Gå til innhold

HJELP - er dette dumt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tatt brystoperasjon for en liten stund siden. Dvs brystforstørrelse. Har lest en del om at man ikke skal snuse før 2 uker etter operasjonen. Men i dag tok jeg en snus, og det er nå 3 uker siden. Klinikken hvor jeg tok operasjonen sier at jeg burde vente 4 uker før jeg starter med det igjen, men jeg klarte ikke vente. Har snust ONICO (snus uten nikotin og tobakk) enn så lenge og de har sagt at det går fint. Men nå er det gått 3 uker, og jeg er usikker om det har en effekt siden de sier at man skal vente 4 uker. Men har googlet en del, og bare kommet over forum hvor de blir fortalt at man skal vente 2-3 uker.

Vil dette ha en effekt? Jeg vet at prosessen ikke er annerledes fra klinikk til klinikk. Men jeg er litt redd for at hvis jeg starter å snuse nå, siden jeg tok en nå for litt siden og vil fortsette, vil ha en effekt på hvordan protesene mine vil se ut eller hvordan "healing-prosessen" vil være :(

Vær så snill å svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Èn snus gjør vel ikke noe, men hvis jeg var deg, så hadde jeg droppet snusingen for godt. Du har jo klart det i tre uker. Det er jo vanskeligst i begynnelsen

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Slike konkrete helsespørsmål mener jeg du burde kontakte sykehuset du var til operasjon hos. De kjenner sannsynligvis din helsetilstand, og kan svare på slike spørsmål bedre enn oss.

Skrevet (endret)

Èn snus gjør vel ikke noe, men hvis jeg var deg, så hadde jeg droppet snusingen for godt. Du har jo klart det i tre uker. Det er jo vanskeligst i begynnelsen

Snusingen er blitt en del av meg da jeg klarer å slappe av med det (høres kanskje teit ut, og som en unnskyldning, men jeg har aldri klart å slappe av. Jeg har opplevd en ting som gjør at jeg stresser konstant over ting som jeg ikke burde stresse over engang. Men snus får meg til å slappe av og jeg vil ikke legge det bort....)

Jeg har som sagt snust ONICO uten tobakk og nikotin i rundt 1,5 mnd på grunn av operasjonen. Men denne gir meg ikke noe annet enn følelsen av å ha noe under leppen. Jeg trenger snus, avhengigheten har jeg nok ja, men mer trangen til å slappe av fordi jeg konstant tenker på ting og bekymerer meg over ting fra fortiden. (Ja, dette hører sikkert kjempe teit ut. Men dette er min lille "getaway" fra tyngden jeg bærer på meg for tiden...)

Hadde bare et spørsmål siden jeg bekymrer meg mer enn jeg egentlig burde. Har sjekket flere sider til kirurger innen brystoperasjoner. Men tenker på personlige opplevelser...

Endret av Camilla^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...