Gå til innhold

ThereseF's Bryllupsdagbok


Seterjenta

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig lyst å prøve å lage min egen bryllupsdagbok, jeg også... Så greit å ha et sted å oppsummere og samle alt :)

Vi gifter oss 6.august 2005, noe som ble bestemt like etter min kjæres romantiske frieri på Valentinsdagen i år.

August ble valgt, fordi da er gresspollensesongen over (vil gjerne at min kjære skal ha en tåre i øyekroken i kirka, men da skal det være fordi han ser meg, ikke fordi han må nyse ;) )

6. ble valgt fordi hans bestemor hadde bursdag da.

Vår historie så langt...:

I mai ifjor fikk jeg veldig god match med hans profil i et 'date-program' på nettet, nemlig cyou... (!).

Jeg sendte ham en mail, og fikk svar samme dag.

Etter det holdt vi kontakt hver eneste dag, etter en uke ringte han meg, og en uke etter det kjørte han nesten 50mil for at vi skulle treffes. Det var full klaff :hjerte:

Siden møttes vi annenhver helg, og hadde 3ukers sommerferie rundt om i Norge med de tre døtrene våre. Vi ble alle godt kjent, og det fantes ingen tvil i min sjel, jeg måtte selge huset og flytte til han!!

Etter 8mnd på markedet ble huset endelig solgt, og i april i år kunne jeg og min datter endelig flytte!

Og nå går altså planleggingen for fullt.

Kirka var booket allerede i mars, det samme var festlokalet - heldigvis! Siden har vi booket både frisør og fotograf, så de 'store' tinga har vi på plass, og det føles veldig bra.

Og kjoleleting er jo et kjempekapittel for seg selv :)

Men så moro!!

Skal legge inn litt bilder etterhvert, av de kjolene jeg så langt liker best.

Om tre uker reiser vi til Spania, og der skal jeg også lete etter kjole, gleder meg!!

Da erklærer jeg herved dagboka for åpnet, velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til. :-) :bryllup:

Morsomt med bryllupsplanlegging.

Skal følge med deg.

Kanskje det blir en bryllupsdagbok på meg også om ikke så lenge.....? :wink:

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med besøkende allerede!

Tankene kverner rundt bryllup støtt og stadig, og jeg er innom KG så ofte som mulig.

Hadde ikke trodd at det skulle være så mye inspirasjon å hente, men jammen har jeg fått mye å tenke på og vurdere her inne!

Vi kjøpte korta som vi har tenkt å lage invitasjoner og bordkort av, i mai... Lurer fælt på hvordan vi skal dekorere dem!

Har kjøpt alt mulig slags papir, bånd, ringer osv for å være parat når kreativiteten virkelig kommer boblende...

Har heldigvis en samboer som også er kreativ av og til, og som kommer med masse gode innspill og ideer. Gleder meg til å fortsette planlegginga med han!! :)

Ellers så er også ungene ganske opptatt av at vi skal gifte oss! Vi har tre jenter tilsammen, jeg har ei på 3, han har to på 4 og 7. Tror de vil bli nyydelige brudepiker, håper bare den mellomste vil pynte seg... Er litt guttejente, men... Vi får se hvordan det går.

Nei, nå må jeg se litt mer fotball...Molde( :hjerte: ) leder over Brann...foreløpig hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke Molde klarte å tape tilslutt allikevel...

Gir opp fotballen snart jeg...

:)

En ny dag, og en ny uke. Endelig mandag...for ikveld kommer lillejenta mi hjem etter 11dager borte med sin far! Savner henne veldig nå.

Har begynt å sjekke priser på bryllpsreisen vi! Men dit drømmeturen går (Aruba), er det veldig dyrt!!

Hvis noen vet om selskaper som arrangerer turer dit, så tas tips imot med stor takk :)

Det var min kjære som søkte på nettet ifjor, og sa at når vi engang gifter oss så skal bryllupsreisa gå til Aruba... :hjerte: Han er jo litt romantisk også da, selv om han ikke tror det selv!!

Ha en strålende dag, og uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt pause fra bryllupstenking, for min tante ble nylig brått syk, og igår fikk jeg beskjed om at hun hadde sovnet stille inn.

Så da har vi dessverre en mindre på gjestelisten vår...

Sånne ting gjør liksom bryllupsplanligging litt uviktig, så jeg tror jeg tar en pause til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har hatt litt pause fra bryllupstenking, for min tante ble nylig brått syk, og igår fikk jeg beskjed om at hun hadde sovnet stille inn.

Så da har vi dessverre en mindre på gjestelisten vår...

Sånne ting gjør liksom bryllupsplanligging litt uviktig, så jeg tror jeg tar en pause til.

Så utrolig trist å høre. Føler med deg...

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Janida, og velkommen inn :)

Har vært ei veldig trist tid i familien, og mandag 2.aug reiste jeg hjem til Molde for å være med i begravelsen på tirsdag...

Men nå har de fleste av oss forsonet oss med at det var det absolutt beste for henne at det gikk som det gikk...Ikke kjekt å få beskjed om at en har bare 3 mnd igjen el.l. heller...

Så nå har hjernecellene kvernet litt mer i bryllupsmodus de siste dagene, særlig siden det på fredag var nøyaktig 1 år igjen!!

Jeg våknet den morgenen når min kjære satt og kledde på seg, og når jeg sa God Morn, snudde han seg, smilte og sa: 'Vet du hva?? I dag er det akkurat ett år igjen!!' :)

Det var utrolig herlig å høre han si det, for det viste nok en gang at han gleder seg, og tenker mye på det han også, om enn kanskje på en annen måte.

Har hatt noen hektiske 'trope'dager med alle tre barna hjemme i helga, men vi har kost oss masse på stranda også. Kjenner igrunn at det skal bli deilig å reise på kjæreste-ferie til helga! Lørdag 14. reiser vi til Madrid, og videre til Barcelona den 18.-24. Så tar vi tog (!) fra B til M og ei ny overnatting igjen der før vi reiser hjem til Norge den 25. Men vi rekker knapt å komme innom dørene hjemme før vi snur og kjører til Molde den 26. Der skal vi blant annet avtale med fotograf (har midlertidig booka begge de to som er i byen, til vi kunne komme oppover og se på hva de tilbyr til hvilke priser...)

Og i Spania skal jeg lete etter kjole! Det blir spennende, gleder meg til å se hva de har og hvilke priser de ligger på.

Nei, nå får jeg gå og vaske våte og sandete håndduker tenker jeg!

Ha ei fin og varm uke der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen ganger er det like greit at enkelte mennesker får "slippe", uansett hvor vondt det er for omgivelsene. Tanten til mannen min døde dagen etter bryllupet vårt. Var ingen tante vi har mye kontakt med, men likevel. Hans far tok tapet tungt, uansett hvor godt det var for henne å dø nå. Hun hadde svulst på hjernen og hadde virkelig vondt. Klarte ikke kommunisere med omverden og viste tydelig at hun led. uff... Så egentlig er vi glad hun er død. For hennes skyld. Men vondt endog...

:trøste:

Bryllupsmodus er bra. Få tankene over på andre ting. Og så heldige dere er som skal på kjæreste-tur!!! Jeg vil også... hmm... Nå har jeg bare hatt fri fra jobb i 2 uker. Skulle gitt mye for å slippe å gå på jobb i morgen gitt... men men, får vel bare gå rundt og glede meg til bryllupsferien i november, men det er LEEEEEEEENGE til... usj...

:sur:

Du får ha god tur... Gleder meg til å lese reisebrev etterpå...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Endelig tilbake etter en lang pause...

Vi hadde en veldig fin ferietur til Spania, og koste oss med å være bare oss to så lenge!! Har ikke skjedd før!

Vi hadde en aktiv ekte turistferie, hvor vi gikk og gikk og gikk og gikk..... og så fikk vi såre ben også! Både Madrid og barcelona byr på utrolig mye spennende, tror

vi må tilbake for å få med oss det vi gikk glipp av nå!

Et av måla mine med turen var å se om jeg kunne finne meg en brudekjole. StPatrick har lenge vært en av favorittdesignerne, og etter mye strev, fant vi en salong som var åpen, i barcelona. (august er ferietid i Spania, så alle de vi fant i Madrid var stengte!! Unntaken en som hadde litt for dyre kjoler til min lommebok. (som forøvrig ble stjålet midt i Madrid sentrum andre kvelden vi var der......... :( )

Jeg fikk god bruk for det lille jeg husker av fransken jeg lærte på gymnaset, for dama i salongen snakka bare spansk og fransk...! Etter litt om og men fikk jeg prøve et par kjoler, og når jeg fikk på meg den ene var jeg ikke i tvil, det var den jeg skulle ha!!

Slik ser kjolen min ut

Det var spennende, men samtidig ganske skummelt å skulle handle kjole selv. Det var jo ingen andre enn meg og dama i butikken som hadde sett den. Min kjære var naturligvis utvist fra butikken, han vandret gatelangs i Barcelona. Jeg måtte bare stole på meg selv, og det var en ny opplevelse faktisk... Hvertfall i shopping-sammenheng! :)

Men de kommentarene jeg har fått av de som har sett den, har overbevist meg om at jeg har gjort riktig valg... håper jeg :oops:

Nå er det bare å finne resten av det jeg trenger da. Dama i butikken var bastant på at jeg ikke trengte noen bh/korsett el.l., så det er noen kroner spart der, og min kjære elskelige svigermor hadde et par nydelige lyse sko som matcher kjolen nesten perfekt! Skal gå litt i de i vinter og se om de passer godt nok, er litt store nå, men det skal de visst helst være.

I går fikk jeg forresten beskjed fra mamma at vi har mista nok et familiemedlem... Mammas tante døde brått igår ettermiddag utenfor kjøpesenteret i byen... Så vi må stryke nok et navn fra gjestelisten vår...

Ellers så har det ikke skjedd stort på planleggingsfronten egentlig. Holder på å skaffe meg jobb, så jeg har liksom ikke vært helt 100 % i modus i det siste, men håper kreativiteten og lysten kommer igjen når kveldene blir mørkere, og det blir kos å sitte inne og pusle med ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk Sita, jeg blir bare mer og mer fornøyd, og jeg har bare fått fine tilbakemeldinger på den!

Nå gjenstår bare resten... tilbehør: underskjørt, slør, smykker, sko, brudepikekjoler etc...

Gleder meg bare til å ta fatt på resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Trulselinemor

Hei!

Jeg ville bare stikke innom for å se hvordan dere planlegger den store dagen.

Vi har snakket om å gifte oss i 2007, og er litt nysgjerrig på hvordan andre

planlegger dagen.

Ha fortsatt en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her har det virkelig vært rolig de siste månedene!!

I oktober begynte jeg å jobbe igjen, og da ble det litt mindre tid både til planlegging å til å kose seg på KG...

Nå tar jeg meg tid, må få oppdatert litt!

Vi har bare kommet små steg nærmere målet, og lista vår ser nå slik ut:

Pr 27.01.05 er dette det vi har i boks:

Kirke

Festlokale

Fotograf

Frisør

Kjole

Begynt så smått å tenke på invitasjoner og bordkort

Gjesteliste

Bartender

Forslag til bordplan

Frisør til brudepikene

Kjøpt vaser og skåler til bordet

Reservert rom på et hotell til gjester

Overnatting til oss

Kjøpt div kort og papir, stempler og div utstyr til innbydelser etc

...og dette er det vi har igjen!!

(i vilt tilfeldig rekkefølge :) )

lage invitasjoner, bordkort, kirkeprogram og festprogram

finne brudepikekjoler

finne antrekk til brudgommen

kjøpe stoff til slør

finne underskjørt

bestemme meny

bestemme bukett og andre blomster

finne dansemusikk

bestemme salmer og sanger til kirka

finne musikere til å spille i kirka

skaffe noter til inngangsmarsjen

bestemme kaker

få toastmaster

lage ferdig bordplan

pusse opp og få ny gravering i ringene

skyss fra kirka til festlokalet for utenbysgjester?

bryllupsbil + pynt

kjøpe inn drikkevarer, snacks og frukt

kjøpe lys, servietter etc

skaffe alle nødvendige papirer

bestemme bryllupsreisemål

lage tiara og smykker til brud og brudepiker

+++

---------------------------------------------------------------

Ja, ja...nok å gjøre med andre ord!

I tillegg har vi lagd ny hjemmeside, og det har vært en artig prosess! Den er ikke helt ferdig enda, men den er hvertfall oppe og går!

Den er nok heller ikke den mest fancy sida akkurat, men for førstagangsforsøk så får det duge :)

adressa er www.seterholtet.com

Nei, en får jobbe litt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:) Tusen takk Heidi! :)

Det er fortsatt endel som står igjen, særlig tekst og noe mere bilder må vi ha. Men det kommer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei! Koselig med besøk i dagboka mi :)

Og så flott hjemmeside du har!

Jeg ser på bryllupsreisa deres at vi skal i samme retning, på ca samme tid! Vi skal også til Florida, og vurderer cruise.

Kan jeg spørre om hvor mye dere må betale for moroa?

Leela :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker også cruise, hvis reise i det hele tatt blir noe av, med utgangspunkt i Florida! For oss kommer det på rundt 28 000,- i oktober/november. Tid reiser dere? Rett etter bryllupet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...