Gå til innhold

Mortitia sin dagbok

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg må si at jeg er ofte innom dagboka min nå for tiden, men det er jo kos også da.

Klips og Harefrøken takk for hilsen: Klips jeg er sikker på at svangerskapet ditt kommer til å gå helt bra. Jeg er ganske takknemlig for at jeg ikke var klar over graviditeten min faktisk når jeg hadde en SA. Men nå prøver jeg ikke å tenke for mye over det og vil heller fokusere på det som kommer videre.

Dersom alt går etter planen så skal jeg ha mensen innen 7 dager...om ikke veeeeeeeeeeel da får vi se hva jeg bestemmer. Men jeg har nå hatt de typiske symptomene på at mensen er i anmarsj og de er:

- Skikkelig kort lunte

- Vondt i magen (eggstokkene)

- Skikkelig lat og trett når jeg kommer hjem.

Er det ikke herlig. Men nå vil jeg i hvertfall nyte det flotte været vi har og kun det for øyeblikket. Så får vi kose oss skikkelig i helga.

Men i dag blir det nå strandliv med god mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vel søndagen kom mensen ja. Men på en måte er jeg glad til at jeg er i "normalt" gjenge igjen etter en SA. Håper bare at det ikke skaper noen store problemer når vi skal prøve å få barn heller.

Hadde en lang samtale i går med min mann når vi gikk tur ang. dette med barn og om vi ikke kunne få. Vi har nå blitt enige om at vi skal ikke stresse oss opp ved å måle temp og bruke eggløsnings tester. Vi håper at naturen skal gå sin gang og kanskje velsigne oss med en liten en med tid og stunder. Her tar vi uansett ingen ting for gitt.

Ellers så ble jeg sittende og se på dokumentaren om Losing Layla i går på TV Norge - ble så utrolig rørt og satt og gråt og gråt foran tv'n og mannen min måtte trø til og trøste meg. Filmen satte ting i et helt utrolig perspektiv.

Vel jeg får vel holde på med mine ting jeg da og kanskje vente til neste gang. Uanset så har jeg meldt meg ut av testgjengen for denne mnd. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da var jeg her igjen dagboka mi :)

Jaja regner med at dette er siste dagen min med mens nå denne mnd. I dag skal jeg ut å feste som bare juling. Er ikke den som drikker særlig alkohol, men jeg har nå bestemt meg for at i dag skal jeg ha hele to glass vin (veldig mye for meg).

Har vel ikke tenkt så mye på barn i dag. Har ei venninne som har sin termin i dag så vi venter alle i spenning på at den lille jenta skal sprette ut snart da :D

Så nå tar jeg snart helg og så får vi heller se hva som skjer videre. Har alltid nok å fokusere på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Da var jeg her igjen! Har ikke hatt noe lyst til å skrive i det siste. Har vært litt nedfor til tider, men heldigvis har jeg en fantastisk mann som støtter meg og som sier at det snart kommer til å bli vår tur.

Er nå i min 9 prøvemnd. og det går mot et år om ikke så alt for lenge. Må innrømme at jeg klamrer meg til statistikken om at 85 prosent klarer det innen et år og håper at vi kan være en del av den. Men man tenker også at vi kan høre til de resterende 25 prosentene som ikke får.

Ble litt deppe melding dette,men uansett vi har ikke gitt opp håpet selv om jeg ikke er fullt så aktiv her inne lenger. Prøver å ikke bli for opphengt i å bli gravide og da kan det være litt lurt å holde avstand fra sidene som omhandler graviditet.

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det tærer på humøret. Langvarig motgang er vond å takle, man jobber seg opp, men det blir tyngre for hver gang.

85 prosent er jo ganske mye da. Noen havner jo i 25% bolken, men det er jo absolutt mest sannsynlig at du er blant de 85%!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

:cry: Så kom tanta igjen. Nå er jeg så innmari lei og må innrømme at jeg velter meg litt i selvmedlidenhet for øyeblikket. I tillegg er jeg så innmari forkjøla og humøret blir ikke akuratt bedre av dette.

Nå går jeg inn i min 10 prøvemnd. ennå litt tid igjen til jeg kontakter legen. Uansett jeg bør vel forberede meg på det verste da.

Det er akuratt nå innmari trist å se alle de gravide damene og flotte babyene. Unner alle å få barn, men synes det er så innmari urettferdig at vi som har gode jobber, flott hus, bil, mye kjærlighet og som lever en sunn livsstil uansett ikke skal få det til. HVORFOR skjer dette oss ?

Når jeg slutta på pillen trodde jeg det skulle være så lett. Å jada alle mine venninner ble nesten gravide med en gang og det samme skjedde med min mor, så hvorfor skjer dette med oss da ?

Blir også møkkalei alle som sier: ja dere blir vel snart tre nå dere da ? HALLOEN er det noen som overhode tenker at ikke alle får det til med en gang og noen får det kanskje til aldri.

Jaja en liten utblåsning var dette fra meg da. Jeg får hive meg i senga igjen. Akuratt nå vil jeg helst være helt alene og synes synd på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!!!!!!!!!!!!!!!

Når jeg leste innlegget ditt kjente eg meg veldig igjen, hvorfor ikke oss :evil:

Vi er også inni vår 10 prøve mnd og eg holde på og bli sprø.

Hvorfor skjer det ingenting, jeg vil så gjerne ha et søtt lite nurk, tenker jo hvis vi ikke kan få må vi jo snart sette igang me prøverør har ikke bare tenkt og få 1 barn heller grrrrrrrrrrrrr

Håper du lykkes snart følger med deg!!!!!!!!!!!

KLEM FRA PIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Store ting har skjedd her hjemme hos oss denne uka. De som har lest dagboka mi så at jeg hadde fått mensen og var skikkelig deppa over det. Vel nå er dette noe som er helt utrolig. Jeg syntes at den mensen min var litt rar for det var kun litt blod den ene dagen og litt brunlig utflod de to neste som nesten ikke viste i det hele tatt.

Sist søndag tok jeg en Snart Gravid test som jeg hadde liggende hjemme og den viste jammen meg et svakt positivt resultat. Etter lite søvn kom jeg meg på jobb dagen etterpå og for så til apoteket for å kjøpe en CB - der viste testen en svak positiv strek også. Kjøpte inn på Folsyre og har vært så flink denne uka, men har ikkke helt klart å slå meg til ro om at jeg er gravid.

Uansett i dag søndag tok jeg den siste CB testen min og foran meg før jeg nesten var ferdig med å tisse på pinnen kom frem TO KNALL streker. Det er ikke noe tvil lenger. HCG i kroppen min har steget noe helt sinnsykt den siste uka. Jeg tok en Snart Gravid test og der fikk jeg like sterk strek.

Så jeg regner nesten med at jeg er gravid nå jeg. Skal til legen neste uke for å ta blodprøver og levere inn urinprøve. Jeg pratet med dama der på legekontoret og hun mente det var helt normalt å blø før man hadde testet. Det var i hvertfall ikke unormalt.

Er ennå litt shaky da jeg tross alt hadde en SA i August og jeg må innrømme at jeg turde ikke tenke på de andre positive resultatene her tidligere i uka da dem var så svake og med tanke på at jeg hadde blødd litt. Men dersom det hadde gått galt regner jeg med at HCG i kroppen min ikke hadde steget som en rakett. Så ønsk meg lykke til.

Jeg har så langt beregnet termin til å være 8 juni. Dette er en svært spesiell dag for pappa'n min fyller 50 år den dagen :D

Håper nå at alt skal gå bra og at den lille vil bli i kroppen min. Uansett så har vi fått bekrefet at vi kan bli gravide her og det er å sette seg på hesten igjen dersom det går galt. Vi gir ikke opp så lett, men håper selvfølgelig på at dette skal bli vår førstefødte :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Så flott å få en så positiv overraskelse når du trodde løpet var kjørt. :D

Lykke til videre, Mortitia.

Cobra 22+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:wink: Tusen takk alle sammen for de flotte hilsnene i dagboka mi. Er vel ennå litt i sjokk over at testen ble så blå jeg :) Var nesten litt redd for å håpe at HCG skulle stige da jeg blødde sist helg. Har ennå lang tid fremfor meg og er så langt fra i mål ennå. Krysser fingrene for at dette skal gå bra.

Er 5+1 i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så gøy. Det er liksom ekstra moro å lese når en av de som har slitt har blitt gravide.

GRATULERER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ååå blir helt rørt jeg :oops: det er så koselig å få alle hilsner inn i dagboka mi. Merker ikke mye til at jeg er gravid bortsett fra vanvittig ømme bryster som jeg fikk på lørdagen da. Så har jeg en litt kortere lunte da enn vanlig - håper at det forsvinner for min manns skyld da :D

Jeg er så flink fra før av at jeg trenger ikke å slutte med noen ting jeg. Jeg verken røyker, drikker noe særlig eller spiser usunt. Derfor har jeg jo et extra håp om at dette går bra denne gangen.

5+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Gratulerer såååååå masssse med lille babyen i magen :)

Og kos dere med de 9 fine eventyrlige mnd som dere har foran dere :)

Kos og klems :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Tusen takk Fru *Perser* for hilsnen i daboka mi. I dag er jeg 5+2 og har litt murringer i magen. Det er ikke vondt, men det er et eller annet som foregår. Og så er jeg innmari sulten. Har tatt med meg bananer og skiver på jobb i tillegg til at jeg skal hoppe ned i kantina for å ha meg et godt måltid siden :D Men jeg skal passe på hva jeg trykker i meg.

Både gruer og gleder meg til legeavtalen neste uke - da blir det tatt litt blodprøver og slike ting. Den største frykten er vel alikevel at man finner ut at det ikke er noe liv der inne alikevel. Men kan ikke tenke slik hele tiden heller. Vi er nå fruktbare og skal være veldig takknemlige for det.

Har ikke sagt noe om at vi er gravide til en levende sjel. Det er kun meg og min mann som deler denne hemligheten. Er litt herlig også å dele en så spesiell hemmelighet sammen :wink:

Hilsen Mortitia 5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk Pia1006 - det er strax din tur - føler det på meg. Ikke gi opp. Lett å si det da jeg holdt på å gjøre det selv. Føles ennå veldig uvirkelig. Brystene er vanvittig ømme for tiden og merker det bare jeg skal ligge på magen om nettene. Men jeg har lest og hørt at det skal visstnok gå over. Men jeg sier - noen symtomer er jo bare flott det da - får følelsen av at noe skjer da :wink:

Vel 5+3 i dag og still moving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!!! :lol::lol:

E det ikkje herligt me ømme pupper da :hoho::hoho:

Nei kansje ikkje,men da vet du ihvertfall at noe er på vei så gøy, satser på vi kommer etter om ikkje alt for mange mnd.

Klem fra pia :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...