AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Fra jeg var liten har magen min rumlet mye. Uansett hva jeg spiser, om jeg er sulten, mett eller midt i mellom rumler det. Dette merker jeg spesielt hvis jeg ligger rolig ved siden av kjæresten f.eks. og det er spesielt pinlig hvis man er med noen man ikke kjenner like godt. Jeg kutter ut visse matvarer til en stor grad, da sukker, hvetemel og visse grønnsaker får magen min til å rumle ekstra mye. Men selv når jeg spiser mat som magen min ellers tåler bra, så rumler den. Hva kan være årsaken til dette? Har også noen få venninner som er kroniske "rumlere", men de har heller ingen sykdommer. Veldig rart og irriterende. Anonymous poster hash: df4fa...d3a
Supraspinatus Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Fra jeg var liten har magen min rumlet mye. Uansett hva jeg spiser, om jeg er sulten, mett eller midt i mellom rumler det. Dette merker jeg spesielt hvis jeg ligger rolig ved siden av kjæresten f.eks. og det er spesielt pinlig hvis man er med noen man ikke kjenner like godt. Jeg kutter ut visse matvarer til en stor grad, da sukker, hvetemel og visse grønnsaker får magen min til å rumle ekstra mye. Men selv når jeg spiser mat som magen min ellers tåler bra, så rumler den. Hva kan være årsaken til dette? Har også noen få venninner som er kroniske "rumlere", men de har heller ingen sykdommer. Veldig rart og irriterende. Anonymous poster hash: df4fa...d3a Har du prøvd med en "low FODMAP"-diett? Mange langkjedete karbohydrater kan forårsake ubehag i tarmene hos enkelte.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Be fastlegen om å henvise deg til testing av fruktosemalabsorpsjon. Anonymous poster hash: 77c07...7b6
Gjest Christina146 Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 (endret) Jeg også gjør dette! Det kommer mest en stund etter jeg har spist, når jeg puster inn eller ut med magen. Jeg er overhodet ikke sulten. Dette skjer jo da naturligvis p jobb når jeg har spist frokost, og det rumlet på inn og utpust når jeg skulle stelle en pasient. Så sier denne brukeren i en vittig tone: "Nå må du be denne magen din om å tie stille!" Men ikke noe ubehag altså. Bare rumling. Endret 30. november 2014 av Christina146
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå