Gå til innhold

Behandling av psykologistudenter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Legen min har sendt henvisning til Psykologisk Poliklinikk ved Universitetet i Bergen for behandling, da det er mye kortere ventetid der enn hos en vanlig psykolog. Forstår det slik at det er psykologistudenter helt på slutten av studiet som behandler under veiledning av psykolog, og lurer på om noen har vært her eller kjenner til dette og har erfaringer? Er litt skeptisk siden de ikke er ferdig utdannet, men samtidig har de da ikke lang liste og er kanskje interessert i å gjøre en god jobb. Hva tenker dere om å bli behandlet av studenter i psykologi?

Anonymous poster hash: 4d6d8...45a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det må være positivt. De er i en fase hvor de ikke er inngrodd i et visst tankesett, men er åpne for å se på alternative måter å jobbe på/tenke på. De har teorien friskt i minnet, og de vil se på det som en utrolig god erfaring å ha med seg videre. De vil som du skriver få veiledning, slik at du som pasient vil ikke bli skadelidende.

Du vil nok møte nysgjerrige og lyttende behandlere som er opptatt av å gi deg en god opplevelse.

Anonymous poster hash: 60a80...b7a
  • Liker 3
Skrevet

Noen flere innspill?

Skrevet

Jeg tenker som AB #2

Anonymous poster hash: 72717...c60
Skrevet

Jeg har vært hos psykologi studenter og har fin erfaring med det. Men det kommer jo veldig an på den du møter da, psykologen som er rett for meg behøver ikke være rett for deg.

Anonymous poster hash: 0abcc...a64
Skrevet

Du vil sannsynligvis få en veldig motivert person som får veldig mye veiledning av svært erfarne psykologspesialister. Verdt å gi det en sjangs.

Legen min har sendt henvisning til Psykologisk Poliklinikk ved Universitetet i Bergen for behandling, da det er mye kortere ventetid der enn hos en vanlig psykolog. Forstår det slik at det er psykologistudenter helt på slutten av studiet som behandler under veiledning av psykolog, og lurer på om noen har vært her eller kjenner til dette og har erfaringer? Er litt skeptisk siden de ikke er ferdig utdannet, men samtidig har de da ikke lang liste og er kanskje interessert i å gjøre en god jobb. Hva tenker dere om å bli behandlet av studenter i psykologi?

Anonymous poster hash: 1f1ec...eeb

Skrevet

Mye bedre med en student som får veiledning enn en nyutdannet som ikke får veiledning. Eller en "gammel" psykolog som egentlig er lei av jobben sin.

Det handler mye om kjemi, man må passe sammen.

Anonymous poster hash: f9e3c...214
  • Liker 1
Skrevet

Du vil mest sannsynlig møte en som er utrolig interessert i faget og helt oppdatert på et felt i stadig utvikling. Tilog med våre professorer, som er utdannede psykologer, sier at nyutdannede ofte er bedre, da de ikke har havnet i et "spor" og gått seg fast.

Nå snakker jeg nok ekstra varmt om dette siden jeg er en fremtidig psykolog selv, men jeg hadde så absolutt gitt studenten en sjanse :)

Skrevet

For meg ville det kommet an på problemstillingen. Noen saker vil best kunne håndteres av en erfaren og trygg fagperson som vet hvordan livet er når vinternetter ute er regelen, mens andre kan komme langt med en interessert lytter med fersk utdannelse, og slippe å bli dårligere i behandlingkø.

Skrevet

Min erfaring er at psykologstudenter er veldig engasjerte, lydhøre, dyktige og ivrige på å lære. Ville gitt det en sjanse, så er det jo muligheter til å ombestemme seg om det ikke fungerer.

Skrevet

Ser ikke noe galt i en nesten utdannet psykolog med veiledning. Hadde du kommer om 2 mnd kunne det vært den samme, uten veiledning.

Anonymous poster hash: 8ec6b...336

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...