Gå til innhold

Dere med barn under 4 år!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han leker med ungene, legger ett av barna når det er sengetid, sjelden han lager middag i hverdagen, men det er fordi jeg gjerne ser det som mitt avbrekk etter at ha vært hjemme med baby.

Han henter og leverer i bhg minst like ofte som meg, han deltar på gymlek/turn med toåringen, han tar hovedansvaret for klesvask, han bidrar med kjøkkenrydding og handling, støvsuging og tar alt av gressklipping og måking.

Han skifter bleier på lik linje som meg, og er den som lager frokost til vesla på morgenen. Som regel tar han morgenstellet og kveldsstellet på henne også, siden jeg da som regel ammer minsten.

Vi står som regel opp sammen i helgene

Det han -ikke- eller sjelden gjør (evt ikke uten at jeg spør han om det) er større støvtørking, gulvvask, vaske badet og organisere gavehandling og besøk her hjemme ift gjestemat osv.

Jeg skjønner ikke hvordan noen orker å leve i forhold der de må jage mannen til å ta ansvar for voksenrollen sin hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Har en på 3,5 år og en på 7 mnd.

Mannen har hatt minst 50 % av arbeidet og kosen med største. Jeg var sengeliggende etter fødsel, så han var nødt til å ta tak. Han sto opp på natta, han bar på kolikkbabyen i timesvis. Jeg begynte å jobbe når hun var 6 mnd. Og mannen var hjemme i ca 6 mnd. De er blitt veldig nære :-)

Før vi fikk en til delte vi ofte på legging, tok ca halvparten hver. Middag har vi i perioder laget sammen, perioder lager han mest og andre perioder lager jeg mest. Klesvask tar han mest av når vi begge jobber, husvask tar jeg, etter at vi sammen har ryddet. Nå som jeg er i permisjon tar jeg mesteparten av alt :-)

Når baby blir 8 mnd skal jeg ut i jobb, da skal pappaen være hjemme i 5 mnd. Og han gleder seg vilt til å få masse tid med ungen :-)

Legging av minste har foreløpig jeg tatt alt, da jeg ennå ammer. Mannen tar legging av største :-)

Anonymous poster hash: 52e86...ddb

Skrevet (endret)

Han jobber offshore, så når han er hjemme (4 uker), er han hjemme hele dagen. Da leverer han jentene i barnehagen (om han gjør det i det hele tatt; de er ofte hjemme med ham), henter dem og lager middag til jeg kommer hjem. Han handler og gjør ellers ting som må gjøres ute eller i garasjen. Han tar også stort sett minstemann på natten når hun våkner.

Han gjør ikke så veldig mye husarbeid akkurat, men sånn er det bare. Han styrer på ute, og jeg styrer på inne. Vi har uansett hushjelp, så det blir ikke så veldig mye vasking på meg, mest rydding, oppvaskmaskin og klesvask.

Det er han som er mest med barna våre av den naturlige grunn at han leverer etter at jeg har gått og henter før jeg har kommet hjem fra jobb, og han er definitivt flinkere å leke med dem enn hva jeg er. Jeg er ikke noen rollelek-person så det trives han med. Jeg tar meg av tegning, pusling og duplobygging. :)

Vi legger annenhver unge, og sover lenge annenhver morgen i helgen.

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Dette er en fundamental greie som man MÅ finne ut av før man setter barn til verden.

Anonymous poster hash: 63fd8...c5f
  • Liker 1
Skrevet

Vi har en baby og to skolebarn, jeg er hjemme i permisjon og mannen jobber. Han er hjemme ca 16, da leker/koser/passer han babyen, skravler med de eldste mens jeg lager mat eller at han lager mat hvis jeg må amme.

Er han som gjør mest når vi begge er hjemme, bleieskift, kveldsstellet etc dette fordi han er hjemme 16, og babyen i seng 18.30 så er veldig liten tid og han ønsker jo å få mest mulig ut av det.

Vi bytter på å kjøre de eldste til aktiviteter og hjelpe med lekser - men nå som jeg er hjemme er ofte mye gjort før han kommer hjem.

Begge gjør like mye husarbeid, jeg gjør ikke så mye iløpet av dagen da jeg passer babyen, er fulltidsstudent og har innlevering av oppgaver, og må hente barn på Sfo.. Tiden strekker ikke helt til. Så husarbeid blir gjerne gjort på ettermiddag/kveld eller helg...

Skrevet

Han leker med sønnen vår når han er ferdig på jobb. 2 dager i uka har han "fritid" og gjør andre ting enn å være med oss etter jobb. Han lager middag hver dag (jeg hater å lage mat, mens han elsker det). Jeg gjør alt annet husarbeid.

Skrevet

Når vi bodde sammen, gjorde han ikke en dritt.. Kom og gikk som det passet han og kom han hjem sent og jeg var midt i legging, ødela han for meg å begynte å leke med barnet.. Nå har vi derimot 50/50 etter hans ønske, og han tar sin del av ansvaret..

Anonymous poster hash: 9b20d...954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...