Gå til innhold

Så redd for hjernesvulst...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er 19 år.

Lider av hypokondri.

Mine symptomer:

- Dårlig syn

- Leamus i øyet og noen ganger i lår/legger

- Har fått angst det siste halvåret

- Kvalme (ikke i magen, men oppi halsen liksom...)

- Minimalt med hodepine som kommer og går

- Muskelsmerter i nakke/skuldre

Har lest om hjernesvulst, og der står det om personlighetsendring. Hva vil det si?

Det står også om kramper. Hva vil det si?

Er så ufattelig redd...

Anonymous poster hash: a7a4d...de0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlighetsendring vil si at en hjernesvulst kan legge press på enkelte deler av hjernen hvilket kan gi konsekvenser, noen har f.eks. opplevd fantasier og mild schizofreni.

Dersom du sliter med angst og paranoia vil jeg anbefale at du snakker med noen profesjonelle. Samme gjelder dårlig syn.

Det er ingenting galt i å ta helsen på alvor. Men du har ingen symptomer som tilsier hjernesvulst. Det forekommer også veldig sjelden og det er omfattende å fastsette slikt. Dersom du skal sjekke deg for alle evt. problemer som kan oppstå hele tiden, vil du ikke holde på med annet. Vi har heller ikke et helsesystem som kan dekke slikt. Man må rett og slett ta livet som det kommer og satse på at dersom man tar vare på seg selv er det ingen forferderlige ting som skjer.

Anonymous poster hash: 325ec...5ef
Skrevet

Søk hj2lp hos lege og ikke opprett flere trårder om din angst for hjernesvulst her, er du snill!

Anonymous poster hash: 25205...705

Skrevet

Er 19 år.

Lider av hypokondri.

Mine symptomer:

- Dårlig syn

- Leamus i øyet og noen ganger i lår/legger

- Har fått angst det siste halvåret

- Kvalme (ikke i magen, men oppi halsen liksom...)

- Minimalt med hodepine som kommer og går

- Muskelsmerter i nakke/skuldre

Har lest om hjernesvulst, og der står det om personlighetsendring. Hva vil det si?

Det står også om kramper. Hva vil det si?

Er så ufattelig redd...Anonymous poster hash: a7a4d...de0

Du høres ut som en helt vanlig, frisk 19-åring.

Dette er uansett ikke forenlig med hjernesvulster i noen form. Det høres derimot ut som helt normalt tenåringsstress.

Anonymous poster hash: efabd...796

Skrevet

Takk for beroligende svar.

Har også perioder ila. dagen hvor jeg kan stirre tomt ut u luften. Kan det ha noe med at jeg de siste mnd kun har fått 5-6 timer søvn per natt? Eller er det er symptom på hjernesvulst?

Skrevet

Du som har laget tråden om blodkreft og eller?

Anonymous poster hash: 73f55...23b
Skrevet

Du som har laget tråden om blodkreft og eller?

Anonymous poster hash: 73f55...23b

Nei, er ikke det.

Skrevet (endret)

Gå til legen, si du er bekymret og har nevrologiske symptomer, bli henvist til MR.

Jeg har hjernesvulst (godartet som jeg har valgt å ikke operere siden den er symptomfri men som blir kontrollert regelmessig), og symptomer er egentlig umulig å si for hjernesvulst generellt. Det kommer så veldig an på hvor svulsten ligger med symptomer.

De oppdaget min da jeg ble utredet for den kroniske sykdomen jeg har. Det er bedre å bli undersøkt en gang for mye enn en gang for lite, spesielt om du er oppriktig bekymret.

Endret av PrinsesseNila
Skrevet

Gå til legen, si du er bekymret og har nevrologiske symptomer, bli henvist til MR.

Jeg har hjernesvulst (godartet som jeg har valgt å ikke operere siden den er symptomfri men som blir kontrollert regelmessig), og symptomer er egentlig umulig å si for hjernesvulst generellt. Det kommer så veldig an på hvor svulsten ligger med symptomer.

De oppdaget min da jeg ble utredet for den kroniske sykdomen jeg har. Det er bedre å bli undersøkt en gang for mye enn en gang for lite, spesielt om du er oppriktig bekymret.

Hun har jo ikke nevrologiske symptomer.

Det er absolutt ingen indikasjoner for en MR-undersøkelse her.

Anonymous poster hash: efabd...796

Skrevet

Hva er nevrologiske symptomer? ...

Skrevet

Hva er nevrologiske symptomer? ...

Skrevet

En jeg kjenner fikk hjernesvulst, og symptomene startet med forvirring og gradvis tap av sidesyn. Han begynte å slite med å lese og skrive (fordi han ikke forstod bokstavene) og han kunne stå og lete etter f.eks klærne sine, enda han burde visst at klær er i klesskapet.

Anonymous poster hash: ead20...2f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...