Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2002 #41 Del Skrevet 11. oktober 2002 Goood helg hilsen Mortitia 5+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #42 Del Skrevet 18. oktober 2002 6+5 er vi i dag. Var hos legen i uka og da ble det konstatert at jeg i hvertfall er gravid foreløpig. Ennå klarer jeg ikke helt å roe meg ned, men det er store glede i heimen at vi faktisk har komt så langt som 6+5 i dag. Har ny legetime den 18 November og da er jeg ca. 10 uker på vei. Uansett hos legen ble jeg møtt med smil og gratulasjoner og vi hadde en veldig fin samtale om svangerskapet og de ting som kunne hende og kanskje gå galt i tillegg. Det er veldig greit å høre at uansett når det går galt og hvor trist det er så er det tross alt noe galt med fosteret. Kroppens måte å utstøtte det på. Ganske brutalt, men vi har fått en flott bekreftelse på at vi faktisk er fruktbare nå. Hos legen ble følgende ting gjort: - Tatt blodprøver - Urinprøver - Målte blodtrykk - Vekt - Fikk en svangerskapsbok - Helsekort som jeg skal ha med meg hver gang Legen regnet ut også at termin skal være 7 juni så da får jeg fokusere på det :-) Nå blir de neste seks ukene veldig spennende. Har ikke de største symptomene ennå, men her er noen i hvertfall. - Ømme bryster (bare litt) - Fryktelig trett - Oppfarende et øyeblikk og lattermild i det neste. - litt sure oppstøt om morgenen og kvelden - murringer som varierer fra venstre til høyre side om kvelden. Så da er dette meg dette og foreløpig er vi gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 18. oktober 2002 #43 Del Skrevet 18. oktober 2002 Gratulerer til deg!!! :D :D Håper alt går greit framover og at du sprer litt gode "vibber" til oss andre som prøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2002 #44 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jenta er fremdeles i huset her hu vettu :-) Og i dag så er jeg i følge legen min 7+5. Håper at dette går veien. Er ennå ganske nervøs og har vel ikke hele roen i kroppen. Heldigvis er det så mye som skjer hjemme og på jobben at jeg rekker ikke å bekymre meg for mye - har alltid vært håpløs sånn sett. Tror jeg har tatt 10 graviditets tester om jeg ikke tar helt feil. Klarer ikke helt å tro på det fantastiske som skjer. Nå har kvalmen så smått begynt å melde seg. Jeg skal ikke klage for jeg har det riktig så godt. Kjenner meg litt uggen om morgenen samt litt på dagtid om jeg ikke får i meg mat fort nok. Humøret - har så langt hatt ganske heftige utbrudd til tider. Noe som fører til at jeg tåler mye mindre enn før. Det er rart og litt fælt også. Jeg vet at jeg er ganske usaklig til tider og det kjennes nok verre ut kan jeg vel tenke meg. Denne helga blir jeg gressenke. Da skal jeg få pleie hjemme hos foreldrene mine. Har ennå ikke delt nyheten med noen her til lands og ikke noen i familien heller. Håper at vi skal fortelle det på julaften da. Den eneste som har fått vite noe er min beste kamerat som bor i New Zealand. Jeg kan nok stole på at han ikke sier noe Så symptomer pr. 24.10.2002 er: - Litt kvalm - Oppstøt - Ømme bryster - Oppblåst i magen - Konstant trett sover en time på dagen etter jobb og legger meg klokka 9 - Humørsyk Da får vi se om dette bærer videre. Krysser fingrer og tær for at det kommer en liten Mini Mortitia rundt 7 juni 2003. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2002 #45 Del Skrevet 29. oktober 2002 I dag har jeg vært til innvendig ultralyd og det var helt utrolig fantastisk. Jeg så det lille hjertet slå utrolig fort og babyen beveget på armen sin også - det så både meg og jordmor. Holdt nesten på å grine da jeg så hjertet slå. Jeg har ikke roet meg ned så langt i svangerskapet og dette var et utrolig bevis på at jeg faktisk har blitt gravid og har en liten knert inni meg. Så var det over til det litt mer alvorlige. De fant en cyste også. Har hatt det tidligere og håper at det ikke er noe alvorlig. Jordmor mente også at det kunne komme i forbindelse med svangerskapet, men at det kunne medføre ubehag eller smerter. Uansett så lar jeg ikke dette ta gleden fra meg og jeg spurte om det kunne skade barnet og det kunne det ikke. Skal til legen 18 November og Jordmor 25 November for å sjekke at cysten ikke utvikler seg. Har også fått bilde med meg hjem av babyen. Ringte til min mann og fortalte nyheten og han kjørte nesten av veien Så langt så går alt bra og vi krysser fingrene for at det ser like bra ut resten av svangerskapet også. Klem fra knerten som er 8+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #46 Del Skrevet 30. oktober 2002 I dag er jeg trøtt, sur og har bare lyst til å sove. Har sovet skikkelig dårlig i natt og for første gang gjorde det vont å sove på magen - brystene likte ikke akuratt det nei - så det ble sånn halvrare stillinger som irriterte min mann grønn Svever ennå høyt oppe etter gårsdagen, men min mann ble selvfølgelig litt bekymret over cysten. Jeg velger så langt å tro at det ikke er noe farlig og legen skal jeg til uansett om noen uker. Det viktigste for meg er at barnet trives og vokser der inne. Har bestemt meg for å holde meg borte fra sider og innlegg som omhandler abort for mye da jeg tar absolutt alt inn over meg. Har funnet ut at jeg kan ikke gå gjennom svangerskapet ved å bekymre meg for hver minste ting. Symtomene mine har ikke endret seg så mye; - Er veldig trett - Ømme bryster - Mangler mens - Sur og oppfarende - har fått kick på epler som jeg ikke liker ellers (det er jo veldig bra) - kjenner at jeg er uggen fra tid til annen - ultrafølsom luktesans Har nok noen flere, men det får bare være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2002 #47 Del Skrevet 4. november 2002 I dag er jeg på 9+2 kjenner meg vanvittig trett og har ikke fått en ting ut av helga. Stakkar mannen min som må holde ut med den korte lunta mi. Kvalmen har tatt overhånd en god del, men det får så være som jeg har sagt heller symptomer enn ingenting. Og så har jeg fått mindre matlyst av alle ting - blir mett etter en tallerk og orker langt mindre. Det positive er at jeg har fullstendig dilla på frukt - får nok vitaminer i meg i hvertfall :D Nå har vi bestemt oss for at vi skal på storby week-end en gang neste mnd. det gleder jeg meg noe vanvittig til. Så får vi se om det blir litt juleshopping der da. Greit å komme seg litt bort. Skal til gynekolog 25 November og da får vi se om det har gått bra i svangerskapet og om jeg har kommet meg safe til uke 12. Er veldig spent på dette her og har ikke roen før jeg kommer så langt. Er helt håpløs, men vet det selv da. Lønn også om to uker - det gleder jeg meg til - da skal jeg bruke litt money på klær og bare skjemme meg selv bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 5. november 2002 #48 Del Skrevet 5. november 2002 Heisann Mortitia! Lenge siden jeg har tatt noe kontakt, nå.... Nå nærmer vi oss 12ukersen med stormskritt, deilig følelse eller hva? Jeg har jo foreløpig termin kun 2 dager før deg, vettu!! :D Håper kvalmen din begynner å gå over etterhvert, da... Og humørsvigningene... Jeg driver nå og er litt kvalm og uggen på kvelden, begynner å kjenne den ugne følelsen er på vei nå igjen... :-? Ja, ja, jeg har nå vært heldig hittil! Håper det går bra med deg (oss), da!! :D Koz, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2002 #49 Del Skrevet 8. november 2002 9+6 og i morgen er det 10 :D To siffret tall - JIPPPIIIIIIIIIII Men da får vi bare nyte helga. Nå har jeg lyst på McDonalds mat - er så sugen på noe junk. Har vært sunn og spist masse mandariner og epler og grove rundtstykker i dag. Denne babyen bør ha det godt der inne. GOOOOOD HELG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2002 #50 Del Skrevet 15. november 2002 I morgen er det ei uke til jeg er i uke 12 - spennende......men også litt redd er jeg. Vet jo at det ennå er veldig langt til vi når mål. Nå skal jeg til undersøkelse på mandag og neste mandag igjen blir det mest sannsynlig ny ultralyd og da får vi se om det ennå er noe liv der. Har absolutt ikke roen i det hele tatt og må nok diskutere det med legen og fortelle hvordan ting arter seg. Matlysten min er helt på bånn og klarer ikke å ta til meg noe særlig med mat. Jeg spiser en del frukt og drikker masse vann,men når det kommer til kjøtt, fisk osv. så har jeg helt avsmak for det. Ikke rart at buksene blir løsere. Denne helga er ei ny helg med mange jern i ilden så jeg skal nok klare å holde meg ganske opptatt. Jeg kjenner litt murringer igjen i livmoren igjen etter et opphold på noen uker - det tyder kanskje på at noe er i ferd med å utvide seg nå. Satser på at knerten vokser godt der inne. Gode vekstvilkår er viktig. Ellers så er jeg fryktelig tett i nesa hele tiden - det er jo litt kjedelig da jeg går rundt og høres ut som Donald 24 timer i døgnet. Vel det er noe jeg skal tåle det - er ikke det verste som skjer :D Så nå er jeg klar for ny helg og nye utfordringer. Er så spent på neste helg jeg :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #51 Del Skrevet 19. november 2002 Trallalalala i dag er jeg 11+3. :D Var hos legen i går og der fikk jeg beskjed om at jeg er Rhesus Negativ. Han var ikke noe stresset over det og sa i teorien vil de ha noen ekstra kontrollprøver av meg 8 uker før fødselen. Vi prøvde også å høre etter hjertelyden, men han sa det var litt tidlig ennå, men at vi hørte noe så vidt. Men uansett så skal jeg til Ultralyd igjen på mandag og da ser vi jo om det er noe livat der inne. Dette blir nok siste UL før uke 18 eller 19 da termin skal fastslås helt sikkert. Matlysten har ennå ikke kommet helt tilbake og det er litt frustrerende rett og slett, men det er ikke noe jeg kan gjøre med. Nevnte det for legen i går og han sa at dette var min form for svangerskaps kvalme, men han syntes at det var veldig bra at jeg fikk i meg så mye frukt. Ellers så var jerninnholdet kjempebra, blodtrykket er perfekt, jeg har verken HIV eller syfilis. Blodtypen er A-, symfysen min ble målt og så var det å levere inn noen prøver osv. Lørdag er jeg kommet til de magiske 12 ukene. Legen sa det var utrolig positivt at jeg ikke har hatt noen blødninger what so ever og ikke tegn til annet så da får jeg bare tro at dette går så absolutt rette veien. Det kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt egentlig da vi hadde et dødsfall i familien her for noen dager siden. Dette kan komme så en hyggelig nyhet. Vel det var alt for meg denne gangen. Som dere ser har jeg endret nick slik at jeg ikke har så mange forskjellige rundt omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 19. november 2002 #52 Del Skrevet 19. november 2002 Gjett om jeg ble forvirra da jeg skulle lese Mortitia sin dagbok også står det at den er skrevet av Limbo!!! :o Jeg forsto det etterhvert når jeg leste siste innlegget ditt, da.... Tenk at du er så nærme 12ukersgrensa nå!! Dette går nok bra skal du se! Er skikkelig lei meg for jeg skulle vært 12+0 i morra, men jeg får håpe jeg kommer etter snart igjen!! Håper du får igjen skikkelig matlyst snart da, du må da spise jente!! :blunke: Koz, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #53 Del Skrevet 19. november 2002 Tuuuuusen takk for hilsen *Lillian* Jepp jepp dagbok! Tre dager igjen så er det den "magiske" grensen. Virker som om halve jobben har fatta at jeg er gravid.....hmmmm sender jeg ut så mange rare signaler. Vel det er nok fordi jeg ikke har vært den opplagte og blide jenta som jeg vanligvis er. I dag skal jeg begynne litt juleshopping og så må jeg jo bare se om jeg klarer å finne noe til meg selv også da :D Håper på det vettu. Sitter her og tygger litt på pulverpadder. Lakris er namm namm. Har hatt meg tre mandariner og fikk i meg et grovt rundstykke med brunost samt et stort glass lettmelk. Satser på at matlysten er tilbake nå i jula - jeg skal jo smake pinnekjøtt for aller første gangen jeg Ekte Norsk jul for første gang også - gjett om jeg gleder meg da.....jipppiiiiii! Nå har jeg skrevet mye i dagboka mi her på en dag så kanskje jeg skal ta det litt med ro Joda nå er jeg trett og det tyder på at jeg begynner å flippe litt ut her :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2002 #54 Del Skrevet 20. november 2002 ååååå tiden går så sent synes jeg - mener at alt bare krabber seg stille og rolig av gårde. Men det er vel helst frustrasjonen over ikke å ha fortalt det til de aller nærmeste som er familien da. Jeg har omsider kunnet åpne meg for ei venninne som jeg vet holder tett for alle andre og det hjalp jo stort det......meeeeeeeeen det hjelper jo alltid på å fortelle all andre nyheten også da :D Håpløs det er det jeg er absolutt håpløs. Vel i går svinset vi rundt på et av kjøpesenterene - hadde så lyst på nye klær, men fant jeg noe -nopes - gjør aldri det. Vel får vel ta tiden til hjelp. Fine mannen min sa jaja du trenger ikke noe nytt akuratt nå du vokser vel snart ut av det uansett. Buksene er blitt litt strammere og jeg har antydning til en liten kul på magen - ikke stor,men den er nå der uansett. Er litt usikker på om det er babyen eller om jeg bare er oppblåst. Skal det være vanskelig så skal det være vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #55 Del Skrevet 21. november 2002 :D 11+5 :D Der er jeg i dag.....og i morgen 11+6 og så kommer dagen LØRDAG 12 UKER :D :D :D Guri som vi gleder oss og så er vi jo veldig redde også da for at UL på mandag skal vise at noe er galt. Jeg føler meg faktisk mye piggere om dagene nå, men må innrømme at søvnbehovet ennå er veldig stort. Kom hjem klokka fem i går og hev meg på sofaen med puta mi og et godt koseteppe og der ble jeg liggende til halv åtte. Bra at mannen var på trening og så var det jo fotball så jeg kunne snike meg i seng allerede klokka halv ti igjen. Hadde aldri klart å sove natta igjenom før dersom jeg hadde hvilt på dagen, men nå sover jeg bare så utrolig godt. Her går gleder og sorger hånd i hånd ellers for tiden. I morgen er det begravelse for min manns bestefar - selv om det var det beste som kunne skje i betrakning tilstanden hans er det likevel veldig trist og en "høvding" i familien er borte. Så har vi jo disse flotte nyhetene som vi ikke har fortalt familien ennå. Det skjer neste helg om alt ser bra ut på UL. Da skal vi dele og forhåpentligvis har vi alle noe å se frem til mot jul. Neste uke skal jeg begynne å trene igjen - da blir det svømming. Det blir ikke de heftige treningsøktene jeg hadde på SATS før, men nå skal jeg ta det i et rolig og herlig tempo. Vurderer å svømme i utendørsbassenget som vi har her i Stavanger også - det er vel oppfriskende når det er 0 grader ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2002 #56 Del Skrevet 22. november 2002 I morgen lørdag 23 November er den store dagen i heimen