Gå til innhold

Lønn til barnevakten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor "brus og snop"? Jeg hadde hatet å måtte sitte ha den fristelsen hengende over meg en hel kveld. Anonymous poster hash: f5435...2f0

Er ikke det bare fint at hun får noe godt å spise?

-TS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brus og snop til barnevakten ofc.

Anonymous poster hash: 5770f...887

Ja. La meg ta frem teskjeen. Jeg har sittet mye barnevakt. Og jeg hatet å bli presentert for godter.

Penger: ja takk!

Godter: vær så snill å la meg slippe!

Kanskje greit å ikke bare anta at barnevakten vil ha godter?

Anonymous poster hash: f5435...2f0

Skrevet

Er ikke det bare fint at hun får noe godt å spise?

-TS

HVIS hun har lyst på så. Og du finner det hun har lyst på.

Men hun vil garantert heller ha mer penger og få disponere dem selv.

• Liker 1
Skrevet

Rundt 1997 fikk jeg 100 kr for en hel kveld og halve natta! Tidene forandrer seg!

Anonymous poster hash: 317e4...711

Så kan du vel sammenligne en gjennomsnittslønn på den tiden sammenlignet med nå, og f.eks prisen på en melkekartong.

Skrevet

HVIS hun har lyst på så. Og du finner det hun har lyst på.

Men hun vil garantert heller ha mer penger og få disponere dem selv.Anonymous poster hash: f5435...2f0

Kanskje en god idé ja! Jeg kan gi henne 400 kr i lønn, og 100 kr som hun kan bruke på butikken :)

Skrevet

Kanskje en god idé ja! Jeg kan gi henne 400 kr i lønn, og 100 kr som hun kan bruke på butikken :)

Å gi henne 500 høres bra ut. Hvorfor skille ut noen av dem som "penger hun kan bruke på butikken"? Hun er stor jente, og klarer nok fint å bestemme over hele summen helt selv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

4-500 kr + noe godt om hun har lyst på det? Ring henne og hør om hun har lyst på noe godt, eller om det er noe av mat hun vil ha.

Endret av Evans
Skrevet

TS her!

Hun får 500 kr :)

Skrevet

For 4 år siden da jeg var 15 fikk jeg 50 kr timen, pluss tilgang til TV og internett, mat og snop. Det var jeg veldig fornøyd med siden jeg ikke hadde noen annen jobb :-)

Anonymous poster hash: 91578...92f
Skrevet

Har en tenåringsgutt på samme alder som vi bruker som barnevakt her, og han ville fått 400kr for å sitte barnevakt i den tidsperioden du skisserer Ts. I tillegg så kjøper vi inn snop og brus, evt pizza.

En trofast og flink barnevakt er gull verdt, så ikke vær gnien på betalingen hvis du vil ha en ungdom som stiller opp og passer barnet ditt :) Betaler du skikkelig så sier han/hun ja til å sitte barnevakt senere også.

Godt poeng.

Skrevet

Jeg pleide å få 500 kr for en hel kveld, pluss pizza/mat og godis/brus. Hvis de ble senere enn 12, pleide de hive på en hundrings. Jeg fikk da ha venninne med på besøk.
Dersom jeg måtte legge ungene fikk jeg mer betalt.

De var veldig greie å sitte barnevakt hos, så jeg sa alltid ja og droppet å henge med venner for å sitte barnevakt der. Å være kjipt med barnevakten er aldri smart. Det er ikke like lett å finne en ny en

• Liker 2
Skrevet

Ja. La meg ta frem teskjeen. Jeg har sittet mye barnevakt. Og jeg hatet å bli presentert for godter.

Penger: ja takk!

Godter: vær så snill å la meg slippe!

Kanskje greit å ikke bare anta at barnevakten vil ha godter?

Er jo bare å la være å ete....

• Liker 1
Skrevet

Ang det med snop/brus/pizza..... vi har jo brukt samme barnevakten lenge nå, så jeg kjenner han. Og jeg vet at han liker/setter pris på om vi kjøper inn et eller annet som han kan kose seg med foran tven/dataen etter at barnet har lagt seg. Å steke seg en pizza hvis vi blir borte i endel timer setter han også pris på.

Det er jo ikke godteritvang, og går ikke utover lønna hans. Bruker å si til han at han finner snop/potetgull i skapet, pizza i fryseren og ellers må han bare ta seg det han har lyst på i kjøleskapet. Av og til så dropper han pizzaen og smører seg noen brødskiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...