Sir Winston Skrevet 8. desember 2014 #121 Skrevet 8. desember 2014 Er det ikke rart? Når Muhammed-karikaturene ikke kom på trykk her i Norge bablet FrP om ytringsfrihet. Nå derimot, babler de om at SAS må tenke på hvem de får penger fra og derfor gjør klokt i å trekke artikler som de med penger ikke liker. Så meget for denne kampen til FrP for ytringsfrihet. Anonymous poster hash: 60858...23e Muhammed Karikaturene kom da på trykk her i Norge! 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #122 Skrevet 8. desember 2014 Det står heller ikke noe som er løgn eller oppspinn i det bladet. Det er ren løgn og oppspinne fra FrPs side at det skulle gjøre det. SAS valgte å trekke magasinet etter press fra FrP.Carl I Hagen säger att han inte tycker att det är så klokt att skriva negativt om finansministerns parti om man som SAS är beroende av att få pengar från ägarna, där norska staten ingår.http://www.sydsvenskan.se/sverige/har-du-retat-upp-hela-norge-per-svensson/ Anonymous poster hash: 60858...23e Tror du FrP kan bestemme hva norsk og utenlandsk presse skal skrive om? Jeg tror du lider av forfølgelsesvanvidd. Anonymous poster hash: 31c23...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #123 Skrevet 8. desember 2014 Muhammed Karikaturene kom da på trykk her i Norge! Jeg mener at norsk presse i større grad burde trykket disse tegningene, sier Knudsen til VG Nett. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/muhammed-tegningene/stortingspolitiker-bruker-muhammed-karikatur-som-profilbilde/a/593287/ Senere kan vi lese at:Ulf Erik Knudsen fjernet Muhammed-karikatur fra Facebook-profil Frp-politiker Ulf Erik Knudsen fjernet i ettermiddag den omstridte karikaturtegningen av Muhammed med bombe i turbanen som sitt profilbilde på Facebook. – Det er gjort i sympati med en som er truet av krefter som vil begrense ytringsfriheten. Jeg mener at norsk presse i større grad burde trykket disse tegningene, sa Knudsen til VG Nett. http://www.dt.no/nyheter/ulf-erik-knudsen-fjernet-muhammed-karikatur-fra-facebook-profil-1.3039300 Jeg registrerer bare at du nok en gang er uenig med ditt eget parti, SW. Anonymous poster hash: 60858...23e 2
Sir Winston Skrevet 8. desember 2014 #124 Skrevet 8. desember 2014 FrP har et enkelt syn på dette med ytringsfrihet. De anser at det bør være ytringsfrihet for slike ytringer som FrP liker (muhammed-karikaturer, f.eks. De irriterer muslimer, og det er en god ting) men ikke for ytringer som FrP misliker. Det skal ikke koste noe, og man vil aldeles ikke la seg pille på nesen av noen bladfyk som har meninger som man helst ikke vil vite noe om. Da skal blekka trekkes tilbake, redaktøren skal beklage, eller så brenner man den, og oppfordrer til boikott. Dette jule-eventyret ditt er koselig, men uten ethvert sannhetsgehalt. Men - sånn er det jo ofte med eventyr! 1
Sir Winston Skrevet 8. desember 2014 #125 Skrevet 8. desember 2014 Det står heller ikke noe som er løgn eller oppspinn i det bladet. Det er ren løgn og oppspinne fra FrPs side at det skulle gjøre det. SAS valgte å trekke magasinet etter press fra FrP.Carl I Hagen säger att han inte tycker att det är så klokt att skriva negativt om finansministerns parti om man som SAS är beroende av att få pengar från ägarna, där norska staten ingår.http://www.sydsvenskan.se/sverige/har-du-retat-upp-hela-norge-per-svensson/ Anonymous poster hash: 60858...23e Konklusjonene er i allerhøyeste grad oppspinn. Som satire kunne man fint ha trykket dette mølet, men hr. Svensson driver - så vidt jeg vet - ikke med slikt. Det var aldri noe press, eller noen trusler, fra noe parti, ei heller fra FRP. 1
Sir Winston Skrevet 8. desember 2014 #126 Skrevet 8. desember 2014 Jeg mener at norsk presse i større grad burde trykket disse tegningene, sier Knudsen til VG Nett.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/muhammed-tegningene/stortingspolitiker-bruker-muhammed-karikatur-som-profilbilde/a/593287/ Senere kan vi lese at:Ulf Erik Knudsen fjernet Muhammed-karikatur fra Facebook-profil Frp-politiker Ulf Erik Knudsen fjernet i ettermiddag den omstridte karikaturtegningen av Muhammed med bombe i turbanen som sitt profilbilde på Facebook. – Det er gjort i sympati med en som er truet av krefter som vil begrense ytringsfriheten. Jeg mener at norsk presse i større grad burde trykket disse tegningene, sa Knudsen til VG Nett.http://www.dt.no/nyheter/ulf-erik-knudsen-fjernet-muhammed-karikatur-fra-facebook-profil-1.3039300 Jeg registrerer bare at du nok en gang er uenig med ditt eget parti, SW. Anonymous poster hash: 60858...23e Neida, det er du som driver med løgn og propaganda: Muhammedkarikaturene sto på trykk i Norge 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #127 Skrevet 8. desember 2014 Neida, det er du som driver med løgn og propaganda: Muhammedkarikaturene sto på trykk i Norge Nei, det er FrP som driver med løgn og propaganda. Men da er vi enige. Anonymous poster hash: 60858...23e 3
Jolene Skrevet 8. desember 2014 #128 Skrevet 8. desember 2014 Nei, det er FrP som driver med løgn og propaganda. Men da er vi enige. Anonymous poster hash: 60858...23e På hvilken måte bedriver FrP løgn og propaganda? Gjerne med kilder er du snill
Sir Winston Skrevet 8. desember 2014 #129 Skrevet 8. desember 2014 Nei, det er FrP som driver med løgn og propaganda. Men da er vi enige. Anonymous poster hash: 60858...23e Ja, dersom saken er om muhammed-karrikaturene sto på trykk i norske aviser, hvilket de beviselig gjorde, så er vi fint enige. Det er ingen samfunn, og ingen styresmakter og partier, i verden som gjennom tidene har drevet med mer systematisk propaganda enn de kommunistiske / sosialistiske. Ingen!!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #130 Skrevet 8. desember 2014 På hvilken måte bedriver FrP løgn og propaganda? Gjerne med kilder er du snill Spør Sir Winston, det var han som sa det. Men jeg går ut fra at det har noe med at han mener de lyver om Muhammed-tegningene. Anonymous poster hash: 60858...23e 1
Trude Ruth Skrevet 8. desember 2014 #131 Skrevet 8. desember 2014 (endret) SAS-artikkelen er noe av det mest fornuftige og balanserte som er skrevet om Frp av en svenske noensinne. Har Frp lest den, eller har de bare sett på bildene? Sitat: "Per Svensson påpeker at den grunnleggende forskjellen mellom Svergiedemokraterna (SD) og Frp er at SD har sitt utspring fra 1980-tallet i rasistorganisasjonen Bevara Sverige svenskt, mens Anders Langes parti og Mogens Glistrups Fremdskridtsparti var en reaksjon på en sterkt voksende velferdsstat med tilhørende skatter og avgifter. Dette er jo mer som en frifinnelse, enn et angrep på Frp. Svensson har vært snill med Frp. Han kunne jo nevnt noen av de andre standpunktene til Anders Lange. I publikasjonen «Hundeavisen», som han utga mellom 1962 og 1974, skrev han blant annet at «alle som går inn for sort flertallsstyre i Sør-Afrika er forrædere mot den hvite rase». Andre budskap som ble formidlet gjennom avisa, var «Ingen stemmerett til negre», «Stopp blandede ekteskap», «Hver nasjon en rase», «Ingen u-hjelp til de sorte». Dette er, for å understreke, historie - relativt fjern historie for et Fremskrittsparti som ble dannet noen år etter at Anders Lange døde. Et historisk faktum som også Per Svensson er nøye med å understreke. I stedet viser det nok et eksempel på Frp's angstbiterske forhold til kritikk og analyse av partiets ideologi og historiske bakland. I februar i år ble det bråk da kulturminister Thorhild Widvey personlig tok kontakt da hun fikk vite at direktøren ved Trondheim Kunstmuseum hadde kalt Frp «et farlig nasjonalistparti». Christian Tybring-Gjedde havnet seinere i kraftig munnhuggeri på Dagsnytt 18 med direktøren, Pontus Kyander. Rett etter regjeringsdannelsen i fjor høst ble det iverksatt en pressekonferanse for utenlandske journalister for å forklare fra Frp virkelig var." Frp tåler ikke at noen har et annet verdensbilde enn deres eget. Den latterlige ovennevnte pressekonferansen var et glimrende eksempel på det. All kritikk må kveles. (Og for ikke å glemme den famøse Skavlansensuren fra "ARK") Endret 8. desember 2014 av Trude Ruth 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #132 Skrevet 8. desember 2014 På hvilken måte bedriver FrP løgn og propaganda? Gjerne med kilder er du snill Ett eksempel er poseavgiften: 1. Uttalelse: Under budsjettforhandlingene på Stortinget gikk Per Sandberg inn i de alternative statsbudsjettene til KrF og Venstre på jakt etter inndekning. Og der fant han en avgift partiene hadde til felles, men ikke med på kravlista i budsjettsamtalene, nemlig poseavgiften. – Da fremmet jeg det som inndekning, sa Sandberg i Politisk kvarter på NRK mandag morgen. 2. Uttalelse: Hvis de nå plutselig er imot denne plastposeavgiften, burde de sagt det under forhandlingene, sier Frp-nestleder Per Sandberg. Jeg er ikke redd for å si at budsjettet vi la fram 8. oktober har blitt noe bedre på enkelte områder, men vi må ikke drive og legge skylda på Frp for å fremme litt latterlige avgiftsøkninger. Hvis du vet hva løgn og propaganda er, så klarer vel du også å se at disse 2 uttalelsene er selvmotsigende? Anonymous poster hash: 6b244...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #133 Skrevet 8. desember 2014 Frp's Christian Tybring-Gjedde mener innvandringen truer med å «rive Norge i filler». Han får full støtte fra kjente høyreekstreme som Tore Tvedt og Erik Gjems-Onstad. --- - Fortjener honnør Tidligere talsmann for den høyreekstreme organisasjonen Vigrid, Tore Tvedt, støtter innholdet i kronikken, men mener Frp-representanten kamuflerer motstanden mot raseblanding når han kun snakker om farene for norsk kultur. - Tybring-Gjedde har helt åpenbart en rasist inni seg, men han tør dessverre ikke å slippe han helt ut. Jeg mener han burde tørre å snakke åpent om at vi deltar i en rasekrig, men han er mye tydeligere enn representanter for de etablerte partiene pleier å være. Det fortjener han honnør for, sier Tvedt, som bekrefter at han fortsatt deltar aktivt i Vigrids arbeid. --- Tybring-Gjedde avviser at støtten fra Tore Tvedt og andre høyreekstreme er et problem for Frp.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/hoeyreekstreme-hyller-utspill-fra-frp-topp/a/10018099/ Som sagt, det er bare til å røre i litt grumsete vann... Anonymous poster hash: 60858...23e 5
Jolene Skrevet 8. desember 2014 #134 Skrevet 8. desember 2014 Ett eksempel er poseavgiften: 1. Uttalelse: Under budsjettforhandlingene på Stortinget gikk Per Sandberg inn i de alternative statsbudsjettene til KrF og Venstre på jakt etter inndekning. Og der fant han en avgift partiene hadde til felles, men ikke med på kravlista i budsjettsamtalene, nemlig poseavgiften. – Da fremmet jeg det som inndekning, sa Sandberg i Politisk kvarter på NRK mandag morgen. 2. Uttalelse: Hvis de nå plutselig er imot denne plastposeavgiften, burde de sagt det under forhandlingene, sier Frp-nestleder Per Sandberg. Jeg er ikke redd for å si at budsjettet vi la fram 8. oktober har blitt noe bedre på enkelte områder, men vi må ikke drive og legge skylda på Frp for å fremme litt latterlige avgiftsøkninger. Hvis du vet hva løgn og propaganda er, så klarer vel du også å se at disse 2 uttalelsene er selvmotsigende? Anonymous poster hash: 6b244...d7a Du hadde ikke noe som faktisk fremlegger løgn og propaganda? For de uttalelsene der er jo ikke verken løgn eller propaganda når de ligger åpent på nett akkurat. Det til tross, jeg er enig i at de er selvmotsigende isolert sett, men ikke nødvendigvis i sin fulle kontekst.
Jolene Skrevet 8. desember 2014 #135 Skrevet 8. desember 2014 *SNIP*Anonymous poster hash: 60858...23e Det vil alltid være de av ekstreme slag som tiltrekkes noe de har en viss enighet om. Sånn har det jo vært i alle tider, bare se på sviet og ap. Kommunisme hele veien i følge noen. Partiene på høyresiden vil derfor tiltrekke seg meningsfeller i enkelte saker, på lik linje som partiene på venstresiden tiltrekkes meningsfeller av det venstreekstreme slaget. At det er et problem for alle de partiene det angår? Selvsagt, men det er heller ikke til å unngå. Kom heller med konkretisering hvor begge parter står sammen om en sak, da skal jeg være lutter øre.
Sir Winston Skrevet 8. desember 2014 #136 Skrevet 8. desember 2014 Ett eksempel er poseavgiften: 1. Uttalelse: Under budsjettforhandlingene på Stortinget gikk Per Sandberg inn i de alternative statsbudsjettene til KrF og Venstre på jakt etter inndekning. Og der fant han en avgift partiene hadde til felles, men ikke med på kravlista i budsjettsamtalene, nemlig poseavgiften. – Da fremmet jeg det som inndekning, sa Sandberg i Politisk kvarter på NRK mandag morgen. 2. Uttalelse: Hvis de nå plutselig er imot denne plastposeavgiften, burde de sagt det under forhandlingene, sier Frp-nestleder Per Sandberg. Jeg er ikke redd for å si at budsjettet vi la fram 8. oktober har blitt noe bedre på enkelte områder, men vi må ikke drive og legge skylda på Frp for å fremme litt latterlige avgiftsøkninger. Hvis du vet hva løgn og propaganda er, så klarer vel du også å se at disse 2 uttalelsene er selvmotsigende? Anonymous poster hash: 6b244...d7a Så, du bygger hele din argumentasjon på pose-saken? Sandberg tar, i en fastlåst forhandlings-situasjon, et forslag som begge de to små-dritt partiene allerede hadde i deres budsjett-forslag og "fremmer" det, og dette får du til å bety at FRP driver med løgn og propaganda? Vær snill å si at du har litt mer ammo enn dette?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #137 Skrevet 8. desember 2014 At det er et problem for alle de partiene det angår? Selvsagt, men det er heller ikke til å unngå. Kom heller med konkretisering hvor begge parter står sammen om en sak, da skal jeg være lutter øre. I så fall er du på kant med ditt eget parti. For, i tilfelle du ikke fikk med deg siste setning: Tybring-Gjedde avviser at støtten fra Tore Tvedt og andre høyreekstreme er et problem for Frp. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/hoeyreekstreme-hyller-utspill-fra-frp-topp/a/10018099/ FrP fisker etter stemmer fra ytterste høyre fløy. Med tanke på at de har mistet stemmene til "folk flest" så er vel ikke det så veldig rart. Det er snart de eneste stemmene de har igjen å fiske etter...- Hadde jeg visst hva Frp sto for, ville jeg aldri verden stemt på dem Mia Utheim Simonsen har alltid stemt på Frp. Men etter at statsbudsjettet ble laget frem, sier den uføretrygdede Farsundkvinnen «aldri mer.» --- Fremskrittspartiets politikere får nå gjennomgå i sosiale medier. Ikke minst rammes arbeids- og sosialminister Robert Eriksson av massiv kritikk for behandlingen av uføre. Etter et innlegg der statsråden forsøker å forsvare statsbudsjettets sosiale profil, koker det i kommentarfeltet. Flere sier rett ut at de tok feil av Frps retorikk om sosial rettferdighet. En av dem som nå har fått nok, er Farsundkvinnen. Hjemkommunen hennes har lenge vært en Frp-bastion. http://www.bt.no/nyheter/innenriks/--Hadde-jeg-visst-hva-Frp-sto-for_-ville-jeg-aldri-verden-stemt-pa-dem-3234670.html Og for den som er bekymret for at intervjuobjektet i artikkelen over skulle være en fordekt sosialist:Frp mister grepet om fagbevegelsen Halvparten av LO-medlemmene som støttet Fremskrittspartiet i 2009, har i dag skiftet mening. Det gjør nestleder Per Sandberg bekymret. I 2011 nådde partiet en topp med støtte fra én av fire av LOs 900.000 medlemmer. I dag svarer bare 10,8 prosent av de fagorganiserte det samme, skriver Klassekampen. - Dette er ikke gode tall. Frp er et parti for folk flest, men det er tydelig at noe er feil med budskapet vårt når vi raser på målinger blant arbeidsfolk, sier han. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lo/frp-mister-grepet-om-fagbevegelsen/a/10100740/ Det fine, trass alt, med FrP, er at de jobber hardt for å ikke bli gjenvalgt. Anonymous poster hash: 60858...23e
Gjest Badabing Skrevet 8. desember 2014 #138 Skrevet 8. desember 2014 Fikk dere med dere denne? Carl I. Hagen svingte for sikkerhets skyld også pisken da han kommenterte journalistikken overfor TV2: “Et selskap som er i kanskje økonomisk krise trenger egenkapital, og så plasserer de Norges finansministers parti sammen med Vidkun Quisling og fascister, sier tidligere Frp-formann Carl I. Hagen.” .... http://www.journalisten.no/2014/12/pinlig-samrore-sas-frp 2
Sir Winston Skrevet 8. desember 2014 #139 Skrevet 8. desember 2014 Fikk dere med dere denne? Carl I. Hagen svingte for sikkerhets skyld også pisken da han kommenterte journalistikken overfor TV2: “Et selskap som er i kanskje økonomisk krise trenger egenkapital, og så plasserer de Norges finansministers parti sammen med Vidkun Quisling og fascister, sier tidligere Frp-formann Carl I. Hagen.” .... http://www.journalisten.no/2014/12/pinlig-samrore-sas-frp Du har helt misforstått; jeg trodde vi var enige om at Hagen truet!! Og, at FPR bestemmer hva norske medier har lov å skrive om 1
Jolene Skrevet 8. desember 2014 #140 Skrevet 8. desember 2014 *SNIP* Anonymous poster hash: 60858...23e Det er tydelig at du ikke skjønte hva jeg mente Tybring-Gjedde er en flott mann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå