AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Forrige uke hadde jeg et par dager med ekstra vannlatingsbehov. Så gikk det seg liksom litt til før det kom tilbake. Tredje dagen bøtta jeg innpå juice og vann og fikk tatt en tur til legen. Var vist proteiner i urinen og ble satt på trimetoprim. Mandag kom og gikk plagene enda og syntes det til tider ble verre. Fikk resept på ny antibiotika og syntes gårsdagen var bedre. Men nå er det like ille igjen. Kjenner og er øm/sår i blæreområdet. Føler jeg må late vannet men er jo ikke rare greiene som kommer. Ødelegger hele dagen. Nå lurer jeg på om det faktisk er uvi jeg har. Når jeg har hatt det før har jeg jo blitt bra av første antibiotika pille. Jeg er flink til å drikke og setter opp tempoet og drikker et glass vann i timen nå. Dere som har hatt uvi, bruker dere å bli bra fort eller opplevd å gå lenge med symptomer selv med behandling? Må selvsagt til legen på nytt om det ikke gir seg, men legen bare ber meg drikke vann å se det an. Greit det altså, men har passert en uke med ubehag nå. Blir så veldig frustrert. Føles som uvi bare uten svie når jeg tisser. Men er det ikke vanlig å merke bedring etter to dager på antibiotika? Setter pris på innspill Anonymous poster hash: 17609...0d1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Jeg blir aldri frisk etter en antibiotika-kur, jeg må som regel ha flere, eventuelt en lang kur. De korte kurene hjelper meg aldri, så legen min har begynt å skrive ut en 14 dagers kur hver gang jeg får det. Spis gjerne tranebærkapsler som du får kjøpt både på apotek og helsekost butikker. Dette forebygger uvi, samt at det hjelper når man først har det. Riktig av legen å si at du skal drikke mye, drikk mye appelsinjuice, syren hjelper bakteriene å komme seg ut. Eventuelt kjøpt tranebærjuice som er det absolutt beste. Anonymous poster hash: b9290...a3c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Jeg blir aldri frisk etter en antibiotika-kur, jeg må som regel ha flere, eventuelt en lang kur. De korte kurene hjelper meg aldri, så legen min har begynt å skrive ut en 14 dagers kur hver gang jeg får det. Spis gjerne tranebærkapsler som du får kjøpt både på apotek og helsekost butikker. Dette forebygger uvi, samt at det hjelper når man først har det. Riktig av legen å si at du skal drikke mye, drikk mye appelsinjuice, syren hjelper bakteriene å komme seg ut. Eventuelt kjøpt tranebærjuice som er det absolutt beste.Anonymous poster hash: b9290...a3c Takk for innspill. Har drukket bade appelsin og tranebær juice. Er dessverre ikke noe helsekost i nærheten her jeg bor så tror kapsler blir litt vanskelig. Men skal fortsette med juicen. Viste godt at jeg måtte drikke mye og er flink til det til vanlig også, da jeg som regel har uvi årlig. Akkurat i fjor vinter slapp jeg faktisk unna, men har også hatt uvi som har plantet seg opp i nyrebekkenet. Alltid gått over første dag med kur. Så da ble jeg litt bekymret nå som jeg er på 3.dagen av andre kur og enda ikke merket bedring. Men godt å høre at det kan ta litt tid da. Får smøre meg med tålmodighet og prøve å fokusere på noe annet en smertene.Anonymous poster hash: 17609...0d1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Kan jo legge til at det er svingningene i symptomene som gjør meg usikker. Er jo nesten bra og så plutselig veldig ikke igjen.Anonymous poster hash: 17609...0d1
annev Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Jeg hadde uvi for en måned siden, selve infeksjonen er borte , men noe av symptomene henger igjen, som ubehag i blære og urinrør, etter som jeg har forstått, kan det henge i lenge:-)
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Jeg hadde uvi for en måned siden, selve infeksjonen er borte , men noe av symptomene henger igjen, som ubehag i blære og urinrør, etter som jeg har forstått, kan det henge i lenge:-) Uff så kjedelig. Får bare fortsette med kuren å ta en sjekk når den er ferdig. Det er jo sååå ubehagelig så håper i allefall selve infeksjon blir borte. Er jo det viktigste. Håper du blir kvitt symptomene snart også.Anonymous poster hash: 17609...0d1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 To dager med antibiotika er generelt sett litt for kort tid til å se en betydelig positiv bedring på. Dette kommer selvsagt litt an på hva det gjelder. Men når legen sier at du må drikke vann og se det an, så får du vente to-tre dager til. Jeg har hatt urinveisinfeksjon, men husker ikke hvor lang eller kort tid det tok før medisinene virka. Skjønner dermed godt at det er vondt. En annen sak er at det er ikke alle medisiner som har like god virkning på alle. Jeg vil råde deg til å ha en egen bok der du skriver slike opplysninger for senere bruk dersom du skulle få slike sykdommer igjen. Anonymous poster hash: bd951...ada
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 To dager med antibiotika er generelt sett litt for kort tid til å se en betydelig positiv bedring på. Dette kommer selvsagt litt an på hva det gjelder. Men når legen sier at du må drikke vann og se det an, så får du vente to-tre dager til. Jeg har hatt urinveisinfeksjon, men husker ikke hvor lang eller kort tid det tok før medisinene virka. Skjønner dermed godt at det er vondt. En annen sak er at det er ikke alle medisiner som har like god virkning på alle. Jeg vil råde deg til å ha en egen bok der du skriver slike opplysninger for senere bruk dersom du skulle få slike sykdommer igjen. Anonymous poster hash: bd951...ada Takk for gode råd. En sånn bok har jeg ikke tenkt på, men det hadde sikkert vært kjempe lurt. Legger det nok inn på pc, men ja! Takk for tips. Ellers skal jeg selvsagt se det an og begynte med masse vann og tranebær allerede før legebesøk. Så det fortsetter jeg selvsagt med. Syntes det bare var greit å høre noen andre erfaringer da jeg aldri har opplevd at symptomene kommer på denne måten. Alltid gått raskt over før, og aldri opplevd å bli bedre og verre om hverandre. Derfor ble jeg litt usikker på om det kunne komme av noe annet. Og legen ville ikke si noe mer om det. Og fikk bare beskjed om å bytte antibiotika om det ikke hjalp ganske raskt. skjønner nå at det kan vist opptre på flere ulike måter enn hva jeg har vært vandt med. Og hadde faktisk syntes det hadde vært greit å bli opplyst om at symptomene kan sitte i en stund. Det viste jeg ikke. Men sånt er jo kg bra på! Tommel opp.Anonymous poster hash: 17609...0d1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har pleid å bli dårlig ekstremt fort med mye svie og har alltid opplevd at antibiotikaen virker etter et par timer. Men denne gangen har det tatt lang tid før jeg ble bedre selv om prøven ikke ga utslag. Svien er borte da, men har måttet på do kontinuerlig. Nå er det heldigvis bedre, tror det har tatt rundt 3 uker. Men om prøven fortsatt gir utslag på UVI kan det jo hende at du har fått feil antibiotika? Anonymous poster hash: a3378...b02
FriCol Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Juice inneholder ofte en del sukker og det er ikke så bra ift infeksjonen har jeg hørt. Jeg har aldri tatt antibiotika for uvi, men jeg pleier å klare å bli kvitt det ila en dag allikevel. Da pleier jeg å drikke ca en liter vann, en liter sitronvann, 3 tranebærtabletter også sitter jeg på varmeteppe i noen timer. Kjipt og vondt med uvi, får håpe det går over for deg snart!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Har jo fått to typer antibiotika så håper jo det skal holde. Men vi får det ordner seg snart. Så takk for alle råd dere. :-)Anonymous poster hash: 17609...0d1
Blåklokke Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Også er det veldig viktig å holde seg god og varm! Ullundertøy og stillongs er fint, og en må heller ikke bli kald på føttene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå