AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Hei Hvordan lager man hjemmelaget buljong, jeg ser for meg at jeg kan fryse noe god kraft til å bruke i supper og sauser. Men hvordan? Grønnsak/kylling? Anonymous poster hash: 74209...d94
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Grønnsaksbuljong lages ved å koke grønnsaker som gulrot, løk, sellerirot. Tillsett kjøtt/kyllingfisk med bein for å lage annen kraft. Anonymous poster hash: c79c1...1a0
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Når du bruker grønnsaker til middagen så ta vare på alt du skjærer bort som kan gi smak, samle alt over tid i en pose i fryseren, og når den er full så koker du alt i 3 timer og sil etterpå. Jeg har brukt gulrot, kålrot, løk, paprika, brokkoli, blomkål ol. Anonymous poster hash: d9481...ec9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Takk for svar Hva menes med "Tillsett kjøtt/kylling/fisk med bein for å lage annen kraft" ? Skal jeg koke grønnsaker og putte kjøtt/kylling/fisk i gryta - å la det koke hvor lenge? Er det kjøtt med bein som jeg kjøper i delikatessen kun for dette formål, å lage kraft? Hva spør jeg i delikatessen etter da? Anonymous poster hash: 74209...d94
listefyll Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Margbein er bra for kraftledning. Husk å fjerne skummet underveis
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Kraftkoking er en av tingene det kan være like greit å google, faktisk. Da får du flere beskrivelser av framgangsmåte som er detaljerte, og du kan se hvem som svarer, feks navngitte kokker. Et eksempel her: http://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen/1.1016461 Google "koke kraft" så får du et fint utvalg. Anonymous poster hash: 5764c...433
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå