AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Så langt tilbake jeg kan huske har jeg hatt små blemmer på innersiden av underleppa. Jeg har kalt det vannblemmer fordi de vokser, og så sprekker de og sender ut en liten dæsj med salt væske. Det har aldri vært et problem, de er som regel ikke vonde (bortsett i fra rett før de sprekker. Har en uvane med å bite hull på dem når de er "klare") og når de sprekker forsvinner de og blir borte en stund før de kommer tilbake. Som regel er det en eller to, og når de er sprekkeklare er de på størrelse med hullet i midten av en enkrone. Men nå i det siste har jeg fått en lignende kul på undersiden av tungen i stedet for, og siden den ligger på strengen er det ganske plagsomt fordi den kommer i kontakt med tennene. Den er så liten at den nesten ikke vises, og hvit, og nekter å bli borte. Jeg vet at det mest fornuftige hadde vært å gå til legen med det, og hvis det ikke går vekk kommer jeg til å gjøre det, men jeg bare lurte på om det var noen av dere som kanskje hadde et forslag til hva det kan være? Googlet litt og kom over en artikkel som nevnte en sammenheng med crohns og små blemmer i munnen, kan det være derfor jeg har dem? (har påvist crohns) Anonymous poster hash: e680c...844
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Ingen forslag? Anonymous poster hash: e680c...844
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Jeg får de når jeg spiser noe jeg ikke tåler. Anonymous poster hash: a8f4e...6ec
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 kan det være trøske eller annen candida? Mannen og jeg har nettopp hatt trøske, og hadde hvite små blemmer i munnen, det var ikke typiske trøske med stort hvitt belegg rundt om i munnen, så legen synes det var merkelig. Uansett, fikk candida-kur, og nå er det borte. Anonymous poster hash: c15d6...c80
sophh Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Har hatt det samme et par ganger. Første gang gikk det bort etter noen dager. Andre gang varte de mye lenger, og det var fryktelig vondt. Dro til legen med det, men var ikke så mye han kunne gjøre. Han mente det bare var munnskold, eller kanskje hånd-, fot- og munnsyke. Jeg prøvde en spray man kan kjøpe på apoteket som skal hjelpe mot sår i munnen. Det hjalp ikke så mye på meg, men kan hjelpe for deg. Det går i hvert fall bort etter hvert, men kan være ganske smertefullt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå