Gå til innhold

Sykt vondt i hoftene

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste har jeg hatt helt vilt vondt i hoftene/noe smerte i korsryggen også. Det stråler nedover i beina også.

Det kjennes liksom ut som om hoftene er knust, mer eller mindre.

Det er ikke musklene som er vonde (dvs. de blir jo stramme av at de gjør så vondt), men jeg kjenner at det er i "leddet" eller hva jeg skal kalle det. Hvis jeg tar litt hardt/gnir på hoftebeina når jeg har smertene gjør det så vondt at jeg brekker meg.
Det kan egentlig minne om den verken man får av nyrebekkenbetennelse/veldig høy feber. Sånn smerte du blir helt hvileløs av.

Jeg har tatt paracet for det, hjalp overhodet ingenting. Har også prøvd paralgin forte, men det tar bare ca 30-40% av smertene.

Jeg får nesten ikke sove...

Tidligere har jeg hatt det sånn her og der, først kanskje en gang i måneden, deretter hver uke og nå konstant nærmest. Det er verst om kveldene.

Jeg gjør ingenting som kan forårsake smertene og de blir ikke bedre av å bevege seg. Beina dovner hvis jeg går tur f.eks. og jeg har ingen styrke i beina når smertene er der (klarer ikke ta en air-squat engang).

Noen som vet hva det kan være? Det er blitt spesielt ille etter temperaturen begynte å falle. Har slått meg om det kunne være revmatisme i en eller annen form? Har samme problemet med blant annet fingrene (verker noe helt enormt, men de er jo en mye mindre del av kroppen, så det hindrer meg ikke så mye i hverdagen).

Noen som ellers har tips til hva jeg kan gjøre?
Holder på å bli gal. Orker ikke gå til legen heller, for han tar meg ikke seriøst uansett hva jeg sier. Har derfor byttet, men får ikke den nye før fra 1. januar.

Anonymous poster hash: 2e3b8...d16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som bursitt i hofta. Ta en tur til legen. Det kan hjelpe med en kortisonsprøyte

Anonymous poster hash: d1c92...e2d
Skrevet

Høres ut som bursitt i hofta. Ta en tur til legen. Det kan hjelpe med en kortisonsprøyte

Anonymous poster hash: d1c92...e2d

Hva er bursitt?

Har tidligere tatt kortisonsprøyte i skulderen (samme problem der), men det hjalp veldig bare i 3-4 uker, så ble det enda verre fordi jeg hadde belastet skulderen mer enn jeg vanligvis klarer pga "falsk frisk" skulder om du skjønner meg. Har også fått det i foten, men da ble det bare verre.

Legen min er uansett totalt motstander av kortisonsprøyter (spesielt fordi jeg er bare 21 år), så tviler på at han gir meg det.

Skrevet

Googlet bursitt. Ser ut som det er det jeg har i skuldrene, fordi det står noe om det i MR-papirene mine også.

Men i skulderen er det området rundt skjelettet som er vondt/mellom "beina" liksom. Men i hoftene er det selve "skjelettet" om jeg kan si det som verker. Kjennes egentlig ut som brudd, bare uten at det er den "bruddfølelsen" om du forstår meg? (Jeg relaterer det til brukket nese, det er det eneste jeg har brukket, men det kan minne om den type smerte blandet med nyresteinssmerter eller noe).

Skrevet

Hør om du kan få komme til den nye fastlegen din. Forklar situasjonen.

Anonymous poster hash: 874b5...99f
Skrevet

Hør om du kan få komme til den nye fastlegen din. Forklar situasjonen.

Anonymous poster hash: 874b5...99f

Har hørt med de, men de sa jeg måtte vente. Både pga pågang, regler og at de ikke har noen journal eller pasient opprettet på meg enda.

Skrevet

Du burde bli utredet av en spesialist, ja. Kan være noe revmatisk, som du skriver. Du må stå litt mer på krava i fht fastlegen din, du blir jo ikke tatt på alvor. Det skal jo ikke gjøre så vondt, da er det noe virkelig galt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor din fastlege er så motstander av kortisonsprøyter, for det gir mindre bivirkninger enn om du hadde tatt det i tablettform. For smertene kan Ibux eller eventuelt Voltaren på resept være mer effektivt mot betennelsessmerter.

Anonymous poster hash: 0ef00...fb0

Skrevet

Du burde bli utredet av en spesialist, ja. Kan være noe revmatisk, som du skriver. Du må stå litt mer på krava i fht fastlegen din, du blir jo ikke tatt på alvor. Det skal jo ikke gjøre så vondt, da er det noe virkelig galt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor din fastlege er så motstander av kortisonsprøyter, for det gir mindre bivirkninger enn om du hadde tatt det i tablettform. For smertene kan Ibux eller eventuelt Voltaren på resept være mer effektivt mot betennelsessmerter.

Anonymous poster hash: 0ef00...fb0

Jeg har fått henvisning til revmatolog, men fikk ikke time før ut i mai 2015... Og det er privat, så er ikke noen steder som går raskere (har ringt overalt og hørt).

Er helt enig med deg ang kortison. Men tror noen leger bare freaker ut når noen sier kortison. Har fått astma igjen (ikke hatt på 15 år) ene og alene fordi jeg ikke fikk kortisonsprøyte mot allergien i pollesesongen også.. Har tatt voltaren (4 dager), men kjennes ikke ut til å ha hatt noen effekt.

Det kjennes heller ikke ut som betennelse sånn som jeg har i skulderen (har hatt det i 11 år nå, så kjenner til den følelsen ganske godt) iallefall... Totalt forskjellig smerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...