Gå til innhold

Dong Quai med Damiana - erfaringer?


Poets

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får ikke mensen (er på dag 62 i syklus og ekstremt utålmodig...)

Jeg ble tipset Dong Quai, som skal hjelpe å stabilisere syklus og få eggløsning. Jeg har lest mange eldre forum om dette, og klarte ikke dy meg - jeg bestilte det.

Derfor lurer jeg på:

- ettersom jeg ikke har/får mensen, skal jeg bare starte med det og slutte så snart jeg får EL?

- hvilke erfaringer har DU med dem? Positive/negative?

- brukte DU det for å få tilbake mensen, eller for å stabilisere syklus/få EL?

- ellers tips???

Takker på forhånd for alle svar jeg får! Gleder meg til å prøve 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, dytter litt i denne. Jeg fikk dem i posten i går og startet og ta dem med det samme.. Er på dag 65 nå i syklus, aner ikke når mensen kommer eller om den kommer.

Er det galt av meg å begynne og ta dem nå? Iogmed at jeg ikke har/har hatt mensen?

Kan legge til at jeg bruker billigtester for å sjekke etter EL. Hvis/når jeg får positiv EL test, slutter jeg på dem . 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"However, in a randomized, double blind, placebo-controlled clinical trial shows that dong quai is no more effective than placebo."



Anonymous poster hash: 09317...772
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med de, men søk på andre forum, babyverden kanskje? Var på andre forum leste meg litt opp på emnet. Virker ikke som det et folk på dette forumet som har noe særlig erfaring med det.

Hadde det vært meg, ville jeg gjort som du - tatt de og testet for EL/sjekke slim hver dag inntil det evt skjer noe. Husker ikke, tar du tempen? Om du får bivirkninger av noe slag kan du kutte de ut :) to dager etter jeg slutta med pillene slutta jeg å blø neseblod :)

Om det fremdeles tar noen uker og ingenting skjer ville jeg kanskje hørt med legen om det er noe å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med de, men søk på andre forum, babyverden kanskje? Var på andre forum leste meg litt opp på emnet. Virker ikke som det et folk på dette forumet som har noe særlig erfaring med det.

Hadde det vært meg, ville jeg gjort som du - tatt de og testet for EL/sjekke slim hver dag inntil det evt skjer noe. Husker ikke, tar du tempen? Om du får bivirkninger av noe slag kan du kutte de ut :) to dager etter jeg slutta med pillene slutta jeg å blø neseblod :)

Om det fremdeles tar noen uker og ingenting skjer ville jeg kanskje hørt med legen om det er noe å gjøre? :)

Har søkt mye på nettet og funnet masse! Men de er fra flere år tilbake, så hadde vært kjekt om noen nylig har prøvd ut/prøver det ut, hehe😊

Ja - takk da gjør jeg det!😃 Hvor lenge gikk du på de før du kuttet dem ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja skjønner det ;) men om du ikke finner noe fra nyere tid, er sikkert den gamle infoen god nok ;) var det mange som opplevde å få mensen? Jeg ville jo bruke dem til å få mer symptomer/få EL, så jeg leita etter annen info enn deg ;)

Jeg gikk på dem i ca en uke. Tok et par dager før jeg startet å blø neseblod. Tok litt tid før jeg skjønte hvorfor jeg gjorde det ;) men ser på tempen min at den var mye mer stabil bare de få dagene der. Vet ikke om det er tablettene eller noe annet :) ikke godt å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner det ;) men om du ikke finner noe fra nyere tid, er sikkert den gamle infoen god nok ;) var det mange som opplevde å få mensen? Jeg ville jo bruke dem til å få mer symptomer/få EL, så jeg leita etter annen info enn deg ;)

Jeg gikk på dem i ca en uke. Tok et par dager før jeg startet å blø neseblod. Tok litt tid før jeg skjønte hvorfor jeg gjorde det ;) men ser på tempen min at den var mye mer stabil bare de få dagene der. Vet ikke om det er tablettene eller noe annet :) ikke godt å si

Jeg leste om EL og slikt, så er hovedsaklig derfor jeg tar dem! Hvis jeg får EL så vil jo mensen komme også, så forhåpentligvis er det win-win! Kanskje jeg ikke får sett mensen en gang, før jeg sitter med positiv test - hehe! Evig optimist!

Jeg har tatt i to dager nå, 2x2 ganger daglig, så er spent på de neste dagene - om jeg opplever noe bivirkninger. 😃 kan holde litt oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er spent på dine vegne :) håper det fungerer!! ;)

Nå ikveld har jeg , for første gang på over to måneder, spottet litt! Det var noe mørkebrunt/rødaktig i trusen (men ikke på papiret) .. Må si jeg er spent på fortsettelsen! (Beklager detaljer....) hehe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ikveld har jeg , for første gang på over to måneder, spottet litt! Det var noe mørkebrunt/rødaktig i trusen (men ikke på papiret) .. Må si jeg er spent på fortsettelsen! (Beklager detaljer....) hehe

Jeg følger også med spent her :D Kanskje ting endelig går fremover? woho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, håper virkelig det nå! Aner ikke hva det kan ha vært, har ikke kommet noe mer (enda), men har murringer og vondt nederste del av magen 😃 Håper virkelig noe skjer nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaa, håper virkelig det nå! Aner ikke hva det kan ha vært, har ikke kommet noe mer (enda), men har murringer og vondt nederste del av magen Håper virkelig noe skjer nå!!

Hadde vært moro om det hadde skjedd noe ja :D jeg er selv veldig utålmodig og dritt lei av å vente på TR.. Begynner jo å tenke at det kan være noe annet som gjør at det tar så lang tid, selv om det kan være helt normalt etter pilleslutt. Tenker liksom at det er "helt greit" at jeg ikke blir gravid så fort, men skulle ønske at hvert fall mensen kom og ikke brukte sååå lang tid på å komme :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært moro om det hadde skjedd noe ja :D jeg er selv veldig utålmodig og dritt lei av å vente på TR.. Begynner jo å tenke at det kan være noe annet som gjør at det tar så lang tid, selv om det kan være helt normalt etter pilleslutt. Tenker liksom at det er "helt greit" at jeg ikke blir gravid så fort, men skulle ønske at hvert fall mensen kom og ikke brukte sååå lang tid på å komme :(

Ja det hadde det! Men det har ikke skjedd noe nytt siden den lille spottingen .. Så får se om jeg får riste i gang EL eller TR, hehe..

Ja, jeg føler også at noe er galt, selv om det kan være normalt! Dersom ikke DQ fungerer i det hele tatt, tar jeg en telefon til legen etter nyttår. Har heller ikke hast med å bli gravid, men er ikke noe kjekt å ikke vite når eller om mensen kommer ... :-( Lykke til videre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde det! Men det har ikke skjedd noe nytt siden den lille spottingen .. Så får se om jeg får riste i gang EL eller TR, hehe..

Ja, jeg føler også at noe er galt, selv om det kan være normalt! Dersom ikke DQ fungerer i det hele tatt, tar jeg en telefon til legen etter nyttår. Har heller ikke hast med å bli gravid, men er ikke noe kjekt å ikke vite når eller om mensen kommer ... :-( Lykke til videre <3

Akkurat det samme tenker jeg! Nå nærmer det seg jo dag 70, og om vi går til over nyttår uten mens synes jeg det er helt OK å gå til legen for å høre hva som kan gjøres. Men jeg krysser fingrene for at vi begge slipper det og at TR kommer før det! Takk for det, og masse lykke til videre til deg også <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg prøver ikke å være kjip her, men dere bør virkelig lese dere litt opp på hva dere putter i dere! Ingen kliniske tester viser at Dong Quai hjelper mot manglende menstruasjon/syklus/eggløsning, mens det derimot er bevist at det a) kan påvirke musklene i livmoren slik at sjansen for spontanabort forhøyes, b) hvis man tar det mens man er gravid, muligens kan føre til fosterskader dersom man tar det i løpet av første trimester - absolutt ingen umulighet når man ikke har kontroll på syklusen sin enda, og c) det inneholder karsinogener (kreftfremkallende stoffer), og kan dermed være ordentlig guffent om det tas over lang tid.

Håper dere skjønner at jeg ikke har noe å vinne på å drive med skremselspropaganda, men bare er oppriktig bekymret for at folk ikke er kritiske før de putter i seg "ufarlige" stoffer. Husk at det at noe er "naturlig" ikke er ekvivalent med at det er ufarlig.

Oppfordrer dere til slutt til å ikke ta meg på ordet, men heller drive litt research - og da mener jeg research av faktiske forskningsrapporter, ikke word of mouth på ymse nettforum som ikke har kontroll på kausalitet og korrelasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å være kjip her, men dere bør virkelig lese dere litt opp på hva dere putter i dere! Ingen kliniske tester viser at Dong Quai hjelper mot manglende menstruasjon/syklus/eggløsning, mens det derimot er bevist at det a) kan påvirke musklene i livmoren slik at sjansen for spontanabort forhøyes, b) hvis man tar det mens man er gravid, muligens kan føre til fosterskader dersom man tar det i løpet av første trimester - absolutt ingen umulighet når man ikke har kontroll på syklusen sin enda, og c) det inneholder karsinogener (kreftfremkallende stoffer), og kan dermed være ordentlig guffent om det tas over lang tid.

Håper dere skjønner at jeg ikke har noe å vinne på å drive med skremselspropaganda, men bare er oppriktig bekymret for at folk ikke er kritiske før de putter i seg "ufarlige" stoffer. Husk at det at noe er "naturlig" ikke er ekvivalent med at det er ufarlig.

Oppfordrer dere til slutt til å ikke ta meg på ordet, men heller drive litt research - og da mener jeg research av faktiske forskningsrapporter, ikke word of mouth på ymse nettforum som ikke har kontroll på kausalitet og korrelasjon.

Jeg skjønner hva du mener, absolutt! Jeg har lest mye på det, både forums og annet - og tok et valg, rett og slett. Jeg prøver det ut og ser hvordan det går. Jeg tar jevnlig EL-tester og i blant Graviditetstester, så jeg passer på.

For meg så er det iallefall noe nytt som skjer med kroppen, underlivet. Det får meg til og se lysere på fremtiden (hehe), da jeg er på dag 70 i syklusen og er møkk lei og døds utålmodig. Jeg kjenner at det verker nede i underlivet, menssmerter / murringer rundt eggløsning, så det føles ut som noe er på gang. Jeg setter pris på at du advarer, absolutt! Takk :) Men jeg velger å prøve selv, og se hvordan det går. Jeg har i bunn og grunn tatt valget basert på veldig mange andres suksesser ved bruk av produktet - så det vil jo vise seg for min del om det virker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi jo problemet med kausailtet og korrelasjon - du vil aldri få vite hvorvidt det var dong quai-en som eventuelt hjalp deg, eller om kroppen omsider ryddet opp selv. Det samme gjelder "andres suksesser". Men for all del, din avgjørelse. Lykke til! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi jo problemet med kausailtet og korrelasjon - du vil aldri få vite hvorvidt det var dong quai-en som eventuelt hjalp deg, eller om kroppen omsider ryddet opp selv. Det samme gjelder "andres suksesser". Men for all del, din avgjørelse. Lykke til! :)

Ja, da må det være en voldsom tilfeldighet at jeg verken har hatt mensmurringer eller andre symptomer på EL/TR på over 2 måneder, men at det plutselig starter et par dager etter start med DQ. For ikke å snakke om spottingen. 😊 Jeg velger å tro at DQ er skyldig i dette, om det er negativt eller positivt - det er det lengste jeg har kommet på over to måneder. Kall meg naiv, men foreløpig så har jeg troa på det. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...