AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Hei Jeg lurte på det var flere enn meg som mener att lekser i barnehagen er helt feil Min sønn på fem år går siste året i barnehagen, og skal begynne på skolen til høsten. to dager i uken har de "skole". Noe som bare er gøy og lærerikt. Men de får med lekser hjem, 3-6 ganske store oppgaver som MÅ gjøres. Sønnen min liker det ikke i det hele tatt, det var gøy de første 2 månedene, så ble det litt mye å sitte en time to ganger i uken når han kommer hjem fra barnehagen med lekser. Å fargelegge og å tegne sirkler og triangeler kan gå greit, men når de får oppgaver som "beskriv og tegn fem forskjellige følelser" så blir det for drøyt altså! Men nok om det, alle som gjør leksene får ett jakkemerke når de har gått gjennom ett kapittel, noe som er veldig stas! Men om noe skulle komme i veien for att leksene ikke ble gjort, som forige uke da vi reiste å besøkte min far som bor ett stykke unna. Jeg sa ifra om dette og trodde alt var bra, men idag når de hadde skole og leverte ut jakkemerker til alle, og seinere kom og tok tilbake min sønn sitt for att de hadde oppdaget at han ikke hadde gjort alle leksene forige uke. Han var jo helt knust og gråt når jeg hentet han. Dette er noe som knuser mammahjertet! Jeg mener dette er fullstendig feil! For det første så kan lekser vente til de begynner på skolen. For det andre så er det ikke rett å gi de belønning når de har gjort lekser, det er en selfølgelig når de begynner på skolen og der blir det heller ingen belønning. Og som i dette tilfelle, der det tross alt er min feil att han ikke har gjort leksene, så er det helt på tryne å "straffe" sønnen min og si "Se alle sammen, nå fikk ikke Alexander jakkemerke, for han har nemlig ikke gjort leksene sine" Hva salgs pedagogikk er dette? ! Anonymous poster hash: e8d9f...2ae 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Hei Jeg lurte på det var flere enn meg som mener att lekser i barnehagen er helt feil Min sønn på fem år går siste året i barnehagen, og skal begynne på skolen til høsten. to dager i uken har de "skole". Noe som bare er gøy og lærerikt. Men de får med lekser hjem, 3-6 ganske store oppgaver som MÅ gjøres. Sønnen min liker det ikke i det hele tatt, det var gøy de første 2 månedene, så ble det litt mye å sitte en time to ganger i uken når han kommer hjem fra barnehagen med lekser. Å fargelegge og å tegne sirkler og triangeler kan gå greit, men når de får oppgaver som "beskriv og tegn fem forskjellige følelser" så blir det for drøyt altså! Men nok om det, alle som gjør leksene får ett jakkemerke når de har gått gjennom ett kapittel, noe som er veldig stas! Men om noe skulle komme i veien for att leksene ikke ble gjort, som forige uke da vi reiste å besøkte min far som bor ett stykke unna. Jeg sa ifra om dette og trodde alt var bra, men idag når de hadde skole og leverte ut jakkemerker til alle, og seinere kom og tok tilbake min sønn sitt for att de hadde oppdaget at han ikke hadde gjort alle leksene forige uke. Han var jo helt knust og gråt når jeg hentet han. Dette er noe som knuser mammahjertet! Jeg mener dette er fullstendig feil! For det første så kan lekser vente til de begynner på skolen. For det andre så er det ikke rett å gi de belønning når de har gjort lekser, det er en selfølgelig når de begynner på skolen og der blir det heller ingen belønning. Og som i dette tilfelle, der det tross alt er min feil att han ikke har gjort leksene, så er det helt på tryne å "straffe" sønnen min og si "Se alle sammen, nå fikk ikke Alexander jakkemerke, for han har nemlig ikke gjort leksene sine" Hva salgs pedagogikk er dette? ! Anonymous poster hash: e8d9f...2ae Da burde du kanskje ikke ha reist bort og bortprioritert leksene da, når du vet det vil føre til at han ikke får noe merke. En time er for mye, men du kan jo dele det opp over flere dager. Anonymous poster hash: db234...7a0 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 "Da burde du kanskje ikke ha reist bort og bortprioritert leksene da, når du vet det vil føre til at han ikke får noe merke. En time er for mye, men du kan jo dele det opp over flere dager. " Skjerp deg!!!! Barn skal IKKE ha lekser i bhg, og mor gjør som hun vil ang reise bort.. Skal ikke være nødvendig å sitte hjemme pga BARNEHAGELEKSER! Dummeste jeg har hørt! (Forresten har ikke skoler heller lov å pålegge barn lekser, det de skal lære skal læres i skoletiden!) Ts: jeg jobber som pedagog i bhg, og synes dette høres rart ut.. Barn skal få være barn, å barnas jobb er å leke.. De kan jo gjerne få lekser som en del av en "lek", men å gi belønning til de som gjør det er helt feil... Det burde også vært lagt opp til at de kan gjøre disse i bhg.. Noen foreldre kan ikke hente barna før fem pga jobb, noen jobber turnus osv, å da er det jo helt forferdelig at de få timene man har sammen på ettermiddagen skal brukes til lekser (særlig hvis barnet ikke synes dette er gøy).. De blir tvunget inn i "voksenlivet" alt for tidlig allerede... Hadde tatt dette opp med pedagogisk leder, styrer hvis ikke ped. Vil høre, eventuelt foreldreutvalget... Lykke til! Anonymous poster hash: 69c4b...e8d 4
Gjest Phoenix Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Har du postet innlegget før? Mener å ha lest akkurat samme for en stund siden. 1
Leini Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Dette er jo temmelig nøyaktig det samme som sto i avisa for et par uker siden.. Med mindre dette er samme mor som sto frem med dette i media, så er dette fake person. Og nei, det er ikke greit med slike lekser i barnehagen. Barna blir skolelei før de begynner på skolen, og hele den merke-tingen er fullstendig på trynet!
absinthia Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Har du postet innlegget før? Mener å ha lest akkurat samme for en stund siden. Dette var en diskusjon over noen sider i forrige uke, om jeg ikke husker feil, Endret 8. desember 2014 av absinthia
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Dette var en diskusjon over noen sider i forrige uke, om jeg ikke husker feil, Jeg har å lest dette førAnonymous poster hash: 3de9f...b64
Gjest Phoenix Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Dette var en diskusjon over noen sider i forrige uke, om jeg ikke husker feil, Haha, det var jo ikke lenge siden! Er det meningen at diskusjonen skal fortsette nå da? Jada. Se her. Men de er postet samme dag, samme tidspunkt så antageligvis så er det bare dobbeltpostet. Endret 8. desember 2014 av Phoenix
Gjest Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Hvis det har vært i avisa, så er det fordi Klikk-journalistene leter igjennom trådene her inne for å finne saftige saker å skrive om, og så går de inn på "annonym bruker" koden og tar direkte kontakt med den som skriver. Har snakket personlig med folk her inne som har opplevd det. Veldig "betryggende" midt oppe i alt dette om annonyme brukere. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Hvis det har vært i avisa, så er det fordi Klikk-journalistene leter igjennom trådene her inne for å finne saftige saker å skrive om, og så går de inn på "annonym bruker" koden og tar direkte kontakt med den som skriver. Har snakket personlig med folk her inne som har opplevd det. Veldig "betryggende" midt oppe i alt dette om annonyme brukere. Anonymous poster hash: 0b12a...ddc
Gjest Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Anonymous poster hash: 0b12a...ddc Helt sant.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Helt sant. Nope!Anonymous poster hash: db234...7a0
Gjest Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 Nope!Anonymous poster hash: db234...7a0 Ser ingen grunn til å fortelle om kilden min, men det er sant. Forstår ikke hva som får deg til å nekte for det.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Hvis det har vært i avisa, så er det fordi Klikk-journalistene leter igjennom trådene her inne for å finne saftige saker å skrive om, og så går de inn på "annonym bruker" koden og tar direkte kontakt med den som skriver. Har snakket personlig med folk her inne som har opplevd det. Veldig "betryggende" midt oppe i alt dette om annonyme brukere. Det er ikke mulig å sende personlig melding til anonym bruker via kodene eller på noen andre måter. Pm til brukere som skriver under nick derimot gjøres sikkert.Anonymous poster hash: c1b45...73a
Gjest Skrevet 8. desember 2014 #15 Skrevet 8. desember 2014 OK. Husker dere historien om hun som ble seksuelt trakkasert av PT'en sin? Det var så vidt jeg husker kun skrevet som AB. Likevel ble hun kontaktet av en Klikk-journalist. Hun fortalte meg dette ansikt til ansikt i ettertid. Så noen kan se litt mer enn andre, vil jeg tro. Moderatorene kan jo se hvem som er bak en AB kode, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #16 Skrevet 8. desember 2014 Nå har jeg jobbet i barnehage selv, og vi har fått mye refs for å ha sendt over 6 åringer som absolutt ikke har vært forberedt på å gjøre oppgaver / lekser. Antar at han går i en førskolegruppe? Det er klart forskjell på 1 oppgave og 6 oppgaver, men likevel syns jeg det er greit å stille krav til en som starter på skolen til høsten. Anonymous poster hash: 4ff3d...4f2 1
Gjest Blomsterert Skrevet 8. desember 2014 #17 Skrevet 8. desember 2014 Hei Jeg lurte på det var flere enn meg som mener att lekser i barnehagen er helt feil Min sønn på fem år går siste året i barnehagen, og skal begynne på skolen til høsten. to dager i uken har de "skole". Noe som bare er gøy og lærerikt. Men de får med lekser hjem, 3-6 ganske store oppgaver som MÅ gjøres. Sønnen min liker det ikke i det hele tatt, det var gøy de første 2 månedene, så ble det litt mye å sitte en time to ganger i uken når han kommer hjem fra barnehagen med lekser. Å fargelegge og å tegne sirkler og triangeler kan gå greit, men når de får oppgaver som "beskriv og tegn fem forskjellige følelser" så blir det for drøyt altså! Men nok om det, alle som gjør leksene får ett jakkemerke når de har gått gjennom ett kapittel, noe som er veldig stas! Men om noe skulle komme i veien for att leksene ikke ble gjort, som forige uke da vi reiste å besøkte min far som bor ett stykke unna. Jeg sa ifra om dette og trodde alt var bra, men idag når de hadde skole og leverte ut jakkemerker til alle, og seinere kom og tok tilbake min sønn sitt for att de hadde oppdaget at han ikke hadde gjort alle leksene forige uke. Han var jo helt knust og gråt når jeg hentet han. Dette er noe som knuser mammahjertet! Jeg mener dette er fullstendig feil! For det første så kan lekser vente til de begynner på skolen. For det andre så er det ikke rett å gi de belønning når de har gjort lekser, det er en selfølgelig når de begynner på skolen og der blir det heller ingen belønning. Og som i dette tilfelle, der det tross alt er min feil att han ikke har gjort leksene, så er det helt på tryne å "straffe" sønnen min og si "Se alle sammen, nå fikk ikke Alexander jakkemerke, for han har nemlig ikke gjort leksene sine" Hva salgs pedagogikk er dette? !Anonymous poster hash: e8d9f...2ae Oj,dette var drøyt. Stakkars unger sier jeg bare. Er så enig med deg. Håpet vårt konkurransesamfunn ikke startet med disse små. Det er veldig veldig trist!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå