Gjest Keikolina Skrevet 5. desember 2014 #41 Skrevet 5. desember 2014 Tåpelig. Betrakter du deg selv som ei ku for eksempel? Ku har jur vet du. Ha ha, mente at funksjonen går for det samme. Melke jur, melke patter, melke bryst. Same shit.
Apis Skrevet 5. desember 2014 #42 Skrevet 5. desember 2014 Ha ha, mente at funksjonen går for det samme. Melke jur, melke patter, melke bryst. Same shit. Pattene er de som sitter på juret på kua, så vis en skal sammenligne fra dyreriket så blir patter det samme som brystvorter, ikke pupper, som blir det samme som juret på kua.. 2
Avalon Skrevet 5. desember 2014 #44 Skrevet 5. desember 2014 Tråden er ryddet for persondebatt. - Avalon, mod
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #45 Skrevet 5. desember 2014 Min avdøde bestemor omtalte egne pupper som patter fordi de var store som melkefylte...patter. Anonymous poster hash: 13dc6...bdc Det er vel det hun prøver å si føler jeg, men en litt spesiel måte å si det på. Det at hun er ganske flatbrysta selv kan vel også ha noe med saken å gjøre. Anonymous poster hash: 64532...a0f
Cordelia Skrevet 5. desember 2014 #46 Skrevet 5. desember 2014 Kommer vel helt an på sammenhengen og tonen det blir sagt i det.
Gjest Vena Cava Skrevet 7. desember 2014 #47 Skrevet 7. desember 2014 Er det litt nedlatende eller en form for hersketeknikk? Betyr det at hun synes de er for store eller at jeg er vulgær? Anonymous poster hash: 64532...a0f Hehehe det var nå ikke å kalle dem da, har hørt mye verre enn det der... Synes patter egentlig høres ut som små og søte jeg da
Avalon Skrevet 9. desember 2014 #48 Skrevet 9. desember 2014 Tråden er ryddet for personangrep. - Avalon, mod
Martyr Skrevet 12. desember 2014 #49 Skrevet 12. desember 2014 Jeg spurte damene på jobben i lunchen fordi det var ei som brukte uttryket, og alle mente at det var et negativt ladet ord brukt om gigantiske hengepupper. 1
mammamora90 Skrevet 12. desember 2014 #50 Skrevet 12. desember 2014 Det betyr akuratt det samme som bryster/pupper. Farmoren min sa også "patter", men hun sa også de mer "vanlige" ordene for det. Slik det er her er det egentlig bare den eldre generasjonen som bruker dette uttrykket, gjerne de som har vokst opp på gård og det virker ikke som om de bruker det som et negativt ladet ord.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #51 Skrevet 14. desember 2014 Slik det er her er det egentlig bare den eldre generasjonen som bruker dette uttrykket, gjerne de som har vokst opp på gård og det virker ikke som om de bruker det som et negativt ladet ord. Må ha vært lenge siden det var brukt som vanlig ord for kvinnebryster. Anonymous poster hash: 1b265...492 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #52 Skrevet 15. desember 2014 Patter er for meg likestilt med jur. Altså en dame med svære hengepupper. Mao. ikke en positiv kommentar. Enig Anonymous poster hash: b0815...d60 2
geene Skrevet 16. desember 2014 #53 Skrevet 16. desember 2014 I rogaland er dialekten sånn at man kaller pupper/bryster for patter.. Men i hvilken setting var dette? Det kan jo forklare saken
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #54 Skrevet 17. desember 2014 I rogaland er dialekten sånn at man kaller pupper/bryster for patter.. Men i hvilken setting var dette? Det kan jo forklare saken Litt rart, siden vui har flere fra Rogaland og Hordaland som ikke ville brukt dette om kvinner. De føler også at det er en litt vulgær betegnelse for pupper. Anonymous poster hash: b0815...d60 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #55 Skrevet 17. desember 2014 Hun var ikke fra Jæren da? Der sier man ofte "patter" om pupper... Anonymous poster hash: 9a63e...1f0
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #56 Skrevet 17. desember 2014 Litt forskjellige sammenhenger, på 17 mai relatert til bunad, eller når jeg har spurt om kommentarer på klær og hun har vært til stede. Det andre var en diskusjon vi og flere hadde om ei jente vi så på byen. Plutselig sier hun, men tenk om hun i tillegg hadde hatt like store patter som ... (navnet mitt) Anonymous poster hash: 64532...a0f Da mener hun det nok synonymt med jur, store bryster! Anonymous poster hash: fdb11...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #57 Skrevet 17. desember 2014 På Jæren sier man patter om pupper uavhengig av størrelse. Men det er ikke så vanlig å si for voksne, da bruker man heller "bryst" eller "pupper". Men fram til jeg begynte på videregående, så var det ingen som sa "bryst", alle brukte patter. På samme måte som folk sier "kug" i steden for "penis". Anonymous poster hash: 9a63e...1f0
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #58 Skrevet 17. desember 2014 Kommer vel helt an på sammenhengen og tonen det blir sagt i det. Jo, selvsagt. Anonymous poster hash: 64532...a0f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #59 Skrevet 17. desember 2014 Da mener hun det nok synonymt med jur, store bryster! Anonymous poster hash: fdb11...4fb Bunader fremhever jo brystene på de fleste. Hun syntes det så voldsomt ut på meg, men patter er jo litt rart begrep å bruke, men det kan jo også tenkes at hun bruker eller føler at det er synonymt med store pupper (mange forskjellige meninger om det). Jeg skal spørre henne neste gang. Anonymous poster hash: 64532...a0f
Gjest Malanthor Skrevet 17. desember 2014 #60 Skrevet 17. desember 2014 Det kan bety alt mulig, kommer helt anpå kontekst. Pupper, patter, brød, mugger, boobies, bryst, frontlys, hyller, jur, meloner, støtfangere osv...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå