AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Hvordan er barnefar? Hva gjør han for å bidra I hjemmet? Hva gjør han med barnet/barna? Hva er en selvfølge for deg at han gjør? Anonymous poster hash: f9d65...ee3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Han jobber og jobber, ser barna når de sover.... Men dette var avklart på forhånd, det som ikke var en del av planen var at det skulle komme to og flere uker før termin. Anonymous poster hash: 2fc82...cd9
Longgone Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Han er hjemme fra jobb halv 5, da leker han med guttungen mens jeg gjør husarbeid og diverse. Et par kvelder i uken gir han kvelds og legger han, og i helgene står han stort sett alltid opp med han for han uansett står tidlig opp. Han er gull verdt <3
thinkywinky Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 For å bidra i hjemmet lager han middag, vasker klær og gjør husarbeid (han tar vel 70% av dette tenker jeg). I forhold til barnet vårt er han også svært deltakende. Han står opp med henne og leverer i barnehagen hver dag. Vi fordeler det meste her greit, men tenker han nok tar 60% her også. Han har vært deltakende fra dag 1, vi mener at det ikke skal være noe forskjell på omsorgsevne basert på kjønn. Svært fornøyd med mannen! 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Han gjør alt det som jeg gjør. Hadde aldri giddet å gifte meg med en latsabb.Anonymous poster hash: ac8d5...e31 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 TS her. Jeg spør dere fordi jeg lurer fælt på hva som er "normalen", for jeg har en svært lite deltagende mann og synes selvsagt dette er både vondt, slitsomt og leit. Anonymous poster hash: f9d65...ee3
bush babe Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Min mann gjør det samme som jeg; lager mat, leker med ungene, legger de 3-4 kvelder i uken, leverer/henter i bhg, tar de med på treninger, klipper hår, og rett og slett følger de opp som forventet av en pappa
bush babe Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 TS her. Jeg spør dere fordi jeg lurer fælt på hva som er "normalen", for jeg har en svært lite deltagende mann og synes selvsagt dette er både vondt, slitsomt og leit.Anonymous poster hash: f9d65...ee3 Så kjedelig!! Det er dessverre flere slike menn ute og går, og ikke har jeg noen råd til deg heller Jeg visste at mannen min var topp før vi fikk barn, så det er ikke noe jeg måtte jobbe med.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Han jobber som mellomleder og kommer hjem ca kl 16:30 hver dag. Han leverer og henter i barnehage og står opp med barna hver helg (de våkner kl 06...) og lager noen ganger kaffe og omelett til meg når jeg står opp:-) Han er sjef for ferier og ordner alltid gode boforhold og aktiviteter for barna samt alenetid kvelder oss foreldre. Hjemme støvsuger og vasker han, samt kjører 1-2 klesvask hver dag i vaskemaskinen og setter inne i/tar ut av oppvaskmaskinen. Jeg gjør også disse tingene men mest han. Vi har hver vår bil og vi steller hver vår men han bytter dekk på begges 2 gng i året! Han leker med barna Anonymous poster hash: 303c9...688
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Nå er mine barn i skolealder, men da de var under fire år deltok faktisk mannen mer enn han gjør nå. Men dt har med at vår situasjon er en helt annen nå. Da jobbet jeg mye, så mannen leverte og hentet i barnehagen, lagde middag og vasket klær. Ellers delte vi på hvem som gjorde hva. Nå er det han som jobber mer, så da tar jeg en større del av det praktiske hjemme. Men han stiller opp så godt han kan. Kjører og henter på treninger, lager mat, vasker klær osv... Jeg har hele tiden vært klar på at vi begge har likt ansvar for barna, og at vi begge må bidra. Og det har vi klart veldig bra. Vi har hatt hver våre runder med travle tider jobbmessing, men dette har vi klart å sjonglere fint. Klem til deg TS. Kan ikke være enkelt å føle seg alene. Anonymous poster hash: aae14...670
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Min mann lager middag hver dag. Han kjører (jeg har ikke lappen) og drar gjerne ut og handler el.l. Når vi trenger det. Vi legger alltid en unge hver om kvelden, kler på en unge hver om morgenen.. Men jeg gjør det meste annet som er knyttet til barna. Finner frem klær, vasker klær, ordner med salver, medisiner de bruker, kammer hår, bader dem. Når han innimellom får ansvaret for barna (pga at jeg er bortreist med jobben el.l.) går de med skitne klær i barnehagen, får ikke med seg matpakker (mannen min er så sløv og glemsk når det gjelder slikt). Han tenker ikke over at jenta vår må kamme håret og evt sette i strikk/spenner. Vasking av hus er det ingen av oss som gjør, men vår flinke vaskedame hjelper oss Anonymous poster hash: 35325...c8e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Vi deler på alt, slik at vi får slappet av/ ha egentid ca like mye hver. Jeg lager som regel middag, han rydder etter middagen. Han vasker bil, jeg vasker do... Han er kjempeflink med sønnen vår og deltar likt som meg i alle rutiner. Har hatt en samboer tidligere som ikke bidro, det syntes jeg var kjempeslitsomt enda vi ikke hadde barn. Er takknemlig hver dag for min nåværende!😊Anonymous poster hash: 0eb9e...478
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Min mann jobber stort sett hele døgnet, så ikke mye hjelp å hente dessverre. Jeg som gjør alt i huset og alt med barna... Er han hjemme en kveld innimellom leker han og tar kveldsbadet, men stort sett alltid jeg som legger også 😊Anonymous poster hash: 28741...bb5
Hattifnatten Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Her er jenta bare ett år, så pappaen er i pappapermisjon, og jeg i ulønnet permisjon. Vi går altså hjemme med jenta begge to. Pappaen gjør alt jeg gjør, både når det kommer til husarbeid (han tar nok litt mer husarbeid enn meg) og når det kommer til å ta seg av datteren vår. Han tar alt som en selvfølge, og det er ikke nødvendig å spørre han engang. Da han jobbet og jeg var i permisjon gjorde jeg det jeg orket og hadde tid til av husarbeid mens han var på jobb (type sette på klesvask og rydde på kjøkkenet). Når han kom hjem fra jobb tok han seg av jenta mens jeg slappet av litt. Leggingen delte vi på, og når hun hadde sovna gjorde han gjerne litt husarbeid hvis det var nødvendig (uten at jeg trengte å si noe selvsagt, han bare liker å ha det ryddig) eller lagde middag til oss. Endret 1. desember 2014 av Hattifnatten
missLynch Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 Vi gjør det samme, stort sett. Bytter på å lage middag, hente /bringe i barnehage, vaske hus, stelle barn. Dette er noe jeg tar for gitt, da vi jobber 100% begge to. Det er aldri noe tema hvem som skal gjøre hva- vi bare gjør det. Samtidig forventer jeg ikke akkurat at mannen skal fargekoordinere antrekk til barnet, eller sende med supermatpakker i barnehagen...jeg gjør ingen av delene selv, heller. Bra nok er mer enn bra! TS: har du forsøkt å snakke med samboeren din? Hva sier han til sitt forsvar? 2
Lillemåltrost Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Henter henne i barnehagen, leker med henne mens jeg lager middag, 3 dager i uken gir han henne kveldsmat og legger henne. Endret 1. desember 2014 av Lillemåltrost
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 Ikke så mye som både han og jeg håpet. Han er kronisk syk og jeg gjør det meste.Anonymous poster hash: fb480...5bd
Lillemini Skrevet 1. desember 2014 #18 Skrevet 1. desember 2014 Jeg studerer og han jobber ganske mye (12-timersskift), så logisk nok er det jeg som gjør alt når han har arbeidsperioder. Når han har fri er det derimot han som gjør mest, rett og slett fordi han liker det. Han elsker å lage mat, så middagen er det han som står for, og han er den fødte husmor når det kommer til vasking og sånt. 😜 Han er også veldig deltakende i datteren vår, leke med henne hele tiden mår han kan, og er med på alt han kan av legetimer, møter i barnehagen osv. En ting han er elendig på er å våkne på natten, så det er jeg som står opp om hun våkner, men det syns jeg er greit.
Ninanit Skrevet 2. desember 2014 #19 Skrevet 2. desember 2014 Leverer og henter i bhg 4 ganger minst pr uke, lager middag 1-2 ganger pr uke, gjør en mindre del av husarbeidet, legger eldstemann omtrent hver kveld.
Pipzky Skrevet 2. desember 2014 #20 Skrevet 2. desember 2014 TS her. Jeg spør dere fordi jeg lurer fælt på hva som er "normalen", for jeg har en svært lite deltagende mann og synes selvsagt dette er både vondt, slitsomt og leit. Anonymous poster hash: f9d65...ee3 Min er og slik som din :-) gutten vår er 2,5 og er en skikkelig mammadalt noe som faktisk gjør det vanskelig for mannen min å gjøre noe med ham :-/ men han hjelper mer til i huset nå. Jeg hadde et par kjefterunder med ham for å få ham til å forstå at jeg ikke klarte 8-16 jobb, så passe ungen og gjøre husarbeid :-) nå rydder han og støvsuger og han har alltid laget middag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå