Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på brann..

Vi pleier aldri å ha på vaskemaskin osv når vi ikke er hjemme.

Adventstake er jo finest på kveld og natt, men føler det er skummelt å ha den på nårman sover?

Eller er det bare meg?...

Vi har jo på enkelte lys på nettene, så det burde jo ikke være noe verre.

Anonymous poster hash: dde0e...244

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri adventsstaker eller adventslys på om nettene. Det samme gjelder juletreet. Slår det alltid av når vi legger oss og når vi går ut av huset.

Anonymous poster hash: f0c2f...693
  • Liker 1
Skrevet

Nei, her slukkes alle lys når vi går til sengs. Særlig slike advent/julelys. Dem brukes bare en kort periode, før dem pakkes ned, dermed er det større fare for at dem skal ha skjulte feil.

Skrevet

Nei, alt som ikke må stå på, et ,ys i en mellomgang og kombiskapet, blir slått av og stikk kontakten blir dradd ut. Vi lader heller ikke med mindre vi er tomme for strøm på noe som må brukes hjemme fra neste dag.

Og sånne trelysestaker med 7 lys for en billig penge, det drar vi ikke i hus. De er brannfarlige flere av dem.

Vi har blitt hjemløs, pga. Andres dumheter en gang, det holder! Sikkerhet går foran koslighet.

Anonymous poster hash: c1d83...24a

Skrevet

Da er det tydeligvis ikke bare meg..

Ser maaange i nabolaget som har de på hele tiden, så ble helt usikker på om det bare var vi som var rare.

Skrevet

Det skal sies at vi har i mobilladere osv hele tiden. Men julestjerner osv er ikke ok av en eller annen grunn.

Da fortsetter vi å skru den av.

Gjest one of us
Skrevet

Nei. Slår de av om natta og når vi ikke er hjemme.

Skrevet

Vi har adventstjernene i vinduene på om natta. De er av metall og er som en vanlig vinduslampett. Adventstaken og juletrelysene slår vi alltid av.

Skrevet

Er nok flere som har alt på hele tiden nå i forhold til før. Regnet på det - alt som står på her ville brukt elektrisitet for 10 kr over en periode på 45 dager. LED pærer trekker omtrent ikke strøm så overbelastning av ledninger, kontakter og varmeutvikling i selve pæren er ikke i nærheten av det det var før. Om man bruker LED pærer vel å merke.

Skrevet

Ser at feks Biltema har batteridrevet stake med LED-lys. Det bør være trygt?

Skrevet

Har det på m natta ja men ikke når jeg ikke er hjemme.

Skrevet

Nei, vi skrur av alt når vi går og legger oss :)

Skrevet

Ser at feks Biltema har batteridrevet stake med LED-lys. Det bør være trygt? Anonymous poster hash: dde0e...244

Batteristrøm er ikke mindre brannfarlig enn strøm i veggen.

Og den over som viser til at stjernene er i metall, de er like brannfarlige i det elektriske som om de var laget av papir. Detter de ned på parkett har du raskt et flott bål innendørs.

• Liker 1
Skrevet

Skrur av når vi legger oss :) Er utrolig redd for at det skal begynne og brenne, så alt som kan skrus av blir skrudd av her. Gjelder lys, ladere osv. Ja, og juletrelys når dte blir aktuelt nærmere ju!

Anonymous poster hash: 2e40c...c12
  • Liker 1
Skrevet

Problemet med brann er at man gjerne sovner inn av røyken før brannen er skikkelig igang, og derfor stoler ikke jeg på at jeg våkner i tide til å få alle ut.

Et fint lys på natta er ikke verdt den risikoen for meg altså.

Nå kan jo brann skje på mange måter, men kilder man bruker sjeldent som i tillegg står på om natten er jo ekstra utsatt tenker jeg.

Anonymous poster hash: 9af81...1e2
  • Liker 1
Skrevet

Her slås alt lys av på natta. Mobilladere står heller ikke i kontakten når de ikke er i bruk.

Anonymous poster hash: fe5e7...a12
  • Liker 1
Skrevet

Batteristrøm er ikke mindre brannfarlig enn strøm i veggen.

Og den over som viser til at stjernene er i metall, de er like brannfarlige i det elektriske som om de var laget av papir. Detter de ned på parkett har du raskt et flott bål innendørs.

Hvordan skulle en liten led-pære på parkett skape brann?

Jeg slår av alt både om natta og når jeg ikke er hjemme, jeg altså. Men jeg tror ikke disse lampene er vesentlig farligere enn andre lampetter.

Anonymous poster hash: 460a9...756

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare en svær julestjerne som kom opp i dag. Den skal være på døgnet rundt.

• Liker 1
Skrevet

Merkelig, må være ett KG fenomen at så godt som alle skrur av julelyset om natten og når de ikke er hjemme?

For når jeg er ute å går om natta, er det da stort sett lys i alle vinduer... På dagtid også for den saks skyld.

Jeg drar heller ikke ut at, da hadde jeg ikke fått gjort annet.

Men passer på at ikke noe kommer inntil stakene, og at de står fritt og ikke er varme.

Anonymous poster hash: 14a73...ead
Skrevet

Ser det uansett ikke når en sover, så viss vi sover er alt av. Kjører riktignok ofte oppvaskemaskin eller vaskemaskin på natten eller viss vi går ut, men aldri lys :) Skrur på når vi står opp, skrur av når vi legger oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...