Camilla^ Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Jeg lurer egentlig på hva slags "regler" det er etter silikon. Har lest både dag og natt på internett om dette, men likevel føler jeg meg veldig usikker på hva jeg kan/burde gjøre. Har spurt på kliniken jeg tok operasjon på, men de var ikke helt konkret på alt. Vet at det er forskjellig fra hver enkelt klinikk, men ut i fra erfaringer velger jeg å spørre her. SNUS - lest mye på nettet om at flere klinikker sier at du må vente 2uker etter operasjonen før du burde snuse igjen. På min klinikk sa de at du burde vente 1mnd før du starter. Har du startet før "anbefalingen"? Isåfall - hvordan ser arret ut og har du følt noen komplikasjoner i forhold til sikikonen? LØPING - man skal som regel vente 3mnd før man begynner å trene igjen. Dette gjelder også løping selvfølgelig. Men jeg har hatt et par uheldige hendelser der jeg har måttet løpe for å rekke bussen til jobb (hvis ikke hadde jeg kommet 15 min for sent), og er redd for at dette skal påvirke resultatet med en stor grad... Vil det gjøre det? STØTTEBÅND - Slik jeg har forstått så skal støttebåndet hindre protesene i å flytte seg oppover brystet, og ikke holde seg på plass slik det skal. Nå som jeg ser meg i speilet så har protesene mine falt så langt ned som de skal. Det er fortsatt 10 dager igjen hvor jeg skal ha på meg støttebåndet - men kan ikke se noen grunn til å ha det der da jeg hverken har hevelse lenger (hadde minimalt med hevelse etter operasjon, og ingenting nå lenger) og protesene har falt fint ned. Er det noen grunn til å fortsatt ha støttebåndet på? P-PILLER - sluttet på dette 1,5mnd før jeg hadde operasjonen. Dette fordi jeg var usikker og redd for at det skulle skape større risiko for blodpropp. Nå som det er gått rundt 3 uker etter operasjonen min så lurer jeg på når jeg kan starte igjen? SEX - Etter disse ukene så har jeg hatt sex, 1 uke før jeg skulle, men ser egentlig ikke problemet i det. Vi har tatt det rolig, med lite bevegelse (ikke noe mer enn hvordan puppene går opp og ned når jeg går til vanlig) Kan dette fortsatt skape et stort problem? BH MED SPILER - Har fått beskjed om at jeg ikke skal begynne med BH med spiler før etter 3mnd etter operasjonen. Er i grunn bare litt nysgjerrig om noen vet hvorfor man må vente så lenge.... Dette var alt for denne gang, og jeg håper noen har mulighet til å dele sine erfaringer om spørsmålene mine og eventuelt andre som er i samme sko som meg får litt mer innsikt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå