Gå til innhold

Ekstremt utslett etter solarium, hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er jeg rett og slett livredd her jeg sitter.

Jeg har tatt solarium jevnt lenge, 1-2 ganger i uken. ca 30 min hver gang.
Noen ganger har jeg opplevd litt kløing, eller bittelitt utslett som går over nesten med en gang.

Men i dag når jeg dro for å ta sol, tenkte jeg å ta 40 min. Jeg var på det samme stedet som jeg alltid har vært, og til og med på samme rom. Når jeg gikk ut av maskinen så jeg at jeg begynte å bli litt rød med utslett, men tenkte ikke noe over det.

Når jeg skulle ta av meg klærne nå for en halvtimes tid siden for å dusje, fikk jeg meg et gedigent sjokk! Jeg har et helt sinnsykt flammendre rødt utslett som vabler over hele magen, brystet og ryggen. Ikke bena og armene eller ansiktet. Kun magen, ryggen og brystet.

Det er utrolig ekkelt, og det klør. Har smørt det med agrosan nå, og dusjet med såpe. Men det ser ikke ut til å gi seg enda ihvertfall. Blir nesten bare verre.

Hva søren kan dette være? Noen som vet om det er farlig? Hjeelp

Anonymous poster hash: 78166...a38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp hydrokortison krem på apoteket. Du har fått soleksem og det er selvfølgelig fordi du soler deg alt for mye. Hjelper ikke kremen innen 12 timer kontakter du legevakten. Begrens solarium til 2-3 ganger gjennom vinteren . Alle er bleike likevel, det greier du fint.

Skrevet

Nå er jeg rett og slett livredd her jeg sitter.

Jeg har tatt solarium jevnt lenge, 1-2 ganger i uken. ca 30 min hver gang.

Noen ganger har jeg opplevd litt kløing, eller bittelitt utslett som går over nesten med en gang.

Men i dag når jeg dro for å ta sol, tenkte jeg å ta 40 min. Jeg var på det samme stedet som jeg alltid har vært, og til og med på samme rom. Når jeg gikk ut av maskinen så jeg at jeg begynte å bli litt rød med utslett, men tenkte ikke noe over det.

Når jeg skulle ta av meg klærne nå for en halvtimes tid siden for å dusje, fikk jeg meg et gedigent sjokk! Jeg har et helt sinnsykt flammendre rødt utslett som vabler over hele magen, brystet og ryggen. Ikke bena og armene eller ansiktet. Kun magen, ryggen og brystet.

Det er utrolig ekkelt, og det klør. Har smørt det med agrosan nå, og dusjet med såpe. Men det ser ikke ut til å gi seg enda ihvertfall. Blir nesten bare verre.

Hva søren kan dette være? Noen som vet om det er farlig? Hjeelp

Anonymous poster hash: 78166...a38

http://nt.opleg.com/polymorphous-lys-utbrudd-4

Anonymous poster hash: 7c264...cc8

Skrevet

Hovedsakelig betyr dette at du bør, som en annen her sier, begrense bruken. Du har skadet huden din ganske mye og den trenger hvile.

Hydrokortison, Aloe Vera, La Roche-Posay fra apotek hjelper veldig godt på huden, men du må regne med at dette tar opptil 1-2 uker.

Anonymous poster hash: 80b09...aa0

Gjest RompeRusk
Skrevet

Kjøp hydrokortison krem på apoteket. Du har fått soleksem og det er selvfølgelig fordi du soler deg alt for mye. Hjelper ikke kremen innen 12 timer kontakter du legevakten. Begrens solarium til 2-3 ganger gjennom vinteren . Alle er bleike likevel, det greier du fint.

Kontakte legevakt pga soleksem? Hva skal de hjelpe til med?

Jeg har slitt med soleksem hele livet, finnes ingen magisk kur hos legen.

Ts: det som hjelper godt mot kløe, er å smøre på grønnsåpe. Hydrokortison bør brukes minst mulig

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Som de andre sier, så høres dette ut som soleksem. 40 minutter sol om gangen er lenge - dobbelt så lenge som anbefalt. Å ta 30-60 minutter sol i uken er alt for mye, og jeg tror de aller fleste vil anbefale deg og roe ned solingen betraktelig. Du bør ihvertfall holde deg langt unna solsengen de neste ukene...

Skrevet

Jeezes, du BER om hudkreft! Ro ned betraktelig og til maks 2-4 ganger i vinter.

Anonymous poster hash: 3494e...70f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...