vår. Da er jeg jammen meg kommet i 12 uke. Status nå er: * Kul på magen, den har kommet bare de siste dagene. * Har litt mer matlyst - fikk i meg pølser og potetstappe i går. * Brunt område rundt brystene * Enda veldig trett og sover gjerne hele tiden * Humøret er blitt litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 22. november 2002 #57 Del Skrevet 22. november 2002 GRATULERER LIMBO ! NÅ er deu nesten med 12 ukers grensa.... Å jeg teller dager jeg og. Syns tida går fryktelig sakte. Formen er tiltakende verre. Er begynt å slite med kvalmen. Huff det er tungt. Det er jo godt å høre at formen din er bedre!! Da er det jo et håp...hehe. Du må kose deg masse i helga da. Dere skulle vel fortelle den store nyheten da, eller? De blir sikkert kjempeglade :D :D :D God helg klem fra viwi som er 5+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2002 #58 Del Skrevet 25. november 2002 Tuuuusen takk for hilsen i dagboka mi Viwi, kjempekoselig å få hilsen vettu :blunke: 12+2 er jeg i dag - er nesten helt skjelven - trodde faktisk aldri at jeg skulle komme meg over 12 ukers grensa. Men i dag skal jeg til Ultralyd etter jobben og er jo veldig nervøs da. Har alle disse fæle tankene om at kanskje det har sluttet å vokse der inne av en eller annen grunn. Har jo symtpomer, men føler kanskje at det ikke er nok til tider. Uansett over til det kjekke. På lørdag gikk vi inn til biblioteket og fant en haug med barnebøker og svangerskapsbøker. Så fant vi også navnebøker og vi har nå funnet et guttenavn som er meget aktuellt, men jentenavn sliter vi mer med. Jeg har en veldig sterk følelse på at vi får ei lita jente ser du :D Kanskje fordi det er et stort flertall av dem i vår familie det da I dag skal jeg fortelle mamma og pappa nyheten - må fortelle det før helga da pappa skal reise i nordsjøen og jeg synes det er rettest at de får den glade nyheten sammen. Men jeg tør ikke fortelle før jeg ser ultralyden. Heldigvis skal min mann være med og da kan han være min støttespiller om noe skulle være galt. Må bare skjerpe meg nå etter denne ultralyden om alt viser seg å være bra og prøve å nyte svangerskapet til det fulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2002 #59 Del Skrevet 25. november 2002 Nå har jeg vondt i magen - ikke sånn vondt vondt i den forstand,men nå er det kun litt over 1 time igjen til jeg skal til UL. Pratet akuratt med mannen min og nå er jeg så redd for at noe skal være galt. Er ikke slik det skal være......... Håper at jeg ikke har noe å bekymre meg for og satser vel på det. Kommer med tilbakemelding dersom den er positiv....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #60 Del Skrevet 26. november 2002 En nydelig liten baby. Den suget på tommelen, sparket og slo salto og viste seg frem fra sin beste side i går under ultralyden. Var helt i hundre både jeg og min mann og jeg var helt på tårenes rand. Jeg har ikke fått scannet inn bildene fra ultralyden, men vi fikk hele 3!!!! bilder. Vi er så lykkelige og nå slapper jeg godt av - håper at resten av svangerskapet går like bra som nå :D :D :D :D :D Ellers er status på cysten: Nesten 5 cm, men den har ikke vokst noe mer og da jeg ikke har problemer så blir det ikke gjort noe mer med den Og den skadet ikke barnet så da er det ikke noe problem da :D Er så innmari glad nå og har nesten ikke sovet i natt i det hele tatt. Jeg fortalte mamma og pappa det også - de var jo helt overlykkelige over å bli besteforeldre. Så nå er nyheten ute der og nå mangler kun min manns foreldre igjen og mine besteforeldre som nå skal bli olderforeldre for aller første gang. Dettte er utrolig spennende :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg