Gå til innhold

Lønn til barnevakten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og min kjære skal ut å spise på lørdag kveld, fra klokka 19:00-00:00. Det er nabojenta på 15 år som skal passe jenta mi på 4 år. Hun har god erfaring med barnepass av søsken og andre små naboer, så jeg vet at hun er flink med barn. Syntes dere 250 kr er en grei lønn for 5 timer?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er veldig lite. Synes ihvertfall hun skal få 500 kr som blir 100.- timen.

• Liker 5
Skrevet

Synes det var noe lite.. samtidig så består mye av jobben på å kanskje bare være til stedet i tillfellet, og hun egentlig kan se TV og slappe av...?

Som 15-åring kan en fint få ordentlige jobber, med skattetrekk og fordeler, men da må man ofte jobbe, i den forstand at man står på bena, betjener kunder osv..

Som 15-16 åring selv hadde jeg 88-100 kr timen ( 9 år siden )

Ville lagt meg på 400 kr , og stått for ei brus og litt mat.

Hun ødelegger tross alt en lørdagskveld selv..

Da jeg var 11-13 satte jeg mye barnevakt ( 14 år siden ) fikk jeg 300-400 kr for en kveld, all mat og drikke jeg ønsket + taxi hjem etterpå..

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

400kr kanskje?

Endret av Magdalene
Skrevet

Synes 250 er alt for lite. Voksne får ekstra for natt/kveldsjobbing. Arbeidstiden er da like ugunstig for henne selv om ungen sover. Ville holdt meg på rundt 100 i timen. Og ca halvparten om hun passet en hel dag

Anonymous poster hash: 45962...93d

• Liker 1
Skrevet

300-400,- pluss mat, noe lørdagsgodt og drikke?

Anonymous poster hash: 38b5c...bd5
  • Liker 1
Skrevet

Lillesøss er 16 og får ca 80 kr i timen + tilgang på pizza/godteri etc.

Skrevet

Lillebror på 15 får 80-85 kr timen samt mat og godis. Vil du at hun skal si ja senere så må du bla opp mer

• Liker 2
Skrevet

Har en tenåringsgutt på samme alder som vi bruker som barnevakt her, og han ville fått 400kr for å sitte barnevakt i den tidsperioden du skisserer Ts. I tillegg så kjøper vi inn snop og brus, evt pizza.

En trofast og flink barnevakt er gull verdt, så ikke vær gnien på betalingen hvis du vil ha en ungdom som stiller opp og passer barnet ditt :) Betaler du skikkelig så sier han/hun ja til å sitte barnevakt senere også.

• Liker 2
Skrevet

Synes det er helt ok. Kjøp inn en pizza,en cola og litt sjokolade. 250kr for å sitte på ræva og titte på TV er ikke ille.

• Liker 3
Skrevet

Synes det er helt ok. Kjøp inn en pizza,en cola og litt sjokolade. 250kr for å sitte på ræva og titte på TV er ikke ille.

Jeg ville mye heller hatt mer penger og mindre godis på den alderen. Var ganske bevist på hva jeg spiste og jobbet ikke for mat. Jeg er nå voksen og sitter mye på ræva når jeg har kvelds/nattevakt(brukerene sover) men man får da bedre betalt for arbeidstiden uansett. Man får lite for 250 idag og en 15 åring vill nok synes det er lite. Om ts ønsker barnevakt flere ganger bør hun øke lønna litt

Anonymous poster hash: 45962...93d

• Liker 3
Skrevet

Fikk 200kr den gang jeg satt barnevakt på søskenbarnet mitt titt og ofte (er vel 10 år siden nå), så syntes ikke at 250 hørtes så forferdelig med pizza og godteri inkludert, men krona har vel steget.. 350 til 400 kr.

Anonymous poster hash: cc52c...df1

Skrevet

500 kr. Godis ville ikke vært np jeg satte pris på.

Anonymous poster hash: f5435...2f0

Skrevet

Rundt 1997 fikk jeg 100 kr for en hel kveld og halve natta! Tidene forandrer seg!

Anonymous poster hash: 317e4...711
Skrevet

Betal godt! Å finne gode barnevakter er vanskelig, og 250 kr er veldig lite. 400 kr og mat, drikke og litt snop er grei betaling for en god barnevakt. Jeg betaler 600 kr til vår barnevakt for en kveld, men det er rett og slett fordi hun er en engel! Og familien hennes har ikke verdens beste økonomi. Da er det veldig godt å kan bidra med lommepenger til en superflink barnevakt.

Anonymous poster hash: 0fc3a...0ae

Skrevet

4-500 kr + litt mat. Brus og snop er unødvendig.

Anonymous poster hash: d1755...a3f
Skrevet

TS her!

Takk for mange fine svar :)

Tror jeg satser på og gi henne 400kr og litt brus og snop.

Skrevet

TS her!

Takk for mange fine svar :)

Tror jeg satser på og gi henne 400kr og litt brus og snop.

Hvorfor "brus og snop"? Jeg hadde hatet å måtte sitte ha den fristelsen hengende over meg en hel kveld.

Skrevet

Hvorfor "brus og snop"? Jeg hadde hatet å måtte sitte ha den fristelsen hengende over meg en hel kveld.

Brus og snop til barnevakten ofc.

Anonymous poster hash: 5770f...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...