MarianneE Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #41 Skrevet 2. desember 2014 Mitt tips til TS vil være enten kveldsmat med rundstykker/godt brød og første smak av alt julepålegg (slik flere har foreslått), med nylaget eggerøre.Anonymous poster hash: e89da...4cd ...og det forslaget synes vi var så godt at vi har funnet ut at på lillejulaften blir det rundstykker, eggerøre, spekemat, litt god ost, sylte...
Teriyaki Skrevet 3. desember 2014 #42 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har vokst opp med grøt, men min samboer har vokst opp med lutefisk da. Vet om mange andre som har det også. Vi spiser grøt på formiddagen og lutefisk på kvelden.
NumberSix Skrevet 3. desember 2014 #43 Skrevet 3. desember 2014 Vi spiser ikke noe spesielt til middag, men det blir gjerne noe enkelt. På kvelden har vi ordentlig kveldsmat med alt mulig av pålegg og mat som typisk lages kun til jul - waldorfsalat, aspik etc. Deretter settes de første julekakene fram på et fat, og vi koser oss med film på tv utover kvelden. Åå, gleder meg! :D
Elizia Skrevet 4. desember 2014 #44 Skrevet 4. desember 2014 På kvelden spiser vi rakfisk med tilbehør, røkt laks til den som ikke liker rakfisk, samt sushi. Har i tillegg ost og kjeks :-)
melatonin Skrevet 4. desember 2014 #45 Skrevet 4. desember 2014 Fra jeg var liten fikk jeg alltid kylling, mens foreldrene mine spiste den heselige aspikken sin, senere begynte vi å ha rakefisk på lillejulaften. jeg og mannen min har pleid å ha en skikkelig god kveldsmat, husker faktisk ikke om vi har hatt noen spes middag..
The Kitten Skrevet 4. desember 2014 #46 Skrevet 4. desember 2014 Jeg er ikke oppvokst med noe spesielt på lille julaften. I år er første gang jeg feirer lille julaften i egen leilighet, så jeg skal innføre en egen tradisjon med vegetsrisk.
Gjest Mythic Skrevet 4. desember 2014 #47 Skrevet 4. desember 2014 Lille juleaften lager jeg alltid koldbord med julemat. Julepølse, medisterkaker, sylte og annet kjøttpålegg, lefse, kanskje litt spekemat og eggerøre, rundstykker og flatbrød, med tilbehør som rømme, litt grønt, sennep, osv. Også tjuvsmaker vi på litt julekaker til dessert Etter at juletreet er pyntet og alt er klart til jul, setter vi oss til bords og koser oss med en tjuvsmak på jula Og etter hvert et lite glass vin til mor når det lir ut på kvelden, og jeg kan slenge opp beina. Lille juleaften er bedre enn juleaften, synes jeg.
Gjest daisydaisy Skrevet 4. desember 2014 #48 Skrevet 4. desember 2014 Vi pleier ikke spise noe spesielt den 23., men for min del hadde det vært skikkelig digg med koldtbord hvor det serveres rundstykker, vørterkake/sirupskake med masse forskjellige pålegg jeg assosierer med denne høytiden.
Gjest Vinglepetra Skrevet 4. desember 2014 #49 Skrevet 4. desember 2014 Vi pleier å ha rømmegrøt og spekemat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå