Gå til innhold

Fra Quislings Nasjonal Samling til FrP

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fra Erik Blücher til Stortinget
Knut Gjerde (42), tredjekandidat på Frp's stortingsvalgliste i Buskerud, har fortid som fylkesfører for Erik Blüchers nynazistiske Nasjonalt Folkeparti.
Gjerde er Frp's kampkandidat, og kjemper om en stortingsplass.
...
Ifølge MMIs siste måling for Dagbladet, ligger Frp foreløpig an til å få to mandater fra Buskerud ved valget. Gjerde kan dermed bli Frp's første vararepresentant fra Buskerud, noe som innebærer at han vil møte på Stortinget fra tid til annen.
Med ytterligere Frp-framgang ligger Gjerde an til fast plass på Stortinget.
Knut Gjerde kom med i Nasjonalt Folkeparti i 1978, og forble aktiv helt fram til 1981. De siste 14 åra har han vært gruppeleder for Frp i Nedre Eiker kommunestyre og medlem i formannsskapet.
Bastian Heide, som var sentral i Norsk Front og Najonalt Folkeparti, sier til Dagbladet at han kjenner Knut Gjerde fra miljøet rundt Erik Blücher.
- En jævlig kjekk gutt. Morsomt om han kommer inn på Stortinget, sier Heide.
Heide, som var såkalt aksjonsleder i Erik Blüchers parti, er dømt etter rasismeparagrafen og har deltatt i flere norske rasistorganisasjoner. I år stiller han for Hvit Valgallianse i Akershus.

http://www.dagbladet.no/970905/nyh-12-a.html

Som sagt, å trekke linjer fra Quislings Nasjonal Samling til dagens FrP er jo slettes ikke feil. Det er bare til å røre i litt grumsete vann det, så er det mye brunt som dukker opp...

Anonymous poster hash: 60858...23e
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste utgave tar for seg tidligere norske politikeres lefling med kommunisme og studieturer til brutale kommunistland.

Anonymous poster hash: 3f532...780
  • Liker 1
Skrevet

Neste utgave tar for seg tidligere norske politikeres lefling med kommunisme og studieturer til brutale kommunistland.

Til forskjell fra Frp så prøver ikke andre partier å skjule sin fortid og sitt opphav

• Liker 5
Skrevet

Til forskjell fra Frp så prøver ikke andre partier å skjule sin fortid og sitt opphav

Forsøker FrP å skjule dette?

Jeg kan ikke huske å ha lest om mange tidligere AKP m-l'ere som har tatt avstand fra sine politiske kontakter eller ideologien.

• Liker 2
Skrevet

Forsøker FrP å skjule dette?

Jeg kan ikke huske å ha lest om mange tidligere AKP m-l'ere som har tatt avstand fra sine politiske kontakter eller ideologien.

Ja Frp prøver å skjule sin historie, samtidig litt skummelt å se et parti som til de grader ytrer at de føler seg kneblet i ytringsfrihetens navn, ønsker å styre hva som kommer på trykk

• Liker 2
Skrevet

Ja Frp prøver å skjule sin historie, samtidig litt skummelt å se et parti som til de grader ytrer at de føler seg kneblet i ytringsfrihetens navn, ønsker å styre hva som kommer på trykk

Som SAS' presseansvarlig sier:

En del av teksten framstår som unyansert og generaliserende, og noe av bildebruken kan, sett isolert, sende feil signaler. Her har vi ikke hatt god nok kvalitetskontroll,

Og der har du problemet. Det er ikke et forsøk på å kneble ytringsfriheten.

• Liker 1
Skrevet

Som SAS' presseansvarlig sier:

En del av teksten framstår som unyansert og generaliserende, og noe av bildebruken kan, sett isolert, sende feil signaler. Her har vi ikke hatt god nok kvalitetskontroll,

Og der har du problemet. Det er ikke et forsøk på å kneble ytringsfriheten.

Liker det fortsatt ikke at nestlederen i Frp truer SAS til å trekke magasinet, vis det som blir skrevet er historisk feil så kan det jo ikke være så vanskelig for Frp å tilbakevise det som blir skrevet,

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke kalt Glistrup nynazist. Så det spørsmålet kan du rette et annet sted. Men folk som omgåes slike miljøer, har en tendens til å bli assosiert med dem.

Det er akkurat som hvis du henger på Blue Oyster Bar. Ingen kommer til å tro det hvis du sier at det er fordi de har så gode Piña Coladas der. I stedet vil man konkludere med at du er skaphomo.

Men, spørsrmålet er likevel: Er / var Hedstrøm og Glistrup nynazister??

• Liker 1
Skrevet

Men, spørsrmålet er likevel: Er / var Hedstrøm og Glistrup nynazister??

Og igjen, det spørsmålet kan du rette annetsteds. Det er forsåvidt ganske likegyldig hvordan deres private ideologi var, all den tid de var villige til å assosieres med slike grupperinger. Det holder for meg.

"The company you keep", Sir Winston.

• Liker 1
Skrevet

Liker det fortsatt ikke at nestlederen i Frp truer SAS til å trekke magasinet, vis det som blir skrevet er historisk feil så kan det jo ikke være så vanskelig for Frp å tilbakevise det som blir skrevet,

Hvilke trusler er det som nestlederen i FRP har fremsatt mot SAS?

Skrevet

Det er dette med generaliseringer da. Om de hadde laget en artikkel om romfolket i Norge og skrevet at de driter ned parkene, stjeler fra garasjer og tar med seg tyvegods tilbake til hjemlandet så hadde det også blitt krevd revidert.

Skrevet

Og igjen, det spørsmålet kan du rette annetsteds. Det er forsåvidt ganske likegyldig hvordan deres private ideologi var, all den tid de var villige til å assosieres med slike grupperinger. Det holder for meg.

Støre - Hamas.

"The company you keep"..

• Liker 1
Skrevet

Så, hvis Paven besøker en moské så er han muslim?

• Liker 1
Skrevet

Støre - Hamas.

"The company you keep"..

Kjør på, kompis. Forsøk å knytte den forbindelsen. Det er fullstendig legitimt, men ikke innbill deg at noen kommer til å gjøre noe annet enn å le seg fillete dersom du prøver å demonstrere at et engasjement i fht fredsprosessen i Midt-Østen (eller hva man nå skal kalle denne prosessen) kan gjøre Støre til skap-islamist.

I dare you! I double dare you, bitch!

• Liker 4
Skrevet

Kjør på, kompis. Forsøk å knytte den forbindelsen. Det er fullstendig legitimt, men ikke innbill deg at noen kommer til å gjøre noe annet enn å le seg fillete dersom du prøver å demonstrere at et engasjement i fht fredsprosessen i Midt-Østen (eller hva man nå skal kalle denne prosessen) kan gjøre Støre til skap-islamist.

I dare you! I double dare you, bitch!

Enig, da er det vel bedre med: Gilbert - Hamas.

Tenke seg, at du skulle bevise for oss at Gilbert er islamist :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Enig, da er det vel bedre med: Gilbert - Hamas.

Tenke seg, at du skulle bevise for oss at Gilbert er islamist :blomst:

Som sagt, kjør bare på. Men jeg merker meg at du nå har skiftet gir til å snakke om noe helt annet. Er ikke dette en av de avsporingene som du pleier å sutre om?

• Liker 4
Skrevet

Viktig med sensur ja. Hvem glemmer hvordan "ARK" klippet bort kritikk av Frp i Skavlan, eller Thorild Widvey som ringte og truet direktøren ved Trondheim Kunstmuseum.

Anonymous poster hash: 6b244...d7a
  • Liker 2
Skrevet

Som sagt, kjør bare på. Men jeg merker meg at du nå har skiftet gir til å snakke om noe helt annet. Er ikke dette en av de avsporingene som du pleier å sutre om?

Det var, som alltid, du som begynte.

Men vi kan da gjerne legge denne ballen død: Var / er Glistrup og Hedstrøm nynazister.

Dette er - for å hjelpe deg litt - egentlig et ja/nei-spørsmål.

Skrevet

Det var, som alltid, du som begynte.

Men vi kan da gjerne legge denne ballen død: Var / er Glistrup og Hedstrøm nynazister.

Dette er - for å hjelpe deg litt - egentlig et ja/nei-spørsmål.

Slett ikke. og jeg har sagt det jeg tenker å si om det temaet. Jeg er ikke synsk, og kan ikke si om hverken Hedstrøm eller Glistrup er eller var nynazister innerst inne. De har aldri åpent flagget noen slik overbevisning, så vidt jeg vet.

Men det er et historisk faktum at de lot seg assosieres med nynazistiske grupperinger, og at FrP har hatt og har medlemmer med verv i organisasjonen som har vært medlemmer i flere rasistiske og nynazistiske organisasjoner i løpet av sin politiske karriere.

Det er også et faktum at nynazister, rasister og innvandringsmotstandere hyllet Hagen som deres mann og FrP som partiet som skulle være garantist for at deres agenda kunne gjennomføres. som vi allerede har fått demonstrert flere ganger i denne tråden.

• Liker 4
Skrevet

Slett ikke. og jeg har sagt det jeg tenker å si om det temaet. Jeg er ikke synsk, og kan ikke si om hverken Hedstrøm eller Glistrup er eller var nynazister innerst inne. De har aldri åpent flagget noen slik overbevisning, så vidt jeg vet.

Men det er et historisk faktum at de lot seg assosieres med nynazistiske grupperinger, og at FrP har hatt og har medlemmer med verv i organisasjonen som har vært medlemmer i flere rasistiske og nynazistiske organisasjoner i løpet av sin politiske karriere.

Det er også et faktum at nynazister, rasister og innvandringsmotstandere hyllet Hagen som deres mann og FrP som partiet som skulle være garantist for at deres agenda kunne gjennomføres. som vi allerede har fått demonstrert flere ganger i denne tråden.

Nei, det er ikke et historisk faktum - at du velger å "tolke" verden rundt deg på denne måten gjør det ikke til noe faktum.

Langt der ifra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...