serara Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Hei hei, Det har seg sånn at i løpet av mine 21 år så har jeg aldri reist rundt i Norge. Har dratt på fjellet og landet, men det er det eneste - og jeg tviler sterk på at man kan regne det som "reise". Lurer derfor på om noen av dere har tips til destinasjoner i Norge dere selv liker? Jeg er veldig glad i friluft, historie osv. Shopping kan jeg godt gå uten. Jeg har foreksempel tenkt å ta turen til Trolltunga når været blir bedre. :D Finnes det noe fint å se der du bor?
Christiania_Oslo Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Røros er jo ganske fint og ikke minst populært. Det går også ann å feks ta tog til andre byer for en dag eller to dager og overnatting. Jeg bor i Oslo og har tatt nattetog til Bergen og Trondheim,vært der på dagen og tatt nattetog hjem igjen. Stavanger er også en fin by,med små trehus overalt. Bor du i Oslo er det lett å komme seg til feks tønsberg og stavern,men det er best på sommeren da.
Kjetil E Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Hei hei, Det har seg sånn at i løpet av mine 21 år så har jeg aldri reist rundt i Norge. Har dratt på fjellet og landet, men det er det eneste - og jeg tviler sterk på at man kan regne det som "reise". Lurer derfor på om noen av dere har tips til destinasjoner i Norge dere selv liker? Jeg er veldig glad i friluft, historie osv. Shopping kan jeg godt gå uten. Jeg har foreksempel tenkt å ta turen til Trolltunga når været blir bedre. :D Finnes det noe fint å se der du bor? Vet ikke hvor du bor, men hvis du bor på Østlandet så er en fantastisk tur å ta Bergensbanen fra Oslo til Myrdal, Flåmsbanen til Flåm. Båt til Gudvangen og buss til Voss. Så kan du velge om du vil inn til Bergen og overnatte der en eller flere netter før du tar Bergensbanen hjem. Eller om du vil ta en natt på Voss og så ta toget hjem. Sommerstid kan det faktisk være mulit at det går og ta turen tur/retur uten overnatting eller bruk av nattog. Det har vært det før men usikker på om det er det nå. En tur til Bergen med en eller flere netter er jo heller ikke å forakte.
Aviale Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Synes du bør ta en tur til Sunnmøre Geirangerfjorden står på UNESCOs verdensarvsliste, og en kort kjøretur unna finner du bla.a. Trollstigen, Trollveggen og Ålesund. Man bør helst ha bil for å reise rundt i området, men det går også an å bo i Ålesund og ta hurtigruta inn til Geiranger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå