Gå til innhold

Urban .....


Netti

Anbefalte innlegg

Noen musikere oppifra Hallingdal hevder at det urbane norge tar knekken på resten av Norge. At nå er alle trender urbane og at folk fra utkanten føler seg en smule utenfor.

Er det slik alle føler det, er det bare meg som tror at bøndene og utkanten har makta og begge ender?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urbane trender kan vel ikke knekke verden utenfor dersom de ikke lar seg knekke?

Hvem er det som gjør at disse menneskene føler seg utenfor? Og HVA føler de seg utenfor?

Dersom de føler seg utenfor når de er i byen, er vel ikke det annerledes enn når byfolk kommer til bygdene. DET er heller ikke enkelt, man kan bli ganske uglesett.

Jeg håper "bønder/utkantfolk" (som du kaller det) har makta i utkanten, og at byfolk har makta i mer urbane strøk. Slik burde det i allefall være...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

urban er ikke det en beskrivelse på cafeliv og shopping uten forøvrig forankring i det virkelige liv.men for all del vil man hamre på med sin inkompetanse i kraft av og kalle seg urban så er det vel og bra for oss øvrige som er i stand til å se helheten i mennesket,(urbane les evner utover å gå på cafe i urbane klær og kunne lese sms og vise hvilken mob man har).Det fins andre mål her i livet bare vent det kommer med alderen,trangen til og vise hele verden hvor dum du er går over heldigvis,men ett råd er hold munn om dine meninger heretter det er bare du som taper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urban (av lat. urbanus, til urbs, by), bymessig, by-; som har med byer og bykultur å gjøre; beleven, høflig; dannet, kultivert. — urbanisere, gi bypreg; gjøre urban, mer bymessig. — ubanisme, som har med byforhold å gjøre. — urbanitet, belevenhet, høflighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det de mener tror jeg må være at riksmedia er veldig preget av slike "urbane" verdier. Det er en spesiell form for humor, omgangsform og verdisett som er gjeldende, og det er veldig lett føle at "dette angår ikke min hverdag". Jeg tenker på serier, talkshow, underholdningsprogrammer ol. som i veldig liten grad søker å favne det komplekse i vårt samfunn. Det eneste unntaket er vel kanskje "Norge Rundt".....kunne ønsker meg noen supplement her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym (litt lenger oppe på siden) forstår tydeligvis ikke det første innlegget.

Sett fra mitt ståsted så er det mye "urban" humor i media for tiden, personlig kan jeg ha mye glede av den, men forstår at ikke alle utover landet synes den er så morsom.

Må også innrømme at noe av den "urbane" humoren skyter en smule over målet etter min smak. Synes ikke så mye om denne "rompe-humoren" som det har vært en del av i det siste. For meg virker det ikke morsomt, men heller litt flaut. Gidder ikke irritere meg, men synes mye av humoren minner om den "rompe og bæsj"-humoren ungene mine hadde en periode med da de gikk i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...