Gå til innhold

Sverige - hvor skal vi dra?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi tenkte oss på en dagstur til Sverige i morgen. Ikke handletur, men en liten "opplevelsestur" eller hva man skal kalle det. Men, hvor skal vi dra? Har noen et bra forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gøteborg, Liseberg og masse fine parker.

Stockholm, litt langt kanskje..... sett av en dag til og dra på Steninge, Gamla Stan og de nydelige små butikkene i de nydelige små gatene....

Kjenner en dame fra Åmål, som sier at det er en nydelig plass... Ikke så langt heller....

Gjest Madley
Skrevet

Stockholm!

Min yndlingsby i hele verden!

Gamla stan er så utrolig fin, opera, dramaten, små kafeer..*sukk*

Gjest Gjesta
Skrevet

Dagstur til Stockholm er vel kanskje litt i lengste laget?

Jeg anbefaler deg å ta en tur til innsjøen Fryken, nord for Karlstad! Området har bl.a flere severdigheter, bl.a Mårbacka, hjemmet til Selma Lagerlöf og Rottneros - et flott parkanlegg/herregård - i tillegg er det jo bademuligheter der, om været skulle tillate det.

Og så vidt jeg vet, så foregår "Frykendagene" nå, så jeg tipper at det foregår litt av hvert der den kommende uka! :D

God tur!

K

Gjest Madley
Skrevet

åhh...så ikke at det var dagstur :oops:

Men Stockhom anbefales på det varmeste likevel! :ler:

Gjest Poirot
Skrevet

Området rundt Väneren er kjempeflott og koselig, med noen gamle slott og borger.

Skrevet

En liten oppdatering: Vi må være hjemme senest onsdag, så overnatting er OK. :)

Stockholm har jeg vært i "tusen" ganger før (har en veldig god venninne i Uppsala), så... Tja. Vi får se. ;)

Liseberg er ikke min greie. Jeg hater berg-og-dalbaner og karuseller og denslags. Göteborg hadde dessuten vært mer gøy hadde kompisen min der vært hjemme, men han er i begravelse/familiegreier denne kommende uken.

Rottneros er nydelig, der har jeg ikke vært siden jeg var liten!

Sitter og kikker på denne hjemmesiden:

http://www.opplev-sverige.no/frontPage.view

Men, orginale idéer er fortsatt velkomne, spesielt de som er litt utenom det vanlige. :)

Skrevet
Området rundt Väneren er kjempeflott og koselig' date=' med noen gamle slott og borger.[/quote']

Noen spesielle steder der du vil anbefale?

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du har lyst til å se et gammelt slott, så anbefaler jeg Lidköping og Läckö Slott! Et flott sted!

Vänern - bare herlig...*sukk, sukk*

K

Skrevet

Hva kan man gjøre der hvis man ikke er ut-i-taturen-og gjøre-ting-der-menneske? Og ikke har penger å shoppe for?

Skrevet
Vi tenkte oss på en dagstur til Sverige i morgen. Ikke handletur' date=' men en liten "opplevelsestur" eller hva man skal kalle det. Men, hvor skal vi dra? Har noen et bra forslag?[/quote']

Göteborg! tar ikke så lang tid, og så kan du stikke på Lush mens du er der og kjøpe badekuler til å ha i badekaret... Og dra på Liseberg!

Skrevet

Følg med, da, tullejenta mi. ;)

Og hei, vennen! :klem:

Se over hva jeg sa om Liseberg... Men, Lush... ja. *siklepå*

Skrevet

Se over hva jeg sa om Liseberg... Men, Lush... ja. *siklepå*

uhm... jeg så det etterpå... :oops:

men lush er bra ja!!

Skrevet

Det ble Lush. Og den koselige tebutikken like ved!

Todagerstur så slik ut:

Oslo - Rottneros - Karlstad - Åmål - Göteborg - Str¨mstad - Oslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...