Gå til innhold

Hjemme med sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når alle "hjemme med sykt barn" dagene er brukt opp. Hva gjør man da når barnet blir sykt igjen?

Har fra august til nå brukt opp alle dagene, og nå kom vannkoppene. Men har vi har ingen dager igjen.

Anonymous poster hash: d863d...802
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemme uten lønn ja. Eventuelt kan du sørge for å bli syk selv, og skrive det av som egne sykedager.

Anonymous poster hash: 134c6...468

Skrevet

Eller til lege og få sykemelding, Men ingen på venterommet ønsker å treffe på en med vannkopper! Selv om de fleste er vqksinert så er vannkopper kombinert med andre helseutfordringer ikke ønskelig.

Du får ringe mandagmorgen til legen din.

Anonymous poster hash: fe38a...77e

Skrevet

Når alle "hjemme med sykt barn" dagene er brukt opp. Hva gjør man da når barnet blir sykt igjen?

Har fra august til nå brukt opp alle dagene, og nå kom vannkoppene. Men har vi har ingen dager igjen.

Har dere brukt alle dagene til begge foreldre, eller kan den andre (forutsatt at dere er to) bruke sine dager. Evnt må du søke velferdspermisjon uten lønn.

• Liker 1
Skrevet

Eller til lege og få sykemelding, Men ingen på venterommet ønsker å treffe på en med vannkopper! Selv om de fleste er vqksinert så er vannkopper kombinert med andre helseutfordringer ikke ønskelig.

Du får ringe mandagmorgen til legen din.

Anonymous poster hash: fe38a...77e

Er de fleste vaksinert mot vannkopper?

Anonymous poster hash: a0555...c11

Skrevet

Er de fleste vaksinert mot vannkopper?

Ved å hatt de selv ja.

Skrevet

Ved å hatt de selv ja.

Jeg vet at man uhyre sjelden får sykdommen mer enn en gang, men det er ikke det samme som å være vaksinert. Jeg lurer oppriktig på om det finnes en vaksine, for jeg har aldri hatt vannkopper og har hørt at man kan bli skikkelig dårlig dersom man skulle få det som voksen. Derfor er en vaksine i aller høyeste grad aktuell for meg.

Skrevet

De få gangene det har skjedd, har jeg tatt feriedager. Sørger alltid for å ha noen feriedager til gode etter sommeren, i tilfelle.

Anonymous poster hash: 49ece...e85
Gjest Ive Lina
Skrevet

Sykemelding fra legen, vel.

Man har ikke rett til sykemelding ved barns sykdom.

Muligheter kan være: fri uten lønn, hjemmekontor eller feriedager

• Liker 2
Skrevet

Har dere brukt alle dagene til begge foreldre, eller kan den andre (forutsatt at dere er to) bruke sine dager. Evnt må du søke velferdspermisjon uten lønn.

Alle dagene til både meg og mannen er gjort. Grunnen til dette har vært at det begynte med ørebetennelser, halsbetennelser med 40+ i feber i 9 dager, operasjon, spysjuka, og nå vannkoppene. imunforsvaret rekker ikke å bli bygd opp før neste runde med sykdom kommer. :(

Skrevet

Man har ikke rett til sykemelding ved barns sykdom.

Muligheter kan være: fri uten lønn, hjemmekontor eller feriedager

Hjemmekontor hadde vært en fin ting om det hadde vært mulig. men Med barnehagejobb funker det desverre ikke:(

Skrevet

Jeg vet at man uhyre sjelden får sykdommen mer enn en gang, men det er ikke det samme som å være vaksinert. Jeg lurer oppriktig på om det finnes en vaksine, for jeg har aldri hatt vannkopper og har hørt at man kan bli skikkelig dårlig dersom man skulle få det som voksen. Derfor er en vaksine i aller høyeste grad aktuell for meg.

Jeg vet også at det ikke er som en fullverdig vaksine, men det omtales som vaksine for folk flest, da de fleste ikke vet forskjell på å bli resistent og å bli vaksinert. Derfor jeg svarte som jeg gjorde. På den annen side er det ikke slik at alle vaksiner gjør en immun heller så for de fleste er det å bli smittet som liten det samme som en vaksine.

Til det du spør om, jeg tror dessverre ikke det finnes en vaksine, men du kan spørre legen/ringe et vaksinekontor?

Skrevet

Hjemmekontor hadde vært en fin ting om det hadde vært mulig. men Med barnehagejobb funker det desverre ikke:(

Jeg ville tatt kontakt med behandlede lege og fått en legeattest på sykdomsperioden til barnet.

Deretter ville jeg kontaktet NAV for å høre om de har ordninger for tilfeller som dette.

Skrevet

Til det du spør om, jeg tror dessverre ikke det finnes en vaksine, men du kan spørre legen/ringe et vaksinekontor?

det finnes en vaksine mot vannkopper :)

http://www.nrk.no/livsstil/slipper-vannkopper-med-vaksine-1.11541442

Skrevet

Dra til legen din og forklar situasjonen, så får du helt sikkert sykemelding:)

Det har jeg gjort ett par ganger, og ulønnet permisjon har vi ikke råd til!

Og på denne tiden av året er det drårlig med feriedager igjen.

Dette er en helt dustete regel, syke barn må jo ha tilsyn, så da må man gjøre det på denne måten. lovlig eller ikke....

Anonymous poster hash: 02f48...121
Skrevet

Har du ikke noe avspasering til gode da? Hadde en tendens å hope seg opp med avspasering da jeg jobbet i barnehage..

Anonymous poster hash: 1ad90...413

Skrevet

Har du ikke noe avspasering til gode da? Hadde en tendens å hope seg opp med avspasering da jeg jobbet i barnehage..

Anonymous poster hash: 1ad90...413

kom tilbake fra permisjon i august, så veldig lite avspassering som er spart opp til nå. De timene jeg har spart opp har jeg brukt på tannlege til meg selv,lege,spesialist osvosv til ungen. så nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...