Gå til innhold

Store menstruasjonsplager - noen gode råd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden siste fødsel har jeg fått store plager ved menstruasjonen. Det starter 3-4 dager før jeg får mensen, med sterke smerter (takvise smerter, som rier), kvalme, oppkast, svimmelhet og diare. Dette vedvarer 1. og 2. dag av mensen før det gradvis blir bedre. Jeg har store problemer med å fungere på jobb i denne perioden, og jeg blir også svak og slapp i dagene etter så det går fort en uke eller 10 dager før jeg er helt i form igjen.

De rådene jeg får av blant annet kollegaer er å sette inn hormonspiral, eller begynne med p-piller, men dette er uaktuelt da min lege mener jeg har en betydelig økt risiko for sykdom ved bruk av hormonpreparater. Jeg er ikke villig til å ta den risikoen, men nå begynner jeg å bli desperat.

Noen som har gode råd eller trøstende ord til meg?

Anonymous poster hash: 5beb7...668
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du blitt undersøkt av gynekolog i etterkant?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke blitt undersøkt av gynekolog, heller ikke vært til lege etter at dette startet. Jeg har kun hatt 4 menstrusjoner etter fødsel, den 5. på vei :( og tenkte at det kanskje var litt startvansker og at det ville bedre seg.

Jeg skal selvfølgelig bestille meg legetime hvis dette vedvarer.

Skrevet

Jeg har ikke blitt undersøkt av gynekolog, heller ikke vært til lege etter at dette startet. Jeg har kun hatt 4 menstrusjoner etter fødsel, den 5. på vei :( og tenkte at det kanskje var litt startvansker og at det ville bedre seg.

Jeg skal selvfølgelig bestille meg legetime hvis dette vedvarer.

Huff ikke noe greit:/ jeg ville absolutt fått en time til sjekk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...