metempsychosis Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Etter et plutselig "behov" for å spise peppernøtter (dette er noe jeg ikke har spist siden jeg var i tolvårs-alderen!), har jeg prøvd å google oppskrift, men det er mye forskjellig som kommer opp. Noen ligner mistenkelig på pepperkaker, andre bruker stjerne-anis, andre igjen nellik... Det eneste de har til felles er pepper! All informasjon om de virkelige peppernøtter (samt oppskrift) taes imot med takknemlighet (Ps. Kjøpe dem ferdig er ikke aktuelt, da slikt ikke selges i de sørlige land)
Katias Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Må først beklage at jeg ikke har noen oppskrifter å komme med til deg, men foreslår at du titter innom biblioteket på leting etter "gamle" kokebøker. Eller se etter oppskrifter på peppernøtter i bøkene til Ingrid Espelid Hovig, kanskje du finner noe der? Vet også at Trinesmatblogg.no har mange fine oppskrifter, men aner jo ikke om hun noengang har laget peppernøtter.
Brunhilde Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Denne oppskriften ligner på den jeg pleide å bruke før i tiden. Gode, søte og, når spist med kaffe eller te ved siden av, litt seige peppernøtter. Jeg syns anis er viktig for smaken, men om du ikke er så glad i det kan du jo bytte den ut med nellik og ingefær.
metempsychosis Skrevet 30. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2014 Må først beklage at jeg ikke har noen oppskrifter å komme med til deg, men foreslår at du titter innom biblioteket på leting etter "gamle" kokebøker. Eller se etter oppskrifter på peppernøtter i bøkene til Ingrid Espelid Hovig, kanskje du finner noe der? Vet også at Trinesmatblogg.no har mange fine oppskrifter, men aner jo ikke om hun noengang har laget peppernøtter. Trines matblogg har jeg ikke tenkt på! Skal se om jeg ikke finner noe der inne Forslaget om å titte innom biblioteket/bøkene til Ingrid Espelid Hovig er veldig godt, men det har seg slik at jeg bor i det store utlandet... Denne oppskriften ligner på den jeg pleide å bruke før i tiden. Gode, søte og, når spist med kaffe eller te ved siden av, litt seige peppernøtter. Jeg syns anis er viktig for smaken, men om du ikke er så glad i det kan du jo bytte den ut med nellik og ingefær. Takk for oppskrift Brunhilde! Så det skal være anis i oppskriften, normalt sett?
Brunhilde Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Takk for oppskrift Brunhilde! Så det skal være anis i oppskriften, normalt sett? Jeg har i hvert fall pleid å bruke det, jeg syns stjerneanis gir en god smak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå