Gå til innhold

Forstår ingen ting..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lenge mistenkt at jeg har stoffskifteproblemer, da jeg har slitt ekstremt mye med energien foregående år. Jeg kunne sove uendelig mange timer i strekk, og hverdagene mine bestod mer eller mindre bare av å sove. Da jeg fikk vite at min far har Hashimoto (stoffskiftesykdom som visstnok er arvelig?), dro jeg til legen for å sjekke om det var noe feil med stoffskiftet mitt. Fikk beskjed om at alle blodprøvene var fine, og ble satt på D-vitaminer. Har hatt hyppige legebesøk da jeg rett og slett aldri ble bedre, men ettersom legen ikke har funnet noe har jeg bare prøvd å gjøre det beste ut av situasjonen min

Det siste halvåret har jeg mistet ekstreme mengder hår. I dusjen kan jeg så og si dra ut tjafser med hår om jeg grer gjennom det med hendene. Hårbørsten ser heller ikke ut etter bruk, og badegulvet må rengjøres for hår hver eneste dag. Flasser mye, men her mistenker jeg psoriasis i hodebunnen, så skal snart til legen for å få sjekket dette. (Hadde psoriasis i barndommen)
Så til selve saken/spørsmålet mitt:
I dag merket jeg plutselig et ubehag foran på halsen. Ikke direkte smerte, men et veldig ubehag når jeg berører området. Føles også "stramt" når jeg beveger hodet, og litt når jeg svelger. Googlet selvfølgelig hva dette kunne være, og fikk opp at det er jo nettopp her skjoldbruskkjertelen sitter!!! Jeg visste ikke dette (hehe), men nå som jeg da har vondt i dette området på halsen begynner jeg å lure..

Er det farlig å ha smerter her? Burde jeg gå til legen om det vedvarer? Kan det hende jeg faktisk har problemer med stoffskiftet, til tross for at legen sier at alt er normalt? Skjer det ofte at legen tar feil ang. stoffskifte?

Tusen takk for alle svar som kan hjelpe meg!!

Anonymous poster hash: 31813...0e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare presisere at smerten/ubehaget ikke er inni halsen, men utenpå! foran.

Skrevet

Ville absolutt tatt det opp med legen om det vedvarer. Gjerne be om en second opinion om du ikke er enig med legen din.

Anonymous poster hash: 3e3e1...1f6

Skrevet

Sjekk b12 og jern, det høres vel så mye ut som det pga hårtapet. Jeg har hatt struma i flere år, og aldri kjent på smerter i halsen.

Anonymous poster hash: e81df...281
  • Liker 1
Skrevet

Er du sjekket for kyssesyken? Det kan sitte i lenge.

Anonymous poster hash: ca903...671

Skrevet

Er du sjekket for kyssesyken? Det kan sitte i lenge.

Anonymous poster hash: ca903...671

Jeg fikk kyssesyken for ett og et halvt år siden, var utrolig dårlig i to uker, og slet en del etter det og. Legen mener at plagene mine også kan skyldes dette, da det kan vare opp mot 1 år etter.. Derfor jeg bare har tatt til takke med denne "diagnosen" og ikke tenkt så mye mer over det. Men nå som jeg både mister hår, flasser og fortsatt har nedsatt energinivå begynner jeg selvfølgelig å lure på om det er noe annet. Tror jeg skal sjekke meg for b12 og jern som en over her foreslo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...