Gå til innhold

Trener du på treningsenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har utrolig lyst å begynne å trene og komme i form. Finnes ikke så mye muskler på meg, så det er det jeg er ute etter.

Det er ikke så mange bra muligheter med treningsenter her jeg bor, og synes uansett at det er kjempedyrt. Så jeg lurte på; Dere som trener, trener dere på treningssenter eller gjør dere det hjemme? Eller ute?

Anonymous poster hash: 2ea00...a8c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener hjemme og ute. Rett og slett fordi jeg bor en halvtimes kjøring fra nærmeste senter, og fordi jeg har hunder som trenger mye mosjon.

Jeg jogger med hundene, og har en stepkasse, en kettlebell og samboerens manualer som jeg trener med i stua foran TVen. Abonnerer på livegym, og har også noen gamle treningsdvder fra jillian Michaels som jeg bruker.

Skrevet

Jeg har prøvd treningssentere mange ganger, men det er bare ikke noe for meg! Jeg koser meg heller ute i naturen. Går mye :)

Skrevet

Jeg trener på fresh fitness, det er det rimeligste alternativet og etter min mening har de like stort utvalg av trenings apparater som andre treningsstudio.

199 kr i måneden er ikke så mye i det store og det hele. Trener jo 3-4 ganger i uka så det er absolutt verdt det

Gjest earlgrey
Skrevet

Jeg prøver å få til et par jogge/powerwalkturer i uka + har et par frivekter og en yogamatte som jeg også trener litt på et par ganger i uka :) prøvde treningssenter, men fant fort ut at det ikke var noe for meg :)

Skrevet

Trener ikke på treningssenter.

Bruker tid ute, gjerne på sykkel eller gåtur, men ikke noe hardtrening :trene:

Anonymous poster hash: f4a2e...48e
Skrevet

Trener bare hjemme. Med enkelt utstyr (som yogamatte, manualer, etc.) kan man gjøre masse. Jeg bruker Youtube (følger Blogilates sin kalender + at jeg gjør andre diverse videoer i tillegg, er bare å søke hva du er ute etter) 30 days shred, ripped in 30 osv. av Jillian Micheals kan også gjøres hjemme, jeg torrenta mine, men disse ligger sikkert også på YT.

Anonymous poster hash: 588f5...2f7
  • Liker 1
Skrevet

Dere som trener hjemme; Har dere merka forskjell? Jeg har jo noen småvekter hjemme, men er redd de ikke er tunge nok.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg trener på senter. Synes det blir veldig lett og avslute midt i økta når man er hjemme.

Skrevet

Jeg trener på senter. Synes det blir veldig lett og avslute midt i økta når man er hjemme.

Ja, det er det jeg og tenker på. Føler ikke at det blir gjort skikkelig. Lett for å bare trene i joggebuksa liksom, og tenke "Jaja, nå er det sikkert nok."

Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Trener hjemme til FitnessBlender på YouTube + mine egne treningsprogrammer (ut i fra hva jeg vil trene). Har manualer og kettlebell, og skal nå kjøpe meg en tyngre kettlebell siden jeg skal trene tyngre styrke framover. Vurderer treningssenter, men når jeg kan få samme resultat hjemme har det ikke noe å si. Men får se :)

Og ja, man kan få resultater hjemme også. Grunnen til at jeg skriver "kan" er fordi man må jobbe for det, like mye som på senter. Det nytter ikke å stoppe etter ti minutter. Man må stå på, utfordre seg selv, trene til nye videoer/programmer og spise riktig!

Edit: Førte på noe :)

Endret av lillelarve
  • Liker 2
Gjest Lite nytt
Skrevet

Trener hjemme (ute ved anledning).

Masse bra liggende på internett. Man trenger ikke fancy apparater for en god treningsøkt. Noen vektmanualer og strikk og matte :)

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Trener hjemme til FitnessBlender på YouTube + mine egne treningsprogrammer (ut i fra hva jeg vil trene). Har manualer og kettlebell, og skal nå kjøpe meg en tyngre kettlebell siden jeg skal trene tyngre styrke framover. Vurderer treningssenter, men når jeg kan få samme resultat hjemme har det ikke noe å si. Men får se :)

Dere som trener hjemme. Har dere vurdert powerblock?

http://www.powerblock.com/homevideo.php

http://www.powerblock.com/prod_kettleblocks_home.php

Gjest Lite nytt
Skrevet

Dere som trener hjemme; Har dere merka forskjell? Jeg har jo noen småvekter hjemme, men er redd de ikke er tunge nok.

Jeg har 1,2 og 3 kg. (2 av hver)

Har nettopp bestilt 4 kg da jeg har blitt sterkere :danse:

Det er noen øvelser jeg kun kan bruke 1 kg pga fysiske skavanker :/

Skrevet

Trener hjemme :) Har begynt på 30 days challengene (squats, abs og push-ups). Går veldig fint det. Har også lagt til litt ekstra øvelser som jeg kan ta på matten, eller med strikk. Ellers går jeg mye på tur. Som student har jeg ikke lyst å bruke hundrelapper på treningssenter :(

Skrevet

Jatakk, begge deler. Trener styrke på senter, kondis ute, og yoga hjemme. Vet bare med meg selv at jeg hadde ikke blitt så sterk som jeg er blitt, med å skulle trene styrke hjemme!

Skrevet

Trener på senter. Har ikke selvdisiplin nok til å trene hjemme så dermed er det eneste løsningen jeg klarer å følge opp over tid. Trener (som regel) styrke to ganger i uka og går i tillegg på en spinningtime i uka.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Har veldig lyst på sånn, men for øyeblikket trenger jeg bare en kettlebell. Skal starte med 8 kg og øke etterhvert. :) Men det er virkelig noe jeg ønsker meg!

Hehe, det brilliante er jo at du kan få dem i kettlebell verjon også (nei, jeg er ikke selger med provisjonslønn).

Gjest Ingaborga
Skrevet

Trener på senter, trener mest tung styrke, og så mange forskjellige øvelser at hvis jeg skulle gjort det hjemme, ville jeg måtte kjøpt inn et helt gym..

Synes også det er alt for lett å skulke unna hvis jeg trener hjemme, dessuten koster det bare 200kr i måneden (som mamma betaler) :) trener 4-5 ganger i uka som regel, noen ganger mer, så det er absolutt verdt det for meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...