AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Hei, jeg skal prøve å bytte over til P-ring fra P-piller. litt fordi jeg ofte glemmer pillene og vil gjerne prøve noe nytt. Har noen erfaringer med P-ring? Lett å sette inn, lett å ta ut? Har noen opplevd at den har falt ut under samleie eller helt uten vidre? Vet det finnes mange tråder men de er gamle. Takk Anonymous poster hash: bd906...514
lillemeg90 Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Jeg brukte det en periode. Var både enkelt å sette inn og å ta ut:) opplevde aldri at den fallt ut:)
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Jeg bruker Nuvaring. Har aldri falt ut, så liten er den ikke. Anonymous poster hash: 7fba7...983
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Likte ikke p-ringen, foretrekker p-plaster siden jeg også glemmer å ta piller. Anonymous poster hash: ff2e8...1c3
Gjest daisydaisy Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Ei venninne av meg var veldig fornøyd med p-ring, og hun fikk svært få bivirkninger, bortsett fra én og det var nedsatt sexlyst.
Sølvrosen Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Det er like enkelt å sette inn en p-ring som å sette inn en tampong. Jeg har ikke opplevd at den har falt ut, men jeg har hørt at det lett skjer når en bruker tampong. Siden jeg har mistet mensen pga p-ring har jeg ikke prøvd. Noen ganger er den merkbar under samleie, da er det bare å ta den ut til en er ferdig, og så skylle den og sette ringen på plass. Ringen kan ikke være ute i mer enn tre timer.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 Jeg synes p-ring var enkelt å ta inn og ut, og bedre enn piller, siden jeg kun trenkte å huske på det hver tredje uke. Lett å hoppe over mensen er det også. Jeg hadde sex med p-ring, og ved mer enn en andledning falt ringen ut og det merket jeg ikke før jeg et par dager fant den i senga.. Jeg fikk veldig ureglmessig mensen da jeg brukte p-ring, så sluttet. Anonymous poster hash: 2b848...40a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Takk for svar alle sammen. Da skal jeg teste ut dette P plaster er jo også et alternativ TS Anonymous poster hash: bd906...514
Lille ❤ Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Hei, igjen spørsmål ang p ringen.. jeg har brukt same ringen i fire ukker for å forskyve mensen i en uke, kan jeg nå ta den ut for å få menstruasjon eller må jeg vente tre uker til? Takk for hjelpen
strawberry Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Hei, igjen spørsmål ang p ringen.. jeg har brukt same ringen i fire ukker for å forskyve mensen i en uke, kan jeg nå ta den ut for å få menstruasjon eller må jeg vente tre uker til? Takk for hjelpen Du kan ta den ut nå for å få mensen, så sette inn en ny om 1 uke
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Jeg bruker p-ring. Synes egentlig den fungerer veldig bra. Men jeg klarer å glemme å ta ut den også jeg, så ikke tro problemet er løst fordi du starter med p-ring Anonymous poster hash: e4c8a...0bf
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Jeg brukte det. Var fornøyd, lett å sette inn og ta ut, ramlet aldri ut, men hadde nesten konstant soppinfeksjon! Så har nå begynt på plaster, og har ikke lenger soppinfeksjon, men småblør hele tiden Anonymous poster hash: e8fd8...457
lemon-aid Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Hei. Jeg har god erfaring med p-ring, den er enkel å sette inn og enkel å ta ut. Det har hendt én gang at den har sklidd ut under samleie.. Den bør ikke være ute av kroppen i mer enn tre timer, etter som jeg har forstått. Du kan jo ta den ut hvis det f.eks er ubehagelig, og sette den inn igjen. Etter flere forsøk med forskjellige midler, fant jeg ut at p-ringen var noe for meg. Men det er individuelt, da. Har ingen bivirkninger av p-ring heller, i form av kviser, humør, kvalme eller lignende, og er absolutt fornøyd! Vil aldri tilbake til noe annet prevensjonsmiddel
lemon-aid Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Hei, igjen spørsmål ang p ringen.. jeg har brukt same ringen i fire ukker for å forskyve mensen i en uke, kan jeg nå ta den ut for å få menstruasjon eller må jeg vente tre uker til? Takk for hjelpen Ikke bruk samme i ring i fire uker, da mister du beskyttelsen. Jeg har den i tre uker, setter inn ny ring, eller tar den ut i en uke, før jeg setter inn en ny.
Sølvrosen Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 Hei, igjen spørsmål ang p ringen.. jeg har brukt same ringen i fire ukker for å forskyve mensen i en uke, kan jeg nå ta den ut for å få menstruasjon eller må jeg vente tre uker til? Takk for hjelpen Det er veldig viktig at du setter inn en ny ring fire uker etter at du satte inn den forrige. Du kan derfor ikke vente en uke med å sette inn neste, slik AB foreslår. Da kan du bli gravid! Det kan være du får mensen nå, eller det kan vente til du tar ut neste ring om tre uker. Det er også mulig at du får mellomblødninger før det har gått tre uker. Siden ingen reagerer helt likt er det vanskelig å vite på forhånd. Uansett kan du ikke vente med å sette inn neste ring hvis du har hatt den gamle i i 4 uker.
TøydukkeAnna Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Hvis du vil hoppe over mensen så må du ta ut ringen etter 3 uker som normalt, for så å sette inn en ny ring i 3 uker. Så har du en ringfri uke med mensen og setter så inn en ny i 3 uker. For meg har det fungert dårlig å hoppe over med ringen, men ellers syns jeg den er super :D
Lille ❤ Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Jeg hade same ringen i 4 uker .. :/ og mensen har ikke kommet, nå har jeg tat ut p ringen får å ha ringfri uke ( venter på mens nå)
Lille ❤ Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Er det mulighet at det jeg er gravid? Jeg hade sex i uke 4
Sølvrosen Skrevet 11. desember 2014 #19 Skrevet 11. desember 2014 Jeg hade same ringen i 4 uker .. :/ og mensen har ikke kommet, nå har jeg tat ut p ringen får å ha ringfri uke ( venter på mens nå) Ikke ha ringfri uke, sett i ring med en gang. P-ringen gir nok hormoner i 3 uker, deretter gir den en svakere hormondose så lenge den sitter i. Denne hormondosen er så sterk at den kan hindre mensen, men den er ikke sterk nok til å sikre mot graviditet etter de fire ukene som har gått siden ringen ble satt i. Normalt skal ringen sitte i 3 uker, da kan du ta en ringfri uke fordi beskyttelsen varer så lenge. Du kan også la ringen sitte i i opptil 4 uker, og så sette inn en ny ring. Hvis du alltid setter inn en ny ring etter fire uker er du sikret mot graviditet, men hvis det tar mer enn 4 uker før du setter inn en ny er du ikke sikker. Du må selvfølgelig ta ut den gamle ringen før du setter inn en ny. 1
Blablab Skrevet 11. desember 2014 #20 Skrevet 11. desember 2014 Jeg synes ringen var lett å ta inn og ut og den falt aldri ut. Men den ga meg dessverre kontinuerlig soppinfeksjon, så var ingen match for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå