Gå til innhold

Hvordan få tynnere legger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått ned 10 kg, men omkretsen rundt leggene er det samme... 40 cm på det tykkeste...

Jeg HATER leggene mine... Finner INGEN slalomstøvler som passer, fordi ALLE jeg har prøvd er for stramme rundt leggen. Så jeg måtte kjøpe de som passet "best" noe som resulterer i intens smerte i leggene når jeg står på slalom og må ha pause for å få blodtilførsel tilbake i foten, mens vennene mine tar enda en tur i bakken...

Jeg HATER HATER HATER de idiotiske feite leggene mine :sur::sur::sur:

Hvor mange kilo må jeg gå ned for å se resultater på leggene?? Det er åpenbart mer enn de 10 kiloene...

Anonymous poster hash: de801...ba7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er merkelig om leggene dine er for tykke for slalomstøvler. Nå er bestevennen min mann, men han har elefantlegger og slalomstøvlene passer like bra som med mine tynne legger(jeg er mann jeg også).

Anonymous poster hash: 32acb...cae
Skrevet

Gå ned i vekt er mitt stalltips ;) Og tren mens du gjør dette selvfølgelig.

• Liker 3
Skrevet

Hva er vekt og høyde nå da?

Nåværende vekt er 70 kg. 164 cm høy. I forhold til vekta har jeg alltid hatt en slank overkropp, og gigantiske tømmerstokker til bein...

Skrevet

Synes det er merkelig om leggene dine er for tykke for slalomstøvler. Nå er bestevennen min mann, men han har elefantlegger og slalomstøvlene passer like bra som med mine tynne legger(jeg er mann jeg også).

Anonymous poster hash: 32acb...cae

Damelegger og mannelegger er litt forskjellige. Menn er generelt tykkere høyere opp på leggen, og smalere lenger nede... Eller hvordan det var... Han i butikken forklarte meg dette :P

• Liker 1
Skrevet

Hva er vekt og høyde nå da?

IGJEN spør du om vekt og høyde. Herregud.

Anonymous poster hash: fd9f0...c4a

• Liker 8
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Nåværende vekt er 70 kg. 164 cm høy. I forhold til vekta har jeg alltid hatt en slank overkropp, og gigantiske tømmerstokker til bein... Anonymous poster hash: de801...ba7

Så du har bært på 80 kg over lengre tid fordelt på 164 cm.

Man får kraftige legger når kroppen blir tvunget til å bære på ekstra kilo. Det er faktisk en del muskler i leggene dine som leggene dine har bygget over tid for å klare å bære den ekstra vekten.

Bare gi det tid og fortsett den sunne og gode livsstilen du har begynt med så vil kroppen(og leggene) følge etter. Når du blir lettere så vil ikke leggene kreve så mye muskler lengre og muskelmassen vil bli mindre.

Endret av Runforit
  • Liker 3
Skrevet

Nåværende vekt er 70 kg. 164 cm høy. I forhold til vekta har jeg alltid hatt en slank overkropp, og gigantiske tømmerstokker til bein...

Da er du fortsatt 15-20kg overvektig. De vil bli mindre jo mere du går ned. Husk at du har gått rundt å bært 30kg overvekt på kroppen din, da får du mere muskler i bena av det.

Anonymous poster hash: db284...609

• Liker 4
Skrevet

Det er jo kjemperelevant, om du veier 100kg og er 150cm høy er det andre grep som må gjøres enn om du er 60kg og 180cm høy. Det er for å kunne gi et bedre råd for TS.

Blir du fornærmet av spørsmålet?

Anonymous poster hash: 4380f...bc4

• Liker 9
Gjest HeiHade
Skrevet (endret)

Virkelig? Du synes det er rart at noen spør om dette når tråden handler om størrelsen på kroppsdelene dine?

Endret av HeiHade
  • Liker 9
Skrevet

Leggene er vanskelige å slanke da de som oftest kun består av muskler for det meste i forhold til lårene som lagrer fett.

Mitt tips er å fortsette som du gjør nå, og da blir leggene til slutt slankere med resten av kroppen. Det går ikke an å punktslanke leggene, men du kan f.eks. gjøre yoga eller danse. Da får du ihvertfall en lengre leggmuskel som vil se mindre "klumpete" ut om du skjønner hva jeg mener.

Bra jobba så langt! :)

• Liker 1
Skrevet

Har gått ned 10 kg, men omkretsen rundt leggene er det samme... 40 cm på det tykkeste...

Jeg HATER leggene mine... Finner INGEN slalomstøvler som passer, fordi ALLE jeg har prøvd er for stramme rundt leggen. Så jeg måtte kjøpe de som passet "best" noe som resulterer i intens smerte i leggene når jeg står på slalom og må ha pause for å få blodtilførsel tilbake i foten, mens vennene mine tar enda en tur i bakken...

Jeg HATER HATER HATER de idiotiske feite leggene mine :sur::sur::sur:

Hvor mange kilo må jeg gå ned for å se resultater på leggene?? Det er åpenbart mer enn de 10 kiloene...

Det er mulig du har lipødem, sånn som meg. Da er det dessverre lite du kan gjøre med størrelsen på leggene dine...

Lipødem gjør gjerne at man har liten overkropp, men store lår og legger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lipedema

Anonymous poster hash: 25227...dfe

Skrevet

Da er du fortsatt 15-20kg overvektig. De vil bli mindre jo mere du går ned. Husk at du har gått rundt å bært 30kg overvekt på kroppen din, da får du mere muskler i bena av det.

Mener du seriøst at en voksen kvinne skal veie 50kg? :sjokkert:

• Liker 3
Skrevet

Det er mulig du har lipødem, sånn som meg. Da er det dessverre lite du kan gjøre med størrelsen på leggene dine...

Lipødem gjør gjerne at man har liten overkropp, men store lår og legger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lipedema

Oi, det der har jeg tror jeg!

Samme hvor tynn jeg blir har jeg tykke legger.

Er det ingenting man kan gjøre?

Anonymous poster hash: d7e35...69e

Skrevet

Mener du seriøst at en voksen kvinne skal veie 50kg? :sjokkert:

En voksen kvinne på 160cm bør veie 50-55kg for å være innenfor normal bmi ja. Dønn seriøst.

• Liker 7
Skrevet

Oi, det der har jeg tror jeg!

Samme hvor tynn jeg blir har jeg tykke legger.

Er det ingenting man kan gjøre?

Spise sunt og trene er det beste du kan gjøre, etter det jeg har forstått. Og passe på at du ikke går opp i vekt, for da er det nesten umulig å gå ned igjen. Altså du kan gå ned i vekt, men det forsvinner mye saktere fra beina...

Jeg har skikkelig stygge bein, og forstår godt slalomsko-problemet ditt. Jeg eier ingen støvletter, og bukser er noe herk, fordi de alltid er for store i midja men trange over lårene...

Skrevet

Spise sunt og trene er det beste du kan gjøre, etter det jeg har forstått. Og passe på at du ikke går opp i vekt, for da er det nesten umulig å gå ned igjen. Altså du kan gå ned i vekt, men det forsvinner mye saktere fra beina...

Jeg har skikkelig stygge bein, og forstår godt slalomsko-problemet ditt. Jeg eier ingen støvletter, og bukser er noe herk, fordi de alltid er for store i midja men trange over lårene...

Jeg er ikke TS, jeg bare gikk inn i tråden siden jeg har samme problem.

175 høy og veier 62 kg. Er ikke overvektig, men har trøbbel med støvletter. Verre med legger enn lår.

Skrevet

Jeg er ikke TS, jeg bare gikk inn i tråden siden jeg har samme problem.

175 høy og veier 62 kg. Er ikke overvektig, men har trøbbel med støvletter. Verre med legger enn lår.

Liøpødem er dessverre ikke så kjent, noe som er rart ettersom det er ganske vanlig. Den eneste grunnen til at jeg vet om det er at mamma og søsteren min sliter med det også, da det der arvelig.

Jeg kunne ønske det gikk an å gjøre mer med det, men det finnes visst ingen løsning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...