Gå til innhold

Dere med endometriose o.l

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Er en jente på 18 år med endometriose. Har en veldig flott kjæreste som jeg er utrolig glad i, men sexlivet er ikke så bra. Sex er et rent helvete hver gang fordi det er mange steder i vagina som er vonde (spesielt rundt g-punktet og lengre opp inni vagina på oversiden) og det skal mye til for at de punktene ikke treffes. Den eneste stillingen som fungerer er doggy, og jeg er svært fortvilet over at det skal være sånn.

Det har akkurat vært 2 uker uten sex fordi jeg har hatt menstruasjon og litt forskjellig, så det er ganske kjedelig.

Samboeren min er utrolig forståelsesfull og har ikke klaget noe på lite sex, fordi han forstår hvorfor det er sånn. Han vil jo heller ikke ha sex da når det bare gjør vondt for meg. Er vel ikke særlig kjekt å ha sex med noen som ikke nyter det vil jeg tro.

Jeg føler også når jeg leser her inne at jeg blir utrolig lei meg fordi det er så mange som skriver alt dette med at de som har lite sex er så kjedelige og mye annet. Jeg er ikke kjedelig i det hele tatt da og jeg har det utrolig fint sammen med kjæresten min, og jeg har også spurt han om sexlivet vårt er en dealbreaker og da sa han at det var det absolutt ikke.

Det er ikke slik at det er totalt fraværende selvsagt, og jeg gjør også ting for han seksuelt ca annenhver til hver dag når vi ikke har sex.

Så jeg lurer på om dere andre med endometriose kunne fortelle om dere også har det slik at det går ut over sexlivet? Hvordan takler dere det i forholdet?

Anonymous poster hash: 7dd3e...e89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg vet godt hvordan du har det :hug: Over en periode på et par år kunne jeg egentlig ikke ha sex (av og til gjorde jeg jo det, for å gjøre eksen fornøyd, men det var veldig veldig vondt).

Så ble jeg operert. Ventet tre uker og prøvde - aldri hatt vondt igjen :) Det er nå snart tre år siden jeg ble operert, og det var så absolutt verdt det. Har du snakket med lege om mulighet for å opere?

Når jeg ikke kunne ha sex trodde jeg at det var en dealbreaker, etter jeg ble operert og kunne ha sex men han ikek var interessert, så ble det til slutt en dealbreaker for meg - selvsagt en av mange ting.

Skrevet

Hei,

jeg vet godt hvordan du har det :hug: Over en periode på et par år kunne jeg egentlig ikke ha sex (av og til gjorde jeg jo det, for å gjøre eksen fornøyd, men det var veldig veldig vondt).

Så ble jeg operert. Ventet tre uker og prøvde - aldri hatt vondt igjen :) Det er nå snart tre år siden jeg ble operert, og det var så absolutt verdt det. Har du snakket med lege om mulighet for å opere?

Når jeg ikke kunne ha sex trodde jeg at det var en dealbreaker, etter jeg ble operert og kunne ha sex men han ikek var interessert, så ble det til slutt en dealbreaker for meg - selvsagt en av mange ting.

Jeg har operert, men har dessverre ikke funket for meg :( Takk for svar

Anonymous poster hash: 7dd3e...e89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...