Gå til innhold

Fantastisk enkelt tips mot vorter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er himmelfallen nå altså: kjerringråd vs legevitenskapen 1-0!

Min datter har lenge hatt en fotvorte under hver fot. prøvde først verucid som ble penslet på begge vortene noen dager- ingen reaksjon. Så gikk det flere uker før jeg tenkte jeg fikk ta tak i det igjen. Kjøpte så Wartner, det beste man skulle få tak i på apoteket. Sånne små skumgummiknotter som man holder mot noe frysegass så de blir iskalde og som skal fryse vortene vekk. samme metode som legene bruker. Først en runde- ingen reaksjon. ventet 2 uker, prøvde runde 2. ingen reaksjon. ventet 2 uker til- og prøvde igjen. INGENTING hendte, vortene var like ufyselige og hadde ikke endret utseende.

Så gikk det enda litt tid og vortene endret seg ikke, og jeg begynte å tenke på at da jeg var liten la foreldrene mine usaltet flesk på vortene mine på natta og plastret det fast. Husker dette som helt magisk, plutselig var vorta borte. tenkte jeg kunne prøve. Skaffet meg litt flesk (usaltet, ikke bacon), og tapet fast på vortene i 3 netter (nytt hver natt). VIPS var vortene plutselig helt svarte og etter noen får dager falt de av!!! Og nei- det har ingenting med effekten av vortemidlene å gjøre- de ble brukt laaang tid i forveien og ingenting hendte etter hver runde. Og det funket like bra da jeg var yngre altså, uten bruk av wartner i ukene før....

Vet ikke hva det er med flesk som gjør dette, men det funker... Har hørt det samme med innsiden av bananskall, forresten. Prøv selv, og fortell hvordan det går.. ;)Husk å plastre godt rundt og legg flesket kun på selve vorta. :)

Anonymous poster hash: f5b1d...5b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"1-0"??

Det er jo pga vitenskapen at man i det hele tatt vet hva vorter er og om ulike typer HPV-virus.

"1-uendelig" vil jeg heller si...

Anonymous poster hash: 685a9...bfe
  • Liker 11
Skrevet

Bananskall funket på meg.

Anonymous poster hash: ca26f...65a
  • Liker 1
Skrevet

Pointet er at vorteviruset trenger luft for å leve, tar du fra det lufttilgang enten det er flesk, bananskall eller tett plaster så dør viruset. Når det tilføres fett i tillegg blir lufttilførselene enda mer hindret.

Jeg hadde store vortelignende føflekker på ryggen. Men lå en periode så mye at de ekle føflekkene kunne plukkes av som død hud. (Liggesår fikk jeg andre steder i tillegg).

Anonymous poster hash: eacd9...023

• Liker 5
Skrevet

"1-0"??

Det er jo pga vitenskapen at man i det hele tatt vet hva vorter er og om ulike typer HPV-virus.

"1-uendelig" vil jeg heller si...

Anonymous poster hash: 685a9...bfe

Ikke gjør deg vanskelig, da! Legger du til godviljen her så skjønner du kanskje innleggets budskap. Flesk tok knekken på noe apotekets beste legemidler ikke klarte. jeg synes det er ganske fantastisk.

Og jeg er ikke så sikker på at det er mangel på tilgang av luft som forårsaker at vorta dør. Kjenner til tilfeller av langvarig bruk av vorteplaster uten hell.. Jeg har imidlertid lest noe om at grisesvoren er utstyrt med stoffer som hemmer vekst av bakterier/beskytter mot virus fordi griser ruller seg i søla og trenger motstandsdyktighet mot mikroorganismer. Hvorvidt det er riktig aner jeg ikke.. Men hadde vært interessant å vite hva som gjør at flesk gjør at vorta dør og faller av. Eller bananskall...

Anonymous poster hash: 49461...a31

• Liker 1
Skrevet

Ikke gjør deg vanskelig, da! Legger du til godviljen her så skjønner du kanskje innleggets budskap. Flesk tok knekken på noe apotekets beste legemidler ikke klarte. jeg synes det er ganske fantastisk.

Og jeg er ikke så sikker på at det er mangel på tilgang av luft som forårsaker at vorta dør. Kjenner til tilfeller av langvarig bruk av vorteplaster uten hell.. Jeg har imidlertid lest noe om at grisesvoren er utstyrt med stoffer som hemmer vekst av bakterier/beskytter mot virus fordi griser ruller seg i søla og trenger motstandsdyktighet mot mikroorganismer. Hvorvidt det er riktig aner jeg ikke.. Men hadde vært interessant å vite hva som gjør at flesk gjør at vorta dør og faller av. Eller bananskall...

Anonymous poster hash: 49461...a31

Da er det jo vitenskapen som gjorde du prøvde dette?

Anonymous poster hash: 0966d...313

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

*desperatropomhjelp*. Hvilket flesk/hva kjøper jeg? Teskei please. Hvor stor bit plastrer man på? Har noen usedvanlig grusomme vorter som ikke går bort.

Anonymous poster hash: 83add...849

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

- Pavilion, mod

AnonymBruker
Skrevet

oi, smart! Det må jeg prøve! Har slitet med fotvorter i mange mange år. Hatt de så lenge jeg kan huske. Vært hos legen å fryst sikkert 4 ganger, og fortsatte å fryse en del ganger hjemme. Merket ikke noe som helst forskjell... Får satse på at dette fungerer på meg også. 

Anonymous poster hash: 7f9b4...4bc
AnonymBruker
Skrevet

Pointet er at vorteviruset trenger luft for å leve, tar du fra det lufttilgang enten det er flesk, bananskall eller tett plaster så dør viruset. Når det tilføres fett i tillegg blir lufttilførselene enda mer hindret.

Jeg hadde store vortelignende føflekker på ryggen. Men lå en periode så mye at de ekle føflekkene kunne plukkes av som død hud. (Liggesår fikk jeg andre steder i tillegg).

Anonymous poster hash: eacd9...023

1.Virus er ikke egentlig levende, og kan dermed ikke dø

2.Virus trenger en celle det kan trenge inn i, for å kunne formere seg. Virus bryr seg lite om oksygen.

3.Celler i kroppen får oksygen fra blodtilførselen, så hvordan kan man kvæle en celle ved å strupe lufttilførselen på huden?

Anonymous poster hash: 9894f...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man feste dette på f.eks underlivsvorter?

Anonymous poster hash: 7de50...57c
Skrevet

Hvordan kan man feste dette på f.eks underlivsvorter?

Anonymous poster hash: 7de50...57c

Duct-Tape.jpg

Eller...ikke gjør det likevel, tenker meg at det kan gjøre litt vondt :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...