendagen. Hvis ikke, må jeg være hjemme mandag også. Da tenker jeg i tilfelle at det har gått så mange dager at jeg vil oppsøke lege, for å finne ut om det har blitt en bakterieinfeksjon som krever antibiotika. Er det grunn til å be om sykemelding hvis formen ikke bedrer seg i løpet av helgen, eller skal man fortsette å ta ut egenmeldingsdager? Er litt grønn på dette området, for jeg er så sjelden syk, så takknemlig for svar! Anonymous poster hash: 14ca9...180
SoftKitty Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Jobber du i en IA-bedrift? Isåfall kan du ta ut egenmelding hvis du føler at det er nødvendig, tror det er opp til 8 dager i strekk som er lov? Hvis du ikke jobber i en IA-bedrift kan du ikke bruke egenmelding på mandag. Det er bare lov å ta ut 3 dager, og helg telles med, så torsdag-mandag telles som 5 dager. Det er også regler på hvor lenge det må gå mellom hver gang du tar ut egenmelding, og det er bare 4 ganger iløpet av 12 måneder du kan bruke egenmelding.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå