MorTil2 Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Hei Jeg sitter her og ser på prisene til kanariøyene nå tre uker før jul, og er veldig i stuss på hvor mye is i magen jeg skal ha (har ikke så mye is igjen, derfor dette spørsmålet...). Det er nå "mer enn 8 flyseter igjen" sier de til meg på Star Tour, og jeg forstår da at det er mellom 8 og "ingen vet hva". Prisene har falt med alt fra kr 6000 til kr 10 000 avhengig av hvilket hotell/leilighetsanlegg jeg ser på, og sammenlignet med uken før, altså avreise helgen 12 - 14, så er prisene bare en tusenlapp ifra den prisen som der er støket over (prisene der er nå vannvittige kr 5000 for en familie på tre...). Noen som kjenner til mekanismene bak prissettingen (forstår tilbud og etterspørsel, men smertegrensen : hvor mange flyseter kontra dager igjen til avreiser før reisebyråene virkelig setter ned prisene) ? Eller omvendt , antall flyseter, og prisene går oppover igjen ????? Takker for svar.
I all verden Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Prisene går ikke oppover igjen på charter. Ha is i magen. Vil anbefale å kjøpe en dag eller to før avreise, men vær forberedt på at det kan bli utsolgt. Det er en sjanse det er verdt å ta, synes nå jeg
MorTil2 Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2014 Prisene går ikke oppover igjen på charter. Ha is i magen. Vil anbefale å kjøpe en dag eller to før avreise, men vær forberedt på at det kan bli utsolgt. Det er en sjanse det er verdt å ta, synes nå jeg Hei. Jeg har et veldig konkret eksempel på motsatte : Fredag i forrige uke ble priser jeg har holdt et øye med et par uker nå, satt ned med kr 500 ,alle sammen til Lanzarote. Grunnprisen på det alternativet jeg hadde valgt, var for oss tre da kr 12 199,- Jeg tok kontakt med resiebyrået og fikk vite at det var mellom 10 og 20 flyseter ledig.Så noterte jeg ned ledige leiligeheter på alle steder byrået hadde å tilby på Puerto del Carmen. Etterhvert så jeg at det begynte å skje noe kjøp, og søndag bestemte jeg meg for kjøpe selv. Mandag morgen var prisen på samme sted steget tilkr 13 399, altså 1200 opp !! Om det er fordi tilbud og etterspørsel tilsa en høyere pris , eller om det var fordi nettopp det byrået legger ut "restplass kupp" tirsdager, og derfor ønsket litt høyere priser å gi kupp utifra vet ikke jeg, men prisen gikk ihvertfall opp ganske mye. Glad jeg bestilte søndagen til 12 199
I all verden Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Mulig de gjør det annerledes med spesifiserte hoteller/leiligheter. Jeg bestiller bare flybilletter eller uspesifisert hotell hvis det er veldig billig. Har aldri sett at prisene har gått opp igjen etter de har blitt satt ned.
I all verden Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Prisene går veldig ofte opp jo Har som sagt aldri vært borti det, men så pleier jeg heller ikke å se på reiser med spesifisert overnatting. Hvis jeg vil bo et spesielt sted bestiller jeg ikke gjennom charterbyrå. Har bare erfaring med Star Tour, Apollo og Ving, så mulig andre charterbyråer gjør ting annerledes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå