AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Jeg er nok født oversensitiv, har vært slik fra jeg var lita jente. Jeg kan se et bilde i avisen med noen som har det vondt, og jeg kjenner det i hele kroppen. Det er de vonde tingene som lettest fester seg. Jeg tar inn energien fra de rundt meg, er jeg i et rom med noen som er stressa blir jeg stressa. Jeg vet sjelden hva som er mine følelser og hva jeg har fra omgivelsene. Det er noen fordeler med å være så følsom, og det er at jeg kan gi noe tilbake til de som trenger å bli sett og hørt. Jeg bruker mye av min empati på å hjelpe dyr, fordi det er mange som ikke ser hvem som trenger hjelp. Men jeg er så sliten! Alltid sliten. Ønsker å være i min egen boble iblant, tenke kun på meg selv. Ser jeg en tv-reportasje om barn som lider, er resten av dagen ødelagt. Jeg blir ofte satt ut av spill og får ikke gjort det jeg egentlig skulle gjort. SÅ - hvordan skal jeg skjerme meg? Finnes det noen teknikker, tankemåter jeg kan lære meg? Anonymous poster hash: 937ff...b8e 2
Gjest EspenAskeladd Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Jeg vet ikke, jeg var sånn før når jeg var liten, men nå kan jeg se hva som helst nesten uten å reagere med mindre det er noe som angår meg eller mine nærmeste. Jeg ser litt på sånt som om det skulle være fra en annen verden. Tenker ok det var trist men det anngår ikke meg. Fæle ting skjer hele tiden, du kan ikke stoppe det. Det er en del av den harde verden vi lever i. Aksepter det, og glem det. Ikke legg spesiell innsatts i å se de som har det fælt, ikke legg spesiell innsatts i å unngå å se de som har det fælt.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Jeg er som deg... veldig følsom og blir rørt så til de grader av den minste ting. Nyheter klarer jeg ikke se på tv, jeg leser de på nettet så har jeg mer "kontroll" på hva jeg får med meg. Har noen i min nærhet det vondt og vanskelig føler jeg eget sterkt med dem. Slitsomt ja. Hvordan man skal få kontroll vet jeg ikke, utenom slik jeg gjør med nyhetene da... Anonymous poster hash: 5e03a...70b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå