AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Jeg fryser nesten konstant, da spesielt om høsten/vinteren. Har gjort dette i alle år. Har tatt blodprøver hos legen, stoffskifte, blodprosent etc. og alt er normalt. Er slank, men ikke for tynn. Mens andre synes det er varmt, kan jeg sitte med flere lag klær + teppe og føle meg helt grusomt kald. Kan føles varm utenpå, og får en følelse av innvendig kulde. Når jeg legger meg om kvelden kan jeg måtte legge meg fullt påkledd med to pledd, og enda fryse i flere timer før jeg får sove. Hva kan være årsaken? Anonymous poster hash: 538e5...d7f
Unika Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Jeg har det også sånn! Virker som om kroppens regulering er helt på bærtur noen ganger. Kan sitte med ull fra topp til tå inne, mens andre sitter i tskjorte liksom.. 3
tessa3 Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Sånn er jeg også! Jeg kalles bare frostpisten😜
Lilje:) Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Jeg også.. Gruer meg til å gå ut fordi jeg fryser så mye at det gjør vondt nesen. Så ser jeg rundt meg i Oslo, jenter med bare ankler og åpne jakker. Jeg er opptatt av å se bra ut, men når det kommer til kulde..- Halleluja, det er bare til å dra på seg stilongsen og snurpe igjen den tykke fjellreven-jakken min, ellers blir jeg stiv som en stokk, hakker tenner og går med skuldrene konstant oppetter ørene.. Det er utrolig plagsomt og være så sinnykt kald. 1
serara Skrevet 30. november 2014 #6 Skrevet 30. november 2014 +1 Blir alltid spesielt kald på henda og føttene!
Blablab Skrevet 30. november 2014 #7 Skrevet 30. november 2014 Meg og! Fikk en liten åpenbaring i fjor da jeg oppdaget ullsingleter og strømpebukser med flis inni
globalagogo Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 Meg og! Fikk en liten åpenbaring i fjor da jeg oppdaget ullsingleter og strømpebukser med flis inni flis:P 1
veraa94 Skrevet 30. november 2014 #9 Skrevet 30. november 2014 Trenr du noe? Vet at mange som sliter med dette begynner å trene styrke, da dette får fart på blodsirkulasjonen som gjør deg varmere. Hvis du begynner å trene må du selvfølgelig spise mer slik at du ikke blir tynnere, da skjer jo det motsatte
tessa3 Skrevet 30. november 2014 #10 Skrevet 30. november 2014 Meg og! Fikk en liten åpenbaring i fjor da jeg oppdaget ullsingleter og strømpebukser med flis inni Hvor?!?
masekopp Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Trenr du noe? Vet at mange som sliter med dette begynner å trene styrke, da dette får fart på blodsirkulasjonen som gjør deg varmere. Hvis du begynner å trene må du selvfølgelig spise mer slik at du ikke blir tynnere, da skjer jo det motsatte Kan bekrefte at dette hjalp meg. I begynnelsen. Så gikk det over igjen og jeg fryser igjen.
Tibbie Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hadde en liten periode for noen måneder siden da jeg var kald HELE tiden. Satt hver dag på kontoret med et stort sjerf ballet rundt meg, mens mine kolleger satt i skjorte og med åpent vindu. Trodde jeg var syk disse ukene, for det var så unormalt for å være meg - og konstant. Men det viste seg at jeg var gravid, og at det var derfor jeg frøs så mye. Tipper dette ikke er ditt problem, siden du har det hver høst Vet dessverre ikke hva som kan være årsaken din. Pappa (en matglad mann), forteller meg hver gang jeg fryser og han ikke gjør det, at det er fordi jeg spiser så lite fet mat. Så vet ikke, kan det være noe? Hehe Både mamma og kjæresten hans er "frossenpinner". Har aldri opplevd at en mann er slik. Er det en dameting?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 For meg hjalp det veldig å gradvis begynne å spise mer. Når jeg brukte en litt mer avansert kalorikalkulator (http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced) fant jeg ut at jeg har spist alt for lite i åresvis. Det som skjer da er at hvileforbrenningen langsomt går i dass. Ved å kjøre en revers diett, hvor jeg veldig langsomt økte kaloriinntaket ved å legge 50-100 kcal til det daglige kaloriinntaket hver uke, klarte jeg å øke forbrenningen igjen, uten å legge på meg. Jeg spiste vel omkring 1700 kcal daglig før, økte til 1800 hver dag første uken, la på til 1900 kcal neste uke, osv. Nå spiser jeg 500 kcal mer hver dag, og frysingen har bedret seg noe så voldsomt, uten at vekten har rikket seg Før satt jeg i stuen med tykke ullsokker, ullgenser og gjerne et pledd i tillegg. Nå kan jeg sitte i samme temperaturen i bare blusen, uten å føle ubehag. Utrolig deilig... Anonymous poster hash: 26e83...5e4 2
Blablab Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Hvor?!? H&M, helt geniale, jeg er frelst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå