AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Jeg ble litt obs på et par av føflekkene mine her om dagen. Den ene er nesten på størelse med pekefingerneglen min (jeg er jente med små hender) kanskje litt over en halv cm i diameter. Den er helt rund, men den er lys med en del "sorte" prikker i seg. Den andre klør nå og da og ser veldig normal ut i både farge og form. Er dette noe jeg kanskje burde sjekke ut? Jeg tenkte jeg kanskje skulle ringe legen i morgen å få fjernet de før nyttår siden jeg akkurat har fått frikort (får missbruke det den lille tiden jeg kan) Er det vondt å fjerne de? Man får vel bedøvelse så man ikke skal kjenne noe der å da, men etterpå tenkte jeg på. Uff blir paranoid kjenner jeg Anonymous poster hash: f009b...99d
Chizue Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Tenkte? Om føflekker endrer seg eller klør, så MÅ du komme deg til legen For å sjekke om det er ok eller snakk om kreft?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 De sier vel at det for det meste er forandringer i føflekkene du skal se etter, men om en klør må du nok sjekke det ut ja. Better safe than sorry! Man får lokalbedøvelse, så skjæres den bort, du blir sydd, og etter en uke tas stingene. Helt smertefritt foruten om bedøvelses-stikket:) Gjøres stort sett av fastlegen tror jeg så lenge de ikke er i ansiktet tror jeg. Anonymous poster hash: bd062...ad6
masekopp Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Er det vondt å fjerne de? Man får vel bedøvelse så man ikke skal kjenne noe der å da, men etterpå tenkte jeg på.Anonymous poster hash: f009b...99d Bedøvelsen kan gjøre litt vondt, alt ettersom hvor du har føflekk som skal fjernes (kneet var for eksempel ikke det mest behagelige stedet å få kjørt inn en sprøyte). Når vi var kommet til "the point of" fjerning, så kjente jeg ikke lenger annet enn fotsålen og låret. Kjentes ut som hele kneet var borte. Så da kjente jeg ingenting. Var bedøvet der rimelig lenge etterpå, kanskje sånn 8-12 timer minst. Når bedøvelsen gikk ut var det litt ømt der sprøyten hadde vært, og der føflekken hadde vært var det litt sårt. Som et lite skrubbsår vanligvis kjennes ut. For å si det sånn: Det var vondere å ta av de vanntette plastrene som suger seg så sykt fast. Jeg er verdens største pingle, men jeg fjernet til og med stinget selv, og det gikk helt fint Da sluttet det å kjennes ut som et skrubbsår også. Ja, når jeg tenker meg om lugget det litt i såret når jeg bøyde kneet. Men helt ærlig: Papirkutt er vondere.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Ser nå at ordet "tenkte" jeg skulle ringe legen var dumt, jeg har fri i morgen så jeg har i grunn planer om å ringe for å høre om de har tid til å ta meg inn Den ene er på kravebenet og den andre er på siden av magen der det er noe fett så ser for meg at den ikke blir så vond akkurat Huff jeg får trå til og fjerne de. Skitskummelt egentlig! Er det sånn at de automatisk sjekker føflekker de fjerner? Ts Anonymous poster hash: f009b...99d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 AnonymBruker, on 04 Dec 2014 - 01:17, said: Ser nå at ordet "tenkte" jeg skulle ringe legen var dumt, jeg har fri i morgen så jeg har i grunn planer om å ringe for å høre om de har tid til å ta meg inn Den ene er på kravebenet og den andre er på siden av magen der det er noe fett så ser for meg at den ikke blir så vond akkurat Huff jeg får trå til og fjerne de. Skitskummelt egentlig! Er det sånn at de automatisk sjekker føflekker de fjerner? TsAnonymous poster hash: f009b...99d Ja. Anonymous poster hash: 13e55...f78
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 Ja, alle føflekker som en lege fjerner blir sendt inn til patologen og studert hele. Så støpes de inn i mikroskopiske snitt og blir mikroskopert av bioingeniører. Hvis de er i tvil blir de også mikroskopert av patolog. Dette skjer derimot ikke hvis man svir dem vekk med hos en laser-klinikk eller prøver å fjerne selv, så du er nå i trygge hender. Anonymous poster hash: 94300...ab7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Ja, alle føflekker som en lege fjerner blir sendt inn til patologen og studert hele. Så støpes de inn i mikroskopiske snitt og blir mikroskopert av bioingeniører. Hvis de er i tvil blir de også mikroskopert av patolog. Dette skjer derimot ikke hvis man svir dem vekk med hos en laser-klinikk eller prøver å fjerne selv, så du er nå i trygge hender. Anonymous poster hash: 94300...ab7 ord jeg ikke forstår, føler meg faktisk litt tryggere av det hehe, takk Anonymous poster hash: f009b...99d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Ja, alle føflekker som en lege fjerner blir sendt inn til patologen og studert hele. Så støpes de inn i mikroskopiske snitt og blir mikroskopert av bioingeniører. Hvis de er i tvil blir de også mikroskopert av patolog. Dette skjer derimot ikke hvis man svir dem vekk med hos en laser-klinikk eller prøver å fjerne selv, så du er nå i trygge hender.Anonymous poster hash: 94300...ab7 Blir ikke alle prøver sjekket av patologer?Anonymous poster hash: a69c7...b37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå