Gå til innhold

Polypp i livmoren

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ved en tilfeldighet fant min gynekolog en ganske stor polypp i livmoren min i dag. Jeg har ikke en gang hørt om det før.

Hun ba meg komme tilbake etter mensen, fordi de kan forsvinne av segselv da, men jeg frykter at jeg har hatt den en god stund, for jeg har hatt småblødninger i flere måneder.

Hvis den ikke har forvunnet av segselv må jeg fjerne den.

Jeg er livredd for operasjoner og sånt, ikke minst for komplikasjoner og varige mèn.

Noen som har erfaringer å dele? Anonymous poster hash: abb56...0e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-) jeg hadde også en polypp i livmoren.hadde i forkant gått med uregelmessig blødning..jeg grudde meg også veldig, men ser nå at det var ikke noe å grue seg til i det hele tatt. Du får lett narkose, og selve inngrepet tar ti min. ..etter det så har menstruasjon blitt mye bedre all småblødning er vekk.så ikke noe å grue seg til:-)

Anonymous poster hash: 6dd51...279

Skrevet

Jeg klippet vekk en polypp, via et endoskopisk instrument som ble ført inn gjennom livmorhalsen, 3,5 mm tykt rør med kamera og alt inni. Kjente ikke klippingen i det hele tatt. Jeg hadde smerter av selve innføringen, og da livmoren ble fylt med vann, men de fleste har ikke det. Er polyppen stor vil de kanskje ta den i narkose. Jeg har gjort samme inngrep for å fjerne en muskelknute i narkose, måtte gjøre det 2 ganger fordi knuten gjemte seg første gang. Ingen komplikasjoner, kortvarig litt menssmerter etter oppvåkning første gang og ingen antydning til ubehag andre gang. Dro og lekte med en toåring etterpå.

Anonymous poster hash: 48398...02e

• 3 uker senere...
Skrevet

TS her

For 3 dager siden forsøkte gynekologen å fjerne polyppen. Jeg fikk lokal bedøvelse, men synes det gjorde kjemevondt likevel. Jeg vet ikke hva slags intrument hun brukte, men hun greide ikke å fjerne den. Vi gir den 5 uker for å se om det har påvirket noe, og hvis ikke blir jeg sendt til sykehuset og får den fjernet kirurgisk sier hun.

jeg har fortsatt veldig vondt etter det inngrepet, det var på fredag, i dag er det mandag...Hvor lenge etter kunne dere kjenne at noe hadde foregått der nede? Er redd for underlivsbetennelse eller noe..

Anonymous poster hash: abb56...0e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...