Gå til innhold

Narkose ved operering sv visdomstann?

Fremhevede innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Vil helst unngå narkose, så lurer på om det er mulig å operere dem ut uten?:) og gjør man det hos tannlege eller sykehus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svært sjelden narkose brukes under operasjon av visdomstenner. Da skal pasienten ha en spesiell diagnose som downs ol eller ekstrem tannlegeskrekk så tannlegen må søke sykehuset om operasjon m/anestesi.

Har selv operert ut en i underkjeven hos kjevekirurg hos privat tannlege. Det gikk kjempe fint! Var over på omtrent 50 sekunder. Ble bedøvd i store gullmedaljer

Anonymous poster hash: d34bf...df1
Skrevet

Man får vel ikke vanligvis narkose? Det er helvetes styr man må igjennom for å få det innvilget offentlig, og privat er det veldig dyrt.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Er det pga tannlegeskrekk, er det mulig å få valium hos tannlege før timen

Skrevet

Man kan få utført operasjon i narkose hos enkelte spesialister.

Har selv fått utført kjevekirurgi under narkose, og det var en lett narkose der jeg var våken, men totalt likegyldig til det som skjedde. Jeg hadde heller ikke perspektiv om tid, så selv min operasjon som varte i 2 timer, føltes ikke så lang ut.

Der jeg fikk utført mitt inngrep, har de enkelte narkosedager i løpet av året. Da leies det inn anestesi sykepleier fra sykehuset, så narkosetilfellene samles på disse dagene.

Operasjon utført i narkose er en kostbar affære, men får man dekket deler av den av Helfo, er det overkommelig. Tror jeg betalte 6000,- bare for narkosen.

Anonymous poster hash: ea210...c58
Skrevet

Jeg fikk narkose, men jeg har veldig tannlegeskrekk, og det var 4 tenner som skulle tas. Men de presset på for lokalbedøvelse. For meg var det uaktuelt.

Gjest earlgrey
Skrevet

Takk for alle svar! :)
Glad for å høre at det ikke er vanlig med narkose da, er mer redd for det enn selve tannlegen :)

Gjest Strandet
Skrevet

Jeg fikk en sprøyte med bedøvelse i tannkjøttet, muligens to, husker ikke helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